frovekamp
MF'er
Wat dacht je van een motorfiets met een 5 cilinder motor in het voorwiel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je bedoelt zoals die al drie keer is voorgekomen in deze draad, inclusief op de vorige pagina?Wat dacht je van een motorfiets met een 5 cilinder motor in het voorwiel?[afbeelding]
Je bedoelt zoals die al drie keer is voorgekomen in deze draad, inclusief op de vorige pagina?
niet dus ikmis het gele plaatje vooropIk was een weekje op Texel en kwam in Den Burg deze tegen:
[afbeelding]
Volgens mij een brommert, maar ik vond hem hem mooi genoeg om op de foto te zetten voor dit topic. Hij stond voor een fietsenmakerswinkeltoko.
Ik was een weekje op Texel en kwam in Den Burg deze tegen:
[afbeelding]
Volgens mij een brommert, maar ik vond hem hem mooi genoeg om op de foto te zetten voor dit topic. Hij stond voor een fietsenmakerswinkeltoko.
Helemaal juist, werden ULM genoemd, of Utra Licht Motorrijwiel. In onze parochie hadden we de Kreidler 50cc maar wel door de plaatselijke politiesleutelaar met inbeslaggenomen opvoersetjes flink onder handen genomen Regelmatig op gereden maar de knaapjes op de opgevoerde brommers hadden toch meer respect voor onze 500 cc BMW, dus gebruikte ik die wat vaker. Maar wel leuk op die Kreidlers.Das geen brommer, maar een 50cc motorfiets. Heeft ook voetsteunen ipv trappers.
zag deze net staan in engeland voor weinig
http://www.therevcounter.com/for-sale-motorbikes/52229-s-s-performance-silver-saxon-turbo.html
[afbeelding]
We hebben gezien wat vreemde allianties tussen fabrikanten van motorfietsen door de jaren heen. En een van de meest ongewone gaat MotoTrans, een weinig bekende Spaanse bedrijf gevestigd in Barcelona. MotoTrans motorfietsen gebouwd tussen 1957 en 1983, toen het werd gekocht door Yamaha. Veel van de fietsen waren badge-engineering Ducati's, gebouwd onder licentie en met kleine wijzigingen, anderen werden eigen ontwerpen aangedreven door Ducati motoren. De meest succesvolle model is waarschijnlijk de Vento 350, Om de allerlaatste motorfiets gebruik maken van de beroemde Ducati schuine enkele motor. Ducati zelf gestopt met het produceren van de schuine singles in 1974, maar de motor bleef aan de macht van de MotoTrans Vento tot 1983. (De machine boven is een originele, ongerestaureerde '82 model geproduceerd voor de Japanse markt, met een linker-side versnellingspook.) De Vento is een populaire fiets in Spanje, en zou waarschijnlijk goed verkocht hebben ook in Italië-Ducati was het toegestaan. De vier-takt 340 cc enkele ademde door een Dell'Orto PHF 32, carburateur, en weggepompt 28 pk-voldoende voor een fiets met een gewicht van slechts 134 kg droog, en goed voor een topsnelheid van ongeveer 160 km / h
Dacht het niet. Zijn er zo'n 6000 van gemaakt. Rijden er nog best veel van en worden regelmatig aangeboden. De XN85 Turbo ( de mijne dus ) is veel zeldzamer. 1153 units van gemaakt, ongeveer de helft van verkocht. Wereldwijd nog enige tientallen exemplaren over, die lang niet allemaal meer rijden. Mijn twee nog wel gelukkig.
Piccies????
Had die XN85 al veel eerder verwacht hier..........
Hebben we het al over de König gehad hier, een tweetakt viercilinder speedbootmotor in een motorfietsframe, waar Kim Newcombe uit Nieuw Zeeland ooit nog eens 2e is geworden in de GP's in het 500cc kampioenschap.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor nog veel meer foto's zie
König boxer racer
Valt volgens mij onder brommers? Is te mooi om hier niet te laten zien.
[afbeelding]
Klopt, is een bromfiets.
Typisch jaren 60 iteljaantje.
Met een Minarelli P6 of K6 blokje.
Maar als we dan toch italiaanse brommers gaan posten
Dan doe mij de Malanca Testarossa maar
[afbeelding]
Of de Ducati Blauwe Flits
[afbeelding]
De Rode Flits is nog mooier, maar zo zeldzaam dat er geen foto's van op internet staan.
Maar de Belgen konden er ook wat van!
Flandria Rekord, bijna niet te vinden in Nederland, met zn 5pk toch een lichte motorfiets:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hebben we het al over de König gehad hier, een tweetakt viercilinder speedbootmotor in een motorfietsframe, waar Kim Newcombe uit Nieuw Zeeland ooit nog eens 2e is geworden in de GP's in het 500cc kampioenschap.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor nog veel meer foto's zie
König boxer racer