Welke zijn de beste koppelingsplaten? Ferodo, EBC, andere???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greeny

Die hard MF'er
5 okt 2005
338
12
Belgie
Samen met de volgende onderhoud (50.000 km) ga ik de koppelingsplaten vervangen.
Mijn kabel zit aan het einde en en soms reageert die laat.
Vermits ik in augustus zo'n 3000km zal doen, liever nu.
Welke platen en veren raden jullie aan?
Thanks for the tips.
 
De originele,buiten het dure topspul is de rest minder dan origineel,ik neem aan dat het er al 50000km in zit dat zegt genoeg
over de kwaliteit van de originele platen.
 
Slipte de koppeling (te snel, of uberhaupt)? Zo nee, waarom zou je dan verstevigde veren nodig moeten hebben? Als ze erbij geleverd worden zou ik eerder het idee krijgen dat het materiaal van die aftermarket platen niet stroef genoeg is.

De vraag is ten zeerste of je platen wel aan de beurt zijn, met gewoon de kabel werkt ie waarschijnlijk weer prima. Maar mocht je wel de platen willen doen, gewoon je Triumph dealert bellen en em vragen om een pakket voor je klaar te leggen. Zijn origineel niet zoveel duurder dan aftermarket en dan is het gewoon goed.
 
Ik heb al zoveel moeite om een set te vinden.
Aftermarkets geven soms verstevigde veren, vandaar.
Die veren kan je ook gewoon los kopen als je ze zonodig wil,maar bedenk dat de originele veren ook gewoon goed werken
als ze binnen de opgegeven tolerantie zijn,daarnaast zal het inknijpen van de koppeling zwaarder gaan,niet erg fijn op lange afstanden,mijn ervaring met die aftermarket sets zijn dat ze of niet netjes zijn afgewerkt of dat
je ze zelfs eerst moet bijvijlen om ze goed passend te krijgen,daarnaast is de levensduur minder dan de originele.
Controleer ook de stalen platen of ze niet verkleurd zijn of krom.
 
ik zie aan ddekabel dat ze aan het einde zijn maar slippen doen ze nog niet. Zou gewoon niet graag midden frankrijk met een slippende koppeling zitten... ze ratelen ook wat als ik de koppeling los. Misschien precair maar bij mij geldt beter voorkomen dan te genezen...
 
ik zie aan ddekabel dat ze aan het einde zijn maar slippen doen ze nog niet. Zou gewoon niet graag midden frankrijk met een slippende koppeling zitten... ze ratelen ook wat als ik de koppeling los. Misschien precair maar bij mij geldt beter voorkomen dan te genezen...
Ratelen is in basis niet goed.

Overigens kan een kabel ook slijten. Ff controleren dus.

Eeh, sebiet nazien... #vlaamsemodus
 
ik zie aan ddekabel dat ze aan het einde zijn maar slippen doen ze nog niet. Zou gewoon niet graag midden frankrijk met een slippende koppeling zitten... ze ratelen ook wat als ik de koppeling los. Misschien precair maar bij mij geldt beter voorkomen dan te genezen...

Haal de kabel eens los bij het blok, en controleer of het asje nog mooi strak in het deksel zit.
Hier zit een naaldlager in, die heb ik wel eens stuk gehad bij een 955, dan reageert de koppeling ook vreemd.

Wat ratelt er precies?

Ik heb een keer EBC platen gebruikt, daar had ik geen klachten over.
Maar als je zekerheid wil neem je het beste origineel. Vaak is het prijsverschil niet zo groot.
Als je geen dealer in de buurt hebt kun je ze zelf bestellen uit de UK.
www.worldoftriumph.com
 
Laatst bewerkt:
Haal de kabel eens los bij het blok, en controleer of het asje nog mooi strak in het deksel zit.
Hier zit een naaldlager in, die heb ik wel eens stuk gehad bij een 955, dan reageert de koppeling ook vreemd.

Wat ratelt er precies?
Ik vermoed de platen wanneer ik de koppeling los. Licht maar hoorbaar...
 
Je wint niets met aftermarket platensets, hooguit een paar euro’s. Potentieel verlies je wel het gemak waarmee je je koppelingshendel nu inknijpt (zwaardere verder = zwaardere koppeling), de monteren en rijden beleving (en daarna mogen zoeken wat er precies mis is), etc.
 
EBC ken ik vooral van (koekblik)remblokken die fukking hard afremmen. Dusdanig hard dat de achterremmen (trommel) het niet bij konden houden, de koppeling zal waarschijnlijk niet slecht zijn maar als origineel het al 50k volhoudt, waarom zou je dan upgraden? Mis je iets aan je huidige koppeling wat je beter zou willen?
 
EBC ken ik vooral van (koekblik)remblokken die fukking hard afremmen. Dusdanig hard dat de achterremmen (trommel) het niet bij konden houden, de koppeling zal waarschijnlijk niet slecht zijn maar als origineel het al 50k volhoudt, waarom zou je dan upgraden? Mis je iets aan je huidige koppeling wat je beter zou willen?
Minder hard. Ik vind die nogal stroef. Nu het is mijn eerste motor met 50k op de teller 🙄
 
De mijne ook. Maar met de kabel zo strak denk ik dan zo... tijd om te veranderen.


Heb je al naar dat asje gekeken?

Ik bedoelde te zeggen dat dat geluid wellicht geen kwaad kan, misschien even een filmpje maken.

50k is niet veel hoor, deze motoren kunnen met gemak het dubbele draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan