welke zithoogte bij welke lengte?

proefzitten, proefzitten, en nog eens proefzitten! *D

iedereen is anders gebouwd, dus een ander kan dat nooit voor jou uitmaken. ;)

als je maar zorgt dat het er niet zo ongeveer uit komt te zien...... :r







full
 
Inderdaad, het is geen straf. Maar terug naar de vraag van de TS. Een vriendin van me is vrij klein (1.60 ofzo) en kan eigenlijk wel op elke motor rijden, rijdt tegenwoordig ook vaak op de RT van haar schoonvader en dat is toch geen kleine motor. Als we ergens op een beurs zijn of iets dergelijks dan zijn het eigenlijk alleen de allroads waarvan zij soms na proefzitten zegt, die zijn voor mij te groot en elke andere motor zit prima. En ik denk dat TS dat ook eens moet doen. Ga naar een dealer die een groot aanbod 2ehands motoren heeft. Dan staan er veel modellen waarop je even kunt gaan zitten.

Allemaal goed en wel. Rijden is geen probleem als je klein bent. T kan pas mis gaan als er niet meer gereden, maar gestopt wordt. Indien de voetjes niet deftig op de grond kunnen en er wordt een misstapje gedaan, blijft er maar weinig ruimte voor correctie over. Mijn vriendin is ook niet zo groot, en kwam ook enkel met de bal van de voet aan de grond. De eerste maal dat ze de grond oplaag na een misstap, heb ik hem toch maar verlaagd. Ze voelt zich er een pak zekerder bij.
 
Alles kan, zolang je 1 voet op de grond kunt zetten en daarbij je balans houdt :)
Alleen achteruit 'rijden' is een beetje onhandig bij een motor met 1 voet... dus in dat geval is een motor waar je makkelijk naast kunt lopen wel beter!
 
hallo allemaal,

sinds kort heb ik mijn motorrijbewijs en nu wil ik een motor kopen.
alleen weet ik niet welke zithoogte bij me past. ik ben 1.62 en heb
vrij korte benen.
heeft iemand een antwoord op deze vraag of hangt het er maar net vanaf
welke zithoogte bij je past?
alvast bedankt. :)

Hoi Alex ik ben 1.80 dus ook klein. Ik ben begonnen op een honda vfr400 en die vond ik klein aanvoelen! (wel ongelooflijk lekkere fiets) Rij nu op een r6 en die is heleemaal perfect voor mij maar mocht je op zoek zijn naar een geschikt type, dan zou ik ook eens naar een 400cc honda vfr kijken. Je weet maar nooit..
 
Hoi Alex ik ben 1.80 dus ook klein. Ik ben begonnen op een honda vfr400 en die vond ik klein aanvoelen! (wel ongelooflijk lekkere fiets) Rij nu op een r6 en die is heleemaal perfect voor mij maar mocht je op zoek zijn naar een geschikt type, dan zou ik ook eens naar een 400cc honda vfr kijken. Je weet maar nooit..

Grapjas, beetje extra met kleinere mensen lachen ;) :+



(vermoed, hoop... dat het een tikfoutje was)
 
Ik ben 1.64 met korte benen en begin ook net en ik heb net een Yamaha XJ600 diversion gekocht. Deze heb ik 3 cm laten verlagen mbv verlagingssetje en heb het stuur iets hoger en dichterbij gezet (armen zijn ook kort!). Perfect.
 
Ben 167 en rij op een Yamaha Fazer. Alleen het zadel is aangepast waardoor ik enkele cm win. Vrij korte benen heb ik en zoals al aangegeven hebben vrouwen vaker langere benen dus wellicht pas je daar ook op.
 
hallo allemaal,

sinds kort heb ik mijn motorrijbewijs en nu wil ik een motor kopen.
alleen weet ik niet welke zithoogte bij me past. ik ben 1.62 en heb
vrij korte benen.
heeft iemand een antwoord op deze vraag of hangt het er maar net vanaf
welke zithoogte bij je past?
alvast bedankt. :)

Het zal niet meevallen, misschien een Ducati Mostro?
 
Het is dat je net begint..

Tijdje geleden op een RSV4 gezeten in de showroom, ik kwam met m'n hoofd voorbij het kuipruitje en ik ben 1,90.

Ik gok dat dat ding gemaakt is voor mensen van max 1,75 lang :')

een VTR sp1 was er ruim bij *:)
 
Ik heb een honda NTV staan en ik kan mijn voeten plat op de grond zetten, dat zijn vrij kleine motoren en eigenlijk ook perfect voor beginners.
Ik ben +- 1.67.

Op mijn kawa kan ik net met de tippen van mijn tenen aan de grond, en dat is ook genoeg voor mij. :P Alleen achteruit steppen is lastiger.

Maar zoals eerder gezegd, het ligt aan je lichaamsverhoudingen en of je perse je voeten volledig aan de grond wilt of niet. :)

Proefzitten dus. :Y
 
Ben 167 en rij op een Yamaha Fazer. Alleen het zadel is aangepast waardoor ik enkele cm win. Vrij korte benen heb ik en zoals al aangegeven hebben vrouwen vaker langere benen dus wellicht pas je daar ook op.

[biologielesmodus aan] Vrouwen hebben, bij dezelfde lichaamslengte, gemiddeld juist kortere ledematen dan mannen; damesfietsen (zonder motor) worden hier speciaal op gebouwd [biologielesmodus uit]
 
[biologielesmodus aan] Vrouwen hebben, bij dezelfde lichaamslengte, gemiddeld juist kortere ledematen dan mannen; damesfietsen (zonder motor) worden hier speciaal op gebouwd [biologielesmodus uit]

LoL bedankt ;) zal het volgende keer eerst opzoeken.. :P
 
Een geheime tip voor keine mensen met korte benen: wordt zwaar! Zelf krijg ik bij alle, en dan ook letterlijk alle, motoren met grote zithoogte mijn voeten allebei plat aan de grond. Het piece de resistance was mijn wijlen Honda XR600R met een opgepompte zithoogte van bijna 1 m, maar die moest er ook aan geloven. Derhalve, schept rustig nog een keertje op gedurende deez feestelijke dagen, ik doe het ook.
 
Een geheime tip voor keine mensen met korte benen: wordt zwaar! Zelf krijg ik bij alle, en dan ook letterlijk alle, motoren met grote zithoogte mijn voeten allebei plat aan de grond. Het piece de resistance was mijn wijlen Honda XR600R met een opgepompte zithoogte van bijna 1 m, maar die moest er ook aan geloven. Derhalve, schept rustig nog een keertje op gedurende deez feestelijke dagen, ik doe het ook.
Dat helpt wel ja, als ik aan kom lopen gaan alle motoren al spontaan door de knieën, alle booswichten met HD's trouwens ook. 8-)
 
Zou best kunnen, maar dan zou ik waarschijnlijk weer te ver achterover hangen doordat mijn armen te lang zijn (ik heb naar verhouding erg korte benen en een lang bovenlichaam en dito armen). Bovendien is een cruiser/chopper niet het soort motor waarvan ik het idee heb dat je daar uren lang prettig op zit.

Een chopper moet natuurlijk bij je passen; ik vind het 3 x niets. Maar da's persoonlijk natuurlijk.
Volgens mij dus een misvatting dat kleine vrouwen maar een chopper moeten nemen. Juist bij lange armen is een chopper niet zo gek; doordat je je benen naar voren doet, verandert je complete zithouding. Je zit veel rechter op en daardoor heb je juist langere armen nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan