Wheely een must ?

15 apr 2003
76
0
Bekkevoort
Als niet zo ervaren biker vroeg ik mij af of je je fiets beter beheerst als je een wheely kan maken ? onder het moto: hoe meer truukjes je met het beestje kan, hoe beter je het onder kontrole hebt waardoor je instinctief beter reageert in noodsituaties....

En is er een bepaalde techniek om je 'vriendin' ff rechtop te zetten, of is het gewoon een kwestie van veel gas geven (maar niet te veel ;) )
 
Ik denk niet dat als je wheelies kan maken dat je dan je motor beter beheerst m.b.t. verkeers veiligheid.
Ik vind het gewoon erg leuk en verslavend om te doen maar ik denk niet dat ik er wat aan heb in geval van een gevaarlijke situatie.
Stoppies daaraantegen kunnen denk ik wel bijdragen aan je veiligheid, je leert dan precies hoe hard je met je motor kan remmen en zal dan denk ik in geval van nood beter gebruik durven maken van de maximale remvertraging van je motor.
En over "hoe wheelies" te maken staan er 1001 topics in dit forum dus gewoon even zoeken.
Crawl
 
Op maandag 21 april 2003 10:35 schreef Bertus Bandit het volgende:
Als niet zo ervaren biker vroeg ik mij af of je je fiets beter beheerst als je een wheely kan maken ? onder het moto: hoe meer truukjes je met het beestje kan, hoe beter je het onder kontrole hebt waardoor je instinctief beter reageert in noodsituaties....

Ik denk dat je dit precies andersom moet zien. Als je een een goede voertuig beheersing hebt zou je een stapje verder kunnen gaan... :9
Dan zou je nl de eventuele "foutjes" ook makkelijker op kunnen vangen :)

Dus mijn inziens geen MUST maar het zijn wel leuke extra's... ;)
 
Laatst bewerkt:
nix wat hier aan trucs staat is een must ....met dat stoppie maken ben ik het wel eens ....ik heb gemerkt dat er op het forum ook wel een hoge druk op een "knee-down" maken ..maar heb na een tijd ook maar geprobeerd het is echt wel gaaf ...maar ga nooit voorbij je eigen kunnen.
je leert altijd wel wat nieuws ....
ik heb mijn rijbewijs pas sinds nov' 2002 maar kan al best veel vind ik
ben nu bezig met het maken van een stuntfilmpje zoals las vegas extremes enzo
samen met andere MF-ers
suc-6
 
Geen must, evenals knie en elleboog en steppie's aan de grond en schaamranden wegrijden. Heb gewoon plezier op je motor en rij veilig. Da's een must.

De rest is aanvullend, voor sommigen wel/niet weggelegd en dat maakt ook geen r**t uit, en geen must. Juist met motorrijden hoort iedereen gewoon op zijn eigen nivo plezier hebben en niet boven dat nivo gaan rijden omdat een ander dat kan/doet.
 
Geen must, evenals knie en elleboog en steppie's aan de grond en schaamranden wegrijden. Heb gewoon plezier op je motor en rij veilig. Da's een must.

De rest is aanvullend, voor sommigen wel/niet weggelegd en dat maakt ook geen r**t uit, en geen must. Juist met motorrijden hoort iedereen gewoon op zijn eigen nivo plezier hebben en niet boven dat nivo gaan rijden omdat een ander dat kan/doet.
Ik ben het hier voor een groot deel wel mee eens.
Maar aan de andere kant denk ik dat het vooral in het begin belangrijk is om om je op te trekken aan iemand die beter kan rijden dan jij.( ik bedoel hier geen kneedowns of wheelies)
Leren is tenslotte telkens je grenzen wat verleggen.
En als je een rolmodel hebt maakt dat het leren alleen maar makkelijker.
 
Ik ben het hier voor een groot deel wel mee eens.
Maar aan de andere kant denk ik dat het vooral in het begin belangrijk is om om je op te trekken aan iemand die beter kan rijden dan jij.( ik bedoel hier geen kneedowns of wheelies)
Leren is tenslotte telkens je grenzen wat verleggen.
En als je een rolmodel hebt maakt dat het leren alleen maar makkelijker.

Ook wel mee eens, maar dan hopelijk wel rolmodel die je ook daadwerkelijk wat leert. Niet iemand die je alleen na wil doen, maar jou ook helpt om je niveau te verhogen.
 
Ik heb er nu zo ongeveer 11.000 km opzitten na 3 jaartjes rondtouren. Maar ben nu op zoek naar dat net iets meer kunnen met je fiets. Net wat jullie zeggen, een wheely heb je ni echt veel aan, maar een stoppie lijkt me dan weer wel leerrijk.

andere tips en truuks zijn ook nog welkom .... :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan