Wie heeft er een ducati monster? deeltje 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom zou er iets mis zijn met je koppeling, ik hoor geen vreemde geluiden :N

dat melde iemand me hier , die melde dat ik een mod moest gaan aanschaffen ivm
met het inslaan van de koppeling alleen als ik naar de koppeling kijk dan zie ik nergens
ingeslagen korf of zo (en ik weet gelukkig waar ik naar moet kijken)
 
yep maar wat moet ik nu aan mijn koppeling doen ?
of wat is er mis met mijn koppeling ?


oh ja en de turbo is ook werkelijk van modelletje vingerhoed _O-
maar wel heerlijk geluidje hoor _O-
B te O weet wel raad O-) , even een modificatie laten doen en dan ratelt ie alleen als je de koppeling innijpt 8-)
 
B te O weet wel raad O-) , even een modificatie laten doen en dan ratelt ie alleen als je de koppeling innijpt 8-)

ok het is dus geen slecht iets .... het is gewoon het geluid ?
want dat geluid vindt ik eerlijk gezegd geen ramp ..... ik vindt het zelfs mooi :)
 
dat melde iemand me hier , die melde dat ik een mod moest gaan aanschaffen ivm
met het inslaan van de koppeling alleen als ik naar de koppeling kijk dan zie ik nergens
ingeslagen korf of zo (en ik weet gelukkig waar ik naar moet kijken)

Okee, die mod heb ik er ook op zitten en zorgt er idd voor dat hij onbelast niet meer zo staat te rammelen, dit is echter gewoon een mod en geen must.
Het rammelen is niets anders dan de platen die tegen het huis aanslaan (de vertanding), en geeft weldegelijk een stukje slijtage, niets om je zorgen over te maken.
 
Okee, die mod heb ik er ook op zitten en zorgt er idd voor dat hij onbelast niet meer zo staat te rammelen, dit is echter gewoon een mod en geen must.
Het rammelen is niets anders dan de platen die tegen het huis aanslaan (de vertanding), en geeft weldegelijk een stukje slijtage, niets om je zorgen over te maken.
heerlijk , antwoorden waar ik iets mee kan !

super .

sprak laatst ook al iemand bij de TT baan met een duc , die melde me ook al dat
als het niet rammelt ik het beste de motor uit kon zetten en hard weg moest rennen omdat ie dan wel uit elkaar zou knallen _O-
Hij reed 2 jaar op een duc en had ook in het begin het idee allerlei geluidjes en rammels te horen maar nooit last mee gehad (was automonteur) .

Heb naast de monster een R1 en altijd japans gereden en daar is elke rammel of ratel een geplande ratel door japanse ingenieurs in je motor ingebouwd om op een bepaald moment zich even te laten horen zodat het lijkt of de motor met dezelfde passie is gebouwd als een italiaan
 
....tuurlijk behandeld Olijfje je beter; daar gaat immers je geld naar toe :Y !......

da's ook niet helemaal waar , ondanks dat we als raceteam onze motoren laten tunen door de chef werkplaats van Olijve heb ik zelf hooguit 200 euro uitgegeven bij Olijve ...
dus dat valt erg mee.

en de tuner kent me denk ik al wel , als het goed moet mag het wat kosten maar als het niet nodig is ook zeker geen cent teveel .
 
dat melde iemand me hier , die melde dat ik een mod moest gaan aanschaffen ivm
met het inslaan van de koppeling alleen als ik naar de koppeling kijk dan zie ik nergens
ingeslagen korf of zo (en ik weet gelukkig waar ik naar moet kijken)

Ze hebben mij altijd gezegd dat zodra je het mechanische gerinkel duidelijk boven je motorgeluid uithoort(en volgens mij is dat bij jou het geval)je koppeling ver versleten is.Komt deels doordat de platen zijn ingeslagen in de korf en doordat het lager een beetje speling heeft; kijk maar eens of je die as wat heen- en weer kunt bewegen.....


En voor degene die een opmerking wil gaan maken over het tijdstip van posten :X ....ik heb n8dienst dus ben niet uit de kroeg komen rollen oid :N !
 
Laatst bewerkt:
Maar deze is zo te zien wel bijna helemaal standaard zo ... op de uitlaten na dan.
Dus wie is op dit forum nou de naäper?
Mijn idee is dat een Monster in het zwart, hoe mooi ook, toch wel een beetje gebrek aan fantasie is ... behalve dan als je ORANJE velgen hebt, dan ben je ineens helemaal trendsettend ;)

ik zat meer aan grijszwart te denken met rode wielen :)
 
Ze hebben mij altijd gezegd dat zodra je het mechanische gerinkel duidelijk boven je motorgeluid uithoort(en volgens mij is dat bij jou het geval)je koppeling ver versleten is.Komt deels doordat de platen zijn ingeslagen in de korf en doordat het lager een beetje speling heeft; kijk maar eens of je die as wat heen- en weer kunt bewegen.....


En voor degene die een opmerking wil gaan maken over het tijdstip van posten :X ....ik heb n8dienst dus ben niet uit de kroeg komen rollen oid :N !

:) dan ben je nu weer lekker aan het slapen

btw. verder wel nuttige info!
 
Ze hebben mij altijd gezegd dat zodra je het mechanische gerinkel duidelijk boven je motorgeluid uithoort(en volgens mij is dat bij jou het geval)je koppeling ver versleten is.Komt deels doordat de platen zijn ingeslagen in de korf en doordat het lager een beetje speling heeft; kijk maar eens of je die as wat heen- en weer kunt bewegen.....


En voor degene die een opmerking wil gaan maken over het tijdstip van posten :X ....ik heb n8dienst dus ben niet uit de kroeg komen rollen oid :N !


ok , dan valt het dus mee .

mijn geluid komt nog niet boven de motor uit , de korf heeft geen tekens van inslag
en welk lager moet ik bekijken ? wie weet zit het daar in ?
 
Maar deze is zo te zien wel bijna helemaal standaard zo ... op de uitlaten na dan.
Dus wie is op dit forum nou de naäper?
Mijn idee is dat een Monster in het zwart, hoe mooi ook, toch wel een beetje gebrek aan fantasie is ... behalve dan als je ORANJE velgen hebt, dan ben je ineens helemaal trendsettend ;)

Niet alles zo serieus nemen , dennis gekkie _O- _O-
 
yep maar wat moet ik nu aan mijn koppeling doen ?
of wat is er mis met mijn koppeling ?


oh ja en de turbo is ook werkelijk van modelletje vingerhoed _O-
maar wel heerlijk geluidje hoor _O-

Ik weet niet wat er mis is met je koppeling, maar vind je turbo Monster wel super ruig!!! Veel beter dan zo'n standaard S4(Rs).

Grtz Zieke
 
Ze hebben mij altijd gezegd dat zodra je het mechanische gerinkel duidelijk boven je motorgeluid uithoort(en volgens mij is dat bij jou het geval)je koppeling ver versleten is.Komt deels doordat de platen zijn ingeslagen in de korf en doordat het lager een beetje speling heeft; kijk maar eens of je die as wat heen- en weer kunt bewegen.....


En voor degene die een opmerking wil gaan maken over het tijdstip van posten :X ....ik heb n8dienst dus ben niet uit de kroeg komen rollen oid :N !

Laten we eerlijk zijn, dat is toch bijna niet te beoordelen door het beluisteren van zo'n crapy YouTube filmpje :?

Grtz Zieke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan