wie heeft er ervaring met oxtar ss motorlaarsen

hoken

Die hard MF'er
20 jan 2008
329
0
ben benieuwd wie hier allemaal ervaring mee hebben met deze laarsen.

ik wil nieuwe kopen
 
Hier ff plaatje. Geen ervaringen mee.

SS%20Perform%20waterproof.jpg



Ik heb BMW laarzen welke qua model nagenoeg identiek zijn met de Oxtar Infinity Gore-tex. Perfecte laars, goede kwaliteit en absoluut waterdicht.
 
[afbeelding]
image001.jpg


Of vraag hem eens of ze bevallen.


Nee nee, dat is 'Ze Gestapo!'

Die zoekt nog naar het schilderij van de Madonna 'wif ze bik boebies'.

Ik d8 dat ze nu een doodshoofdmotiefje met swastika's erop hadden gelardeerd :+


Doet me trouwens denken aan het PSV stadion.
Daar hebben ze op de eerste ring vak R gevolgd door S
Daar hebben ze op de tweede ring vak RR gevolgd door S+S

:+ `

Ik kan ze het niet kwalijk nemen als je weet hoe het logo van Philips er in de 2 W.O. uitzagen.

Saillanter detail is wel de aanhangwagens van tegenwoordig met eigen kentekenplaten.

Er zit een serie bij die begint met WH-XX-XX.

Vraag maar even aan je (groot)ouders welke voertuigen er ook met WH in het kenteken rondreden in NL zo'n 65 jaar geleden ;)
 
Laatst bewerkt:
:Y :Y ja mooi verhaal maar laten we het nu weer even over de laarsen hebben van oxtar
wat is jullie ervaring. :+ :+
 
Oxtar bestaat al ff niet meer... Die naam mochten ze niet meer gebruiken omdat het teveel op Alpinestars leek (rechtzaak). Het heet sinds vorig jaar TCX. Dus als je ergens Oxtar laarzen ziet zijn het sowieso oudere modellen.
 
Ik heb zelf mijn tweede paar Oxtar TCS evo Goretex (de waterdichte variant dus).

Dagelijks gebruik voor woonwerk, ook circuitdagen. Ook ben ik niet te beroerd om er een dagje mee rond te lopen.

Voor alledrie zijn ze perfect geschikt. Na 3 jaar (en drie crashes) heb ik ze vervangen, omdat er 1 hielprotector was afgebroken en de zool was versleten. De laars zelf was nog perfect.

1 nadeel: Ze piepen enorm als ze nieuw zijn. Een beetje kettingspray of WD40 erop en het gepiep is over.
 
Ik heb zelf mijn tweede paar Oxtar TCS evo Goretex (de waterdichte variant dus).

Dagelijks gebruik voor woonwerk, ook circuitdagen. Ook ben ik niet te beroerd om er een dagje mee rond te lopen.

Voor alledrie zijn ze perfect geschikt. Na 3 jaar (en drie crashes) heb ik ze vervangen, omdat er 1 hielprotector was afgebroken en de zool was versleten. De laars zelf was nog perfect.

1 nadeel: Ze piepen enorm als ze nieuw zijn. Een beetje kettingspray of WD40 erop en het gepiep is over.

Ik heb ook van die waterdichte Oxtar. Ik zie nu pas dat het piepen en kraken niet alleen bij is. Voor de rest lekker laarzen.
 
Heb van die doorwaai laarzen van Oxtar voor in de zomer, waterdicht als het regent, wind open als het droog en warm is. Bevallen prima en zitten heerlijk :)
 
Ik heb zelf mijn tweede paar Oxtar TCS evo Goretex (de waterdichte variant dus).

Dagelijks gebruik voor woonwerk, ook circuitdagen. Ook ben ik niet te beroerd om er een dagje mee rond te lopen.

Voor alledrie zijn ze perfect geschikt. Na 3 jaar (en drie crashes) heb ik ze vervangen, omdat er 1 hielprotector was afgebroken en de zool was versleten. De laars zelf was nog perfect.

1 nadeel: Ze piepen enorm als ze nieuw zijn. Een beetje kettingspray of WD40 erop en het gepiep is over.

Ik ben met mijn 2e set oxstar bezig, ik heb nu de evo versie. Prima laars zit lekker, maar dat gepiep is wat storend. WD 40 helpt (tijdelijk) inderdaad :P
 
Maatje heeft net nog nieuwe gekocht dus zijn hier en daar nog wel te koop.
Heb zelf ook die met de grijze letters met witte letters waren niet waterdicht werd gezegd, fijne laarzen ik kan er ook rustig op lopen zal ff wachten op de nieuwe uitvoering mijn zolen zijn nu wel versleten van het lopen.
 
he jongens bedankt voor jullie reacties en dat piepen gaat wel over toch?


( en krakendewagens lopen het langst)
 
Heb er ook gehad, en uiteindelijk Sidi's gekocht omdat ik gek begon te worden van het kraken. Het "smeren" was bij mij goed om 1 dag kraakloos rond te kunnen wandelen.

Ook ben ik op circuit met mijn laars aan mijn hielprotector van de motor blijven haken, vlak in een links/rechts combinatie, dat is nogal scary. Komt ook door het design van mijn motor, maar met de Sidi's minder uitsteeksels dus minder last.

Voor sporadisch gebruik zou ik zeggen: doen, voor intensief gebruik zou ik persoonlijk uitkijken naar Sidi's of Alpinestars.

Succes in ieder geval.
 
ik heb ook oxtar gehad,maar ik vondt ze niet fijn.ik ben overgestapt naar sidi vertigo bevalt me beter.
 
ja dat kraken is wel minder is het echt zo erg hoe kan dat?

ja die sidi vertigo zijn ook mooi moet nog maar eens goed nadenken en rond kijken.
 
ja dat kraken is wel minder is het echt zo erg hoe kan dat?

Komt in mijn ogen doordat de "bewegende delen" in hetzelfde, harde, kunststof zijn dan de rest van de laarzen. Als je loopt scharnieren deze bewegende delen in - en uit elkaar, met het nodige lawaai tot gevolg. Spuit je er dan iets op/tussen, is het weer een tijdje gedaan. Maar bij sportieve rijstijl lijkt het smeermiddel er weer zo tussen uit te waaien, dat je terug gekraak hebt.

Dat systeem dat in die Oxtars zit, maakt lopen zeer comfortabel (een groot pluspunt), maar het gekraak dat het systeem tegelijk veroorzaakt is dan ook gelijk het grootste minpunt.
Het beste spul om het kraken te voorkomen, is vaseline, maar het nadeel is dan weer dat er zeer gemakkelijk vuil daar blijft kleven, wat het nogal snel een ranzig zicht geeft.
 
Ik heb deze:
url

Bevallen prima in droog en nat weer *D


JA die heb ik ook
Nog steeds droge voeten na 3 jaar.

En dat is een record!
De laarzen hiervoor die wind/waterdicht/ademend waren (goretex) waren na een jaar iets te enthousiast met dat waterdichte.

Als er éénmaal water in mijn laars zat, ging het er niet meer uit!!

:+ TCS??? Traction Control System????
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan