wie heeft er ervaring met oxtar ss motorlaarsen

ik heb zelf ook de gore tex
en moet zeggen bevallen prima
ik heb zelf een wat bredere voet hiermee kan ik niet in bv puma of forma komen
de oxtar zit bij mij perfect
het kraken moet je in het begin om de 2 weken met kettingspray ofzo insmeren
ik heb ze nu 3 jaar en de laatste 2 jaar niet ingesmeerd en piepen nog steeds niet *O*
en het ergens achterhaken valt ook wel mee ligt er ook aan hoe je op d emotorzit enzo
oow en ik maak 15 duizend km perjaar dus goed gebruikt :)
en zoals gezegd als je nu oxtar koop moet je er een hoopaflullen want ze worden niet meer gemaakt. tegenwoordig heten ze tcx :)
succes
 
Ik heb die oxtar laarzen van de eerste foto`s. De kwaliteit van het leer is niet echt geweldig, begint overal te barsten ook na verschillende keren invetten. Ze zitten niet verkeerd en er is ook redelijk op te lopen. De prijs is niet gek volgens mij iets van 150 euro voor betaald.
 
maar hoe lang worden die laarsen al gemaakt dat ze daar dan niets aan doen.( aan het kraken)

ik geloof dat ik dan toch voor de sidi laars ga.
 
Heb er ook gehad, en uiteindelijk Sidi's gekocht omdat ik gek begon te worden van het kraken. Het "smeren" was bij mij goed om 1 dag kraakloos rond te kunnen wandelen.

Ook ben ik op circuit met mijn laars aan mijn hielprotector van de motor blijven haken, vlak in een links/rechts combinatie, dat is nogal scary. Komt ook door het design van mijn motor, maar met de Sidi's minder uitsteeksels dus minder last.

Voor sporadisch gebruik zou ik zeggen: doen, voor intensief gebruik zou ik persoonlijk uitkijken naar Sidi's of Alpinestars.

Succes in ieder geval.

Met alle respect, maar wat noem je intensief gebruik? Ik gebruik ze dagelijks, 25.000 km per jaar, zomer en winter, op de Mille en op mijn brik, op circuit en op straat.
Behoudens het piepen, wat na een paar keer goed smeren met kettingspray/WD40 overgaat, geen minpunten.

Oh ja, en TCS staat voor Torsion Control System. Oftewel protectie dat je enkel/hiel niet tordeert bij een ongeval.
 
maar hoe lang worden die laarsen al gemaakt dat ze daar dan niets aan doen.( aan het kraken)

ik geloof dat ik dan toch voor de sidi laars ga.
Heb je ze al eens gepast? De Oxtar zit mij prima, een Sidi kom ik niet in, die is veel te smal.
 
beide laarsen zitten wel goed vind ik maar weet nog niet waar ik voor moet gaan.

op het eerste gezicht vind ik dat sidi betere bescherming op in de laars heeft.
 
ik heb zelf nu alpinestars smx goretex, bevallen goed, ik heb laatst verschillende oxtars gepast, en het viel me op dat ze veel lichter dan die alpinestars zijn
Collega van me heeft een paar oxtars waren geloof ik 260 euro, en die heeft problemen met losse binnenzolen.

dat gepiep heb je geloof ik met alle sportlaarzan waar veel kunsof bescherming opzit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan