Wie heeft er ervaringen met Diversion 600?

Volgens mij zijn die groene randen ondertussen al rood geworden, toch?

Het rooie randje ligt nog te wachten op de kast in de gang })
Nu helemaal geen randje.
En ach...onder het dekje ziet niemand er wat van :(
 
is te duur en teveel km voor een div.
de mijne begon na 40000 km olie te verbruiken (1l/ 1000 km) in de Ardennen. Later niets meer, was vooral toen hij erg warm liep (olie dunner en tussen de schraapveren van de zuigers doorsijpelend werd ze verbrand).

div is een goede motor. vraag maar als je meer wil weten.
 
Div is geen supermotor, maar voor die prijs wordt wel een fijne machine geleverd, betrouwbaar, geschikt voor ww-verkeer en vakanties, zuinig met btandstof en in onderhoud etc.
 
Div is geen supermotor, maar voor die prijs wordt wel een fijne machine geleverd, betrouwbaar, geschikt voor ww-verkeer en vakanties, zuinig met btandstof en in onderhoud etc.

Hij is inderdaad erg zuinig in de brandstof, als ik rustig rij haal ik 1 op 22, maar meestal zit het zo rond de 1 op 18.
 
Div is wat mij betreft wel een leuke fiets.
Heb er net nieuwe banden op (LageCB), en het Sjimmy effect is er nog wel iets....
Roesten...moet je tegenhouden met poetsen, vooral als de uitlaten nog mooi glimmen.
Momenteel heb ik het meest zuinig gereden met 1:21,3 en het minst op 1:15,2.
Meestal zo'n beetje op 1:18.

Mijn 7-'91 met destijds 32,4 K Km koste me niet echt veel (hoewel LageCB al helemaal niet veel hoefde te betalen (!?)) en een kennis met een '92 en MAAAAAR 16K km op teller was ietsje meer kwijt dan ik.
En zoveel onderhoud is echt niet nodig hoor!

GROENE DIV RULEZ }) :) :)
 
Imke: Deze vond ik op www.marktplaats.nl

Aangeboden: XJ 600S Diversion 1993
Prijs: 1800 Euro
Beschrijving: Yamaha XJ600S, bouwjaar 1993
Kleur rood. 60.000 miles
nieuwe banden en nieuwe ketting.
In goede staat

(hoeveel het omgerekend in km is, weet ik niet)
 
Imke: Deze vond ik op www.marktplaats.nl

Aangeboden: XJ 600S Diversion 1993
Prijs: 1800 Euro
Beschrijving: Yamaha XJ600S, bouwjaar 1993
Kleur rood. 60.000 miles
nieuwe banden en nieuwe ketting.
In goede staat

(hoeveel het omgerekend in km is, weet ik niet)

60000 miles x 1,6 = 96000 km

Mooi laten staan zou ik zeggen.
 
Ik sprak gisteren een "mede-rooie-Diversionair."

De oudere Divs hebben last van een tik in het blok.

Zelf heb ik namelijk bij koude motor een behoorlijke tik erin zitten en naarmate het blok warmer wordt, wordt ook die tik minder.
Ik dacht zelf aan de versnellingsbak of kleppen stellen.
Dat blijkt het niet te zijn.

Die jongen die ik gister sprak heeft het ook met zijn Div...ook een '92 met nu 90000 op de teller.
Schijnt een "oudere Div" kwaal te zijn waar niks aan te doen is en wat in testen ook wordt genoemd.
Hij rijdt zomer en winter en het fietsie laat hem niet in de steek.
Niks om zorgen over te maken dus. Pfoei })
 
90000... toch netjes voor een 600-je, is toch behoorlijk hoogtoerig.

Die jongen rijdt 20- tot 25000 per jaar.
Vorig jaar had ie nog gedacht om hem in te ruilen op een andere fiets, maar vond/vind het een fijne fiets en besloot hem op te knappen en er nog lekker verder mee te sturen.

Nu vraag ik me wel af of het idd niet beter is zo'n fiets "op te rijden" als je er verder tevreden over bent.
Een fiets met 90000 erop zal niet veel meer opleveren denk ik.
 
Een tik!? Ik heb een '91, maar hoor alsnog weinig.
MAAR
Als ik mijn fiets op het contact zet, is de eerste 2 sec. wel iets lawaai aan het produceren.
Volgens mij is dat het relais of een één of ander pompje.
Mischien herkenning?

(Ook zo'n div issue: bij een bepaald aantal toeren begint de voorkuip te trillen en te 'ratelen', vrij irri)
 
Een tik!? Ik heb een '91, maar hoor alsnog weinig.
MAAR
Als ik mijn fiets op het contact zet, is de eerste 2 sec. wel iets lawaai aan het produceren.
Volgens mij is dat het relais of een één of ander pompje.
Mischien herkenning?

(Ook zo'n div issue: bij een bepaald aantal toeren begint de voorkuip te trillen en te 'ratelen', vrij irri)

Dat geluid de eerste paar seconden is volgens mij de oliepomp (shoot me if I'm wrong :) )

De Soes GSX1200 van mij pa doet dat ook, lijkt me iig niks verontrustends.

En over dat rammelen van de kuip...soms word ik er gewoonweg gek van....meestal helpt het aandraaien van de bouten weer voor een paar honderd kilometer.
 
Zelf rij ik op een zwarte Diversion 600 uit `98 (vanaf `98 met dubbele schijven voor).

Mijn ervaringen met de Div wijken niet af van de ervaringen van de mede-forummers.

Het is een vrij comfortabele machine waar ik graag richting Zuid-Frankrijk mee rij. Alleen is het niet de snelste motor op deze aardkloot. Positief keerzijde is dan wel dat ie niet zoveel benzine verbruikt.

Met volle bepakking (zijkoffers, roltas achter) is mijn Diversion 600 bijna de bochten niet in te krijgen hij wil alleen maar rechtuit ;( . Maar misschien dat met wat priegelen aan de achtervering de wegligging met volle bepakking wat beter wordt.

Met mijn 46.000 km is mijn machientje nog niet echt een veteraan dus ik kan niets vertellen over eventuele ouderdomskwalen (hopelijk komen die er ook niet).
 
En als we dan toch bezig zijn....

Me buuf heb er een keer tegenaan gezeten.
Ik dus naar SAFE om hem te laten checken en taxeren. Starten en toen ik hem rechtop zette een enorm hoge fluittoon.
Ik kon niet echt ontdekken waar het vandaan kwam dus ging me de gekste dingen in het hoofd halen.

Fluit weg tijdens oprijden en bocht om en daar was hij weer. Dus niet bij bepaalde richtingen die fluit maar te pas en te onpas.

Ik dat vertellen met me ongerustte kop bij SAFE. Schiet die monteur in de lach...
"Ow joh, dat is je benzinekleppie. Niks aan de hand met je voorpoten."

Ikke blij.
Blijkt dus vacuüm te zijn. Er zit een klein gaatje om te ontluchten maar dat is te klein.
Gaatje groter boren heeft ook geen zin zei hij en hebben meer divs last van met erg warm weer.

En weer een Div-eigenschap ontmoet ;)
 
Dat geluid de eerste paar seconden is volgens mij de oliepomp (shoot me if I'm wrong :) )

De Soes GSX1200 van mij pa doet dat ook, lijkt me iig niks verontrustends.

En over dat rammelen van de kuip...soms word ik er gewoonweg gek van....meestal helpt het aandraaien van de bouten weer voor een paar honderd kilometer.

Die tik is niet een paar seconden bij mij, maar duurt wel ff voor het weg is. Dan moet ie echt goed warm zijn.

"Gelukkig" had die andere rooie er ook last van.
Probleem van de rooie Divs misschien haha.

Met sleutel in contact steken hoor ik niks.
(Heb het wel met de coupé, maar dat is de brandstofpomp.)
 
Randje van je banden gehaald Sabelhout? :}
De steppies slepen zo nu en dan over het asfalt, maar volgens de tekening op het rubber blijft er toch nog steeds een aardig randje over.
In snelle bochten is de mijne ook niet echt stabiel (maar ja, mijn vergelijk is een monster 600) maar dat kan ook komen door een lekkende voorvork.
Verder heeft mijn brommer last met het starten na langere (paar dagen) stilstand. Het lijkt alsof de benzine verdwijnt uit de carbs. Na flink doorstarten pruttelt hij langzaam op gang. Na 1 dag stilstaan start hij wel meteen. Ik heb wel gehoord dat de nieuwere (mijne uit 1994) een benzinepomp hebben. Waarschijnlijk dan geen probleem.

/EDIT aanvulling op de benzinepomp, ik bedoel elektrisch ipv vacuum
 
Laatst bewerkt:
Ja ja....
Van een piepende tank heb ik ook wel eens last!!!
("is ie gejat?")
Gewoon ff tankdop open en dicht.

Ratelend geluid; van mij mag je het de oliepomp noemen, ik weet het niet!

Kuip; ARGH ARGH ARGH, ik word er ook GEK van!! Heeft ie ook alleen maar rond de 4000 toeren. Gaat ie oppeens trillen en geluid procuceren als een gek :( :(

Maar goed, dat zijn zullke kleine eigenschappen, zoiets heeft elke fiets.
Ik neem het voor lief.
Hoewel ik voor die kuip toch nog een keer een oplossing moet zoeken............ :?
 
Kuip; ARGH ARGH ARGH, ik word er ook GEK van!! Heeft ie ook alleen maar rond de 4000 toeren. Gaat ie oppeens trillen en geluid procuceren als een gek :( :(
Idem '(
Probleem is dat de motor bij 4000 toeren resonanties produceert (voel je ook in steppies etc.). Al het plastic schuurt vrolijk langs elkaar en zrrngggggg. Vooral belangrijk dat de rubber pluggen van de kuipophanging veel kunnen opvangen, voor de rest is het gewoon mee leren leven volgens mij, of tussen de verschillende lagen plastic rubber strips monteren of zo. Nooit geprobeerd maar wie weet :?

Barjan
 
WHOUW, 8-)
Wat een reacties zeg. Ik begin er steeds meer zin in te hebben om een DIV aan te schaffen en daar een paar jaartjes op rond te touren.
Ik ga inderdaad proberen wat af te dingen want 2000 euro is wel veul als ik jullie zo mag geloven.
Maar dat gaat vast wel lukken. Over 1 week heb ik vakantie en dan ga ik eventjes een proefritje maken. Maar mocht een van jullie nog een DIV 600 in de ongeving van West Brabant te koop weten staan in een beetje orentelijke kleur (rood is dus uit den boze). Dan hoor ik dat graag.
 
Randje van je banden gehaald Sabelhout? :}
De steppies slepen zo nu en dan over het asfalt, maar volgens de tekening op het rubber blijft er toch nog steeds een aardig randje over.
In snelle bochten is de mijne ook niet echt stabiel (maar ja, mijn vergelijk is een monster 600) maar dat kan ook komen door een lekkende voorvork.
Verder heeft mijn brommer last met het starten na langere (paar dagen) stilstand. Het lijkt alsof de benzine verdwijnt uit de carbs. Na flink doorstarten pruttelt hij langzaam op gang. Na 1 dag stilstaan start hij wel meteen. Ik heb wel gehoord dat de nieuwere (mijne uit 1994) een benzinepomp hebben. Waarschijnlijk dan geen probleem.

/EDIT aanvulling op de benzinepomp, ik bedoel elektrisch ipv vacuum

Euhm....volgens mij stond er bijna, het scheelt iig niet veel, een millimeter of 3 a 4.

Op maandag 10 juni 2002 21:54 schreef imke breedveld het volgende:
WHOUW, 8-)
Wat een reacties zeg. Ik begin er steeds meer zin in te hebben om een DIV aan te schaffen en daar een paar jaartjes op rond te touren.
Ik ga inderdaad proberen wat af te dingen want 2000 euro is wel veul als ik jullie zo mag geloven.
Maar dat gaat vast wel lukken. Over 1 week heb ik vakantie en dan ga ik eventjes een proefritje maken. Maar mocht een van jullie nog een DIV 600 in de ongeving van West Brabant te koop weten staan in een beetje orentelijke kleur (rood is dus uit den boze). Dan hoor ik dat graag.

Een Div aanschaffen zal ik je zeker niet afraden, maar als ik jou was zou ik er niet eens over nadenken die Div te kopen met 80.000 km erop. Ik zou gewoon zoeken naar eentje die minder heeft gelopen en dus wel 2000 euro waard is.


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan