Wie heeft ervaring met een Yamaha Bulldog

Op dinsdag 09 september 2003 19:47 schreef RhinoPower het volgende:
ons Belgisch menneke valt inderdaad graag in herhalingen. Een tekort
aan fantasie denk ik.
Op woensdag 10 september 2003 02:39 schreef ZeeRex het volgende:
Op je zere teentjes getrapt, ofwa ??? Kom maar eens naar Zolder, dan zal 'ons Belgisch menneke' je het snot voor je ogen rijden. Of ben jij zo een loser met een grote bek op het net, maar geen guts? Laat maar weten of je durft. O-)
RhinoPipo durft blijkbaar niet. Schelden en een grote bek op het net, maar geen uitdaging durven aangaan. Veel woorden, maar geen daden.
Chicken !!! Tok-tok-tok-tok tok !!! :r
 
RhinoPipo durft blijkbaar niet. Schelden en een grote bek op het net, maar geen uitdaging durven aangaan. Veel woorden, maar geen daden.
Chicken !!! Tok-tok-tok-tok tok !!! :r

Ik had in 1973 al mijn racelicentie en hoef mijzelf en zeker anderen
niets meer te bewijzen. En racen op Zolder moet ik zeker begrijpen als
racen met een Gameboy op jouw zolder????
 
Ik had in 1973 al mijn racelicentie en hoef mijzelf en zeker anderen
niets meer te bewijzen. En racen op Zolder moet ik zeker begrijpen als
racen met een Gameboy op jouw zolder????
Net wat ik dacht: op het net een grote bek en veel blabla, maar in real life: chicken !!! Tok-tok-tok-tok-tok !!! :r ZIELIG !!!
 
[zeik-modus]

Kunnen jullie niet beter een nieuw topic openen om te ruziën??
Behoorlijk iritant dit gedoe.

[/zeik-modus]
 
Dat in het rood draaien komt veelal door 4 in lijn race rijders.
Die kennen alleen maar veel toeren , hoop janken.
En geen botte sloffen power.

Bijv. Vmax loopt maximaal 9500 toeren, maar bij 6500 toeren max vermogen al en bij 6000 toeren max koppel al.
Bij een racer 4 in lijn met kleine inhoud moet je tot zeker zo een 9000 toeren lopen.


Op woensdag 10 september 2003 23:37 schreef Niels het volgende:(mijn post dus eigenlijk)
Ja en dus ook lager in toeren dan een 4 in lijn racer.

Als je appels met appels vergelijkt dan blijkt dat dat niet veel meer uitmaakt tegenwoordig. De extra peekaas moeten toch uit het toerental komen: R1 doet 152pk @ 10500rpm en de Duc 999r 139pk @ 10000rpm. En max koppel van de R1 is 107Nm @ 8500rpm en bij de Duc 108Nm @ 8000rpm. Dus die theorie van hoog toeren moeten rijden met 4-ciliners zou ik wat gaan nuanceren. Ik denk dat het geluid gewoon anders is door 2x zoveel kleine plofjes waardoor het toerental 2x zo hoog lijkt. Zelf heb ik liever een stille 4-cilinder en vindt zo-n herriepijp dus helemaal nix.

Trouwens volgens mijn gegevens doet een Vmax trouwens 102pk @ 8000 en dat lijkt me realistischer want 6000-6500 toeren lijkt me wel een erg kleine powerband.
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 19 september 2003 00:48 schreef EdwinO het volgende:
Trouwens volgens mijn gegevens doet een Vmax trouwens 102pk @ 8000 en dat lijkt me realistischer want 6000-6500 toeren lijkt me wel een erg kleine powerband.
:^

De V-Max heeft 102 pk (74.4 kw) @ 8000 rpm en 101 nm @ 6000 rpm.
 
Nog wat over PK's en Koppel:
Ik (Yamaha Bulldog) ben samen met mijn broer (Yamaha Fazer 600) het afgelopen weekend naar het Sauerland geweest en daar in twee dagen 900 km rondgereden.
Qua topsnelheid en acceleren was er geen verschil (en we hebben toch echt flink gas gegeven op de Autobahn en de fraaie binnenwegen).
We rijden beide al ruim 20 jaar motor.

fazer: 95 PK (11500 tpm); 61,2 NM (9500 tpm)
bulldog: 65 PK (5500 tpm); 88,2 NM (4500 tpm)
 
Qua topsnelheid en acceleren was er geen verschil (en we hebben toch echt flink gas gegeven op de Autobahn en de fraaie binnenwegen).
We rijden beide al ruim 20 jaar motor.

fazer: 95 PK (11500 tpm); 61,2 NM (9500 tpm)
bulldog: 65 PK (5500 tpm); 88,2 NM (4500 tpm)
Leuke vergelijking... Bij het lezen komt de term "bruikbaar vermogen" in me op. Heeft die fazer-rijder wel flink in toeren gereden / terug geschakeld als jullie tweetjes gingen 'sprinten'? })

[me]Tarwetijger is nu écht erg benieuwd hoe een Bulldog rijdt...[/me]
 
:^

De V-Max heeft 102 pk (74.4 kw) @ 8000 rpm en 101 nm @ 6000 rpm.
Goed jij je zin, maar dat is de 100 PK versie van de Vmax die in Duitsland uitgegeven is en nog een paar EU landen.
Waarom heb ik dan zonder lachgas dan meer op de 145 PK versie ?

dynorun1.JPG
 
Als je appels met appels vergelijkt dan blijkt dat dat niet veel meer uitmaakt tegenwoordig. De extra peekaas moeten toch uit het toerental komen: R1 doet 152pk @ 10500rpm en de Duc 999r 139pk @ 10000rpm. En max koppel van de R1 is 107Nm @ 8500rpm en bij de Duc 108Nm @ 8000rpm. Dus die theorie van hoog toeren moeten rijden met 4-ciliners zou ik wat gaan nuanceren. Ik denk dat het geluid gewoon anders is door 2x zoveel kleine plofjes waardoor het toerental 2x zo hoog lijkt. Zelf heb ik liever een stille 4-cilinder en vindt zo-n herriepijp dus helemaal nix.

Trouwens volgens mijn gegevens doet een Vmax trouwens 102pk @ 8000 en dat lijkt me realistischer want 6000-6500 toeren lijkt me wel een erg kleine powerband.
En jij bent er zeker zo 1 die denkt dat een Vmax een 2 cilinder is |(
102 PK , schrijf die maar op je buik.'

Zie mn grafiek uit de vorige post.
 
Mijn broer, de Fazer rijder dus, houdt wel van opschieten dus die schakelt best wel terug voor een sprintje.
Voor dit soort werk heb ik echter de Bulldog niet gekocht maar om rechtstreeks te vergelijken was zo'n uitje wel leuk. We hebben trouwens ook even van motor geruild en mijn broer was aangenaam verrast met de Bulldog maar bleef toch bij zijn voornemen om volgend jaar een gloednieuwe geheel vernieuwde Fazer te kopen.
 
Op maandag 29 september 2003 14:07 schreef Tarwetijger het volgende:[me]Tarwetijger is nu écht erg benieuwd hoe een Bulldog rijdt...[/me]

Moet Tarwetijger zeker even een proefritje maken, een Bulldog rijdt namelijk best verassend leuk. Om niet te zeggen goed, had er zelfs bijna 1 gekocht...



Alleen vond ik achteraf een SV 650 net iets leuker rijden, maar dat is persoonlijk
 
En jij bent er zeker zo 1 die denkt dat een Vmax een 2 cilinder is |(
102 PK , schrijf die maar op je buik.'

Zie mn grafiek uit de vorige post.

Goh 4 cilinders? O-)

Nee nu heb je me toch echt onderschat. Maar die 102PK's zijn van het 2002 model volgens ut M&T jaarboek (=Belgisch) dus....
 
Op maandag 13 oktober 2003 18:31 schreef EdwinO het volgende:Goh 4 cilinders? O-)

Nee nu heb je me toch echt onderschat. Maar die 102PK's zijn van het 2002 model volgens ut Yamaha boekje dus....
Ja slaap nog maar verder.

Dat is de 100 PK versie en niet de 145 :Z

Volgens mij ben je uit om wat lekker te gaan zeiken hier :(
 
Ja slaap nog maar verder.

Dat is de 100 PK versie en niet de 145 :Z

Volgens mij ben je uit om wat lekker te gaan zeiken hier :(

Oh sorry dat ik nog aan het editen was over de referentie van die 102pk, maar ik ben er echt niet op uit om te gaan zeiken. Sterker nog, ik heb helemaal geen mening over de V-max en wilde alleen maar eens het fabeltje uit de wereld helpen dat 4-cilinders zouden gillen vanwege het zgn. hoge toerental. Verder heb ik alleen maar recht gedaan aan de V-max door de foute info over de powerband (toeren bij max koppel / pk) te corrigeren. De vlakke koppelcurve is juist het kenmerkende aan de V-max, niet het vermogen (want dat krijg je ook wel uit andere blokken).
 
Iemand soms ervaring met de Laser oval titanium dempers op de Bulldog? Die dingen zien er schitterend uit onder een BT 1100 maar wel prijzig, volgens m'n dealer 724 € btw inbegrepen dus zou graag van iemand horen die er reeds ervaring mee heeft alvorens tot bestelling over te gaan.
Thanks !
 
Hoi ad, ben wel geinteresseerd in het binnenspatbord op de bulldog. Ben gaan kijken op de site maar mijn duits is niet zo erg goed. Kunt u mij zeggen wat zoiets zou gaan kosten en of het systeem zou werken met het origineel achterlicht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan