wie is mielko

als je de mogelijkheid hebt,wil je dan een een plaatje plaatsen of opsturen?
boorderij@zeelandnet.nl
tanks.
 
Na wat foto's gezien te hebben van bovenstaande (kermitC) toch besloten om niet de originele spaken van honda te gebruiken.
Foto360-H8B4MBZH.jpg

Uit een plaat staal heb ik 2 schijven gesneden ,ongeveer precies heb ik in het midden een schijfje pijp gelast.
Foto540-8X43NDSC.jpg

Nu kan ik de plaat inklemmen in de klauwplaat van men draaibank.
Ik kan nu de juiste diameter gaan afsteken.zowel binnen als buiten .De bedoeling is dat de passing op de comstar naaf 100% gaat zijn.En de buitendiameter net niet,zodat ik strakjes toch wat speel ruimte heb om de schijven netjes zwabber vrij in de velg te kunnen lassen.
Foto-LTUOCB4P.jpg



Ook ben ik bezig het frame wat stijver te maken,ik heb in de voorste demontabele frame buis wat extra schoren gehecht .Omdat hier straks ook een bak bevestiging op moet komen.
Foto-LX6I8D4D.jpg


aankomende week eens verder aan het wiel.


Nog een vraag voor de polijst freaks ,ik heb de rvs uitlaat nu opgepoetst met een lamellen schijf zodat de lassen glad zijn.Wat voor soort poets ding moet ik nu gebruiken om alles strak te krijgen voordat ik met de poets katoen schijf ga polijsten?
greetz mielko
 
Laatst bewerkt:
Als je de velg met speling op die plaat gaat lassen, ben je dan niet bang dat hij uit het midden trekt tijdens het lassen?
Het lijkt mij dat je op de draaibank beter de concentriciteit kunt bepalen dan op de lastafel.

Maar het is een mooi project zo!
Lekker verbouwen, draaien, slijpen, lassen

Wat wil je nog meer
 
Laatst bewerkt:
Komt goed hoor !

@slijptol.Ik wil eerst een juk maken waar ik het losse wiel kan opspannen en draaien.Dan met stel schroeven om kleine correcties uit te kunnen voeren .Dan stapje voor stapje alles lassen
6119-0023-N0610.jpg
 
Laatst bewerkt:
zie maar dat je het stevig genoeg maakt want daar komen wat krachten bij kijken hoor :)
[afbeelding]
Met twee man op de motor is geen goed plan.
Een wiel te stevig maken is ook niet goed. Ik heb wel eens iemand gesproken met zelfgemaakte buiswielen die telkens lek gingen. De lassen op de velg scheurden.
Het mooist zijn de losse plaatstalen spaken zoals EML en EZS tegenwoordig ook verkopen
 
Komt goed hoor !

@slijptol.Ik wil eerst een juk maken waar ik het losse wiel kan opspannen en draaien.Dan met stel schroeven om kleine correcties uit te kunnen voeren .Dan stapje voor stapje alles lassen
[afbeelding]

Klinkt goed!

En als je rondom wat spanning krijgt door het lassen dan krijg je vanzelf een stijver wiel :Y

Oppassen voor krimpscheurtjes natuurlijk maar het zal wel goed komen
 
Klein beetje verder met het wiel,de harten zijn er uit gedraait ,en uit de losse hand getekend hoe de nieuwe spaken er kunnen uitzien.
Ik denk dat de 4 spaak afvalt,en dat ik de originele comstar spaken probeer na te maken qua vorm,maar dan met meer vlees.
Foto720-ELKQB84U.jpg


Alvast hoe het er uit kan zien met oem schijf en yamaha 4 pots klauwen die er op gaan komen .
Foto720-VYGNRAJ4.jpg
 
gaat helemaal goed komen hier!

onafgeveerde gewicht gaat zo wel een beetje omhoog... ;)
 
Weer een stapje verder met het voorwiel.

Voor de mensen die denken die vent heeft makkelijk praten met al zn machines,de 5-spaak is gewoon met een ferm decoupeerzaag uit mn kerst pakket gezaagd hoor.
Daarna met een haakse slijper wat afgerond .
Dus nu niet meer roepen dat kan niet iedereen thuis :+

De spaken zijn nog niet gezet naar binnen ,dat komt nog.
Ik zal iets van een malletje moeten maken ,waar in ik onder een pers iedere spaak hetzelfde hoeveelheid om kan drukken .Zodat alle spaken even ver omgebogen worden.Dit maakt het straks weer makkelijker om alles netjes in lijn te krijgen.

Foto720-B6H6ZYVL.jpg


Foto720-67UOXWGG.jpg



Ook heb ik het subframe wat aangepast ,want hoe het origineel zat vond ik niet mooi.
Ik heb de ronding op het gevoel gebogen op mn werk,nou ja...Ik heb diverse bochten gemaakt.En thuis gekeken welke er mee door kan.
Niet helemaal van af de zijkant,maar staand naast de motor vind ik hem prima.Het spatbord zit ook nog niet juist er onder.

Foto720-4AKCXH7L.jpg


Foto720-R374OBR8.jpg
 
Iets gedaan waar ik erg tegenop zag ,het vermaken van de benzine tank.
Ik heb nog nooit plaatwerk gelast ....ten minste niet met het juiste resultaat in ieder geval.

Toch de stap maar genomen ,
Tankgat dicht gelast,en nieuwe vul plek geboord.
Ook de fels rand om geklopt,want die stak boven de tank uit.
Foto1k0-W4FKOSUQ.jpg


Een veel dikkere plaat genomen en die in vorm gebogen op een stuk pijp.
De reden dat ik die dikke plaat gebruik is dat ik dan met de mig pistool op het dikke stuk kan richten,en dan het smeltbed nog net even op de dunne tank kon vloeien.Waar door ik weer niet te snel door het dunne materiaal zou prikken.
Het begin.
Foto540-OXQHMGNS.jpg


En na het na poetsen van de las naden.
Ik moet zeggen dat het voor de eerste maal echt niet slecht is gelukt.
Ik denk dat er met minimaal plamuur best een strak tankje van komt.
Ik zoek alleen nog een hele grove werkschakelaar die er nog in komt als contact slot.
Foto540-VAEEULDN.jpg
 
strak werk hoor!

heb je hem al voorzichtig afgeperst?

zal wel niet mee vallen om hem 100% dicht te krijgen met MIG...
maar wees verstandig en stop er geen tank cure oid in, want dat geeft met de moderne benzines alleen maar trouble.

beste is met heel weinig druk (half bar of zo) af te persen en met zeepzop de belletjes te checken, dan omcircelen met stift en even de lekken na tiggen. Dan krijg je hem echt wel dicht is mijn ervaring
 
@ehe ik heb eigenlijk nog geen problemen gehad met tankcure.Dat is mij nieuw deze tip.
Ik zal hem nog wel gaan afpersen in ieder geval.

@daf400, Werkschakelaar is voor mij een grove grote industriele schakelaar.Zoals op iedere grote electrische machine.En "vroeger" had je mooie bakelieten schakelaars.Zoiets hoop ik te vinden maar dan alleen de draai knop/schakelaar
thumbs_allbakelite-com02479.jpg
 
Ik heb ook geen problemen met TankCure. Ik heb twee tanks in gebruik die ik beide voorzien heb van een TankCure coating.
Ik ben er wel van overtuigd dat het resultaat staat of valt met de voorbehandeling, netheid van werken en goede omgevingsomstandigheden.

Maar ook ik heb de verhalen gehoord en nu zou ik in een tank waar het niet noodzakelijk is niet meer op voorhand gebruiken. En ik zou ook die andere coating onderzoeken/overwegen.

http://tools.vocor.nl/index.php?action=article&aid=1644&lang=NL
 
De tank cure die in mijn tank zit vanaf september is ook nog steeds heel.
 
Wie kan mij helpen aan een knevel?
Ik heb er helaas maar 1 .
Heb je er 1 of weet je waar ,dan hoor ik het graag

Foto1k0-KGYXCHL8.jpg


Foto1k0-YSFHDQ7C.jpg
 
Deze onderdelen zijn los te koop via Uralzentrale.de Daar koop ik ze ook. Dus ze zijn bij mij ook te koop, maar daardoor niet goedkoper, ik moet ook verzendkosten betalen......
 
Terug
Bovenaan Onderaan