Die zullen er best zijn inderdaad, maar ik ken het vooral vanaf de andere kant van de balie/telefoon.
Na het 25 ste telefoontje op een dag met bijvoorbeeld de vraag of je even op wil zoeken wat alle kuipdelen en stickers kosten van een bepaalde motor.
Nadat je met veel moeite uit de klant hebt kunnen trekken welk type, bouwjaar en kleur hij heeft, en een half uur hebt lopen zoeken om alle benodigde onderdeelnummers en prijzen op een rijtje te zetten voor hem, zeggen ze dan okee dan zoek ik nog even verder.
Of dat iemand een mailtje stuurt met een waslijst van schadedelen en verwacht dat je gratis een schadetaxatie via de mail voor hen gaat maken, het liefst nog dezelfde dag.
Nee inderdaad, als je daaraan niet meewerkt ben je een kutzaak.
Vraag eens bij een beetje motorzaak of je een dagje mee mag lopen, en kijk eens wat de huidige klant verwacht van de onderdelen afdeling, receptie en werkplaats?
Ik blijf het een geweldig vak vinden hoor, maar tegenwoordig is een dealer vaak alleen nog maar goed genoeg voor gratis informatie, waarna de onderdelen en banden etc. via internet gekocht worden.
Onderhoud en reparatie doen veel mensen zelf, en weten de dealer pas te vindne in uiterste nood. En dan verwachten ze "service". (lees gratis even kijken wat er aan de hand is, om hem vervolgens weer mee te nemen en zelf te repareren).
Er gaat niet voor niets iedere week wel een zaak op de fles.
Zo, dat lucht ook op.........