Wie rijd er CB1300

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, kan iemand mij de velgmaten van een CB1300 doorgeven? Inches voor- en achter en bandenmaat? En zijn de wielen te polijsten?

:) Tuuurlijk, komt ie:

velg voor .. = 17MC x MT3,50, U-profiel 5-spaaks (gegoten lichtmetaal)
velg achter = 17MC x MT5,50, U-profiel 5-spaaks (gegoten lichtmetaal)

band voor .. = 120/70 ZR17M/C (58W)
band achter = 180/55 ZR17M/C (73W)

Of de wielen te polijsten zijn durf ik niet te zeggen. Wat dat betreft kun je veel beter ff een Hondadealer bellen O-)
 
Laatst bewerkt:
zijn er nu al cb1300 rijders die een "undertail"in combinatie met een kenteken plaat houder geplaatst hebben (bv. die van ermax)?
ik zie nl. alleen maar fotos uit de catalogus maar nog geen "live" beelden

groetjes van een zeer tevreden cb1300 rijder :]
 
Laatst bewerkt:
zijn er nu al cb1300 rijders die een "undertail"in combinatie met een kenteken plaat houder geplaatst hebben (bv. die van ermax)?
ik zie nl. alleen maar fotos uit de catalogus maar nog geen "live" beelden

groetjes van een zeer tevreden cb1300 rijder :]

Hoi torque monster, voorlopig geen "live beelden" van een undertail voor mij. Al teveel (pl)euro's uitgegeven aan (reeds bestelde) accessoires... Mocht die undertail er al komen dan zal dat niet op korte termijn zijn :N Momenteel wacht ik nog steeds op een witte spoiler en een alu hugger.

Prijzen van nieuwe onderdelen: Ja, schrikbarend duur natuurlijk maar dat is bij koekblikken toch óók gebruikelijk? Hoop dat ik snel alles erop heb zitten, dan zal ik direct een paar piccies van m'n Retro-model posten :W
 
toch nog 1 punt van aandacht (kritiek)
ik en mijn voorband(de standaard dunlop)worden helaas geen vrienden.
hij "zingt"in de bochten en blokkeerd wel erg snel.
wat zijn jullie ervaringen?
 
zijn er nu al cb1300 rijders die een "undertail"in combinatie met een kenteken plaat houder geplaatst hebben (bv. die van ermax)?
ik zie nl. alleen maar fotos uit de catalogus maar nog geen "live" beelden

groetjes van een zeer tevreden cb1300 rijder :]

Kijk anders eens op www.jmvconcept.fr Indien de site niet werkt even invoeren via Google op jmv- concept denk ik. Zag daar best wat leuks voor een 1300
 
Fraaie accessoires inderdaad van JMV.
Ik ben zelf ook al enige tijd aan het kijken naar een vevanging van het achterspatbord. Vooral de kentekenplaatverlichting vind ik lelijk. Bij de meeste modellen is echter geen kentekenplaatverlichting aanwezig. Bij onderstaande afbeelding is dat geloof ik wel het geval.

full


De spullen zijn door je dealer te bestellen via www.bike-design.be.
bike-design heeft ook in Delft een adres.
 
Honducteur, wat vind je van deze ?
Niet meer naked, maar wel mooi.

(Afbeelding)

Ik had dat alles bij bike-design al gezien, ik stond wel ff in dubio voor de rood met witte zijkantjes... Ik heb uiteindelijk alleen het witte onderkantje gekozen. Misschien (in de verre toekomst) nog spoilers tegen de zijkanten van de radiator én een undertail.
Overigens is die volledige kuip wel héél mooi, helaas ook erg prijzig!

Toevallig vandaag nog ff wat afspraken met m'n dealer gemaakt:
M'n nog lopende bestellingen wil ik er heel graag allemaal op één dag op hebben. Ze zullen me nog een datum doorbellen (planning ongeveer eind sept / begin okt). Dan komt er nog op:

- Hugger (Alu)
- Witte Spoiler
- Hyperpro vering voor
--------------------------------
Bos Alu demper - zit er al op
Valblokjes - zit er al op
SCM Spyball alarm - zit er al op

:)
 
Laatst bewerkt:
toch nog 1 punt van aandacht (kritiek)
ik en mijn voorband(de standaard dunlop)worden helaas geen vrienden.
hij "zingt"in de bochten en blokkeerd wel erg snel.
wat zijn jullie ervaringen?

Had je die er zélf op gelegd?
Ik ben best tevreden over de (standaard) Michelin Macadam banden :] Mogelijk dat de 2004 modellen andere banden hadden?

Heb je óók de ABS versie? ;)
 
Dan ben jij zowat de enige nederlander, die tevreden is over de Michelin Macadam. :?

Tsja, best mogelijk dat ik de énige ben (alhoewel ik daar niets van geloof). Ik heb die cb1300s nu bijna 4 weken en de (iets meer dan) 1500 gereden km's zijn misschien niet genoeg om een gefundeerd oordeel te vellen... :)
 
Valblokken? Iets wat zeer 'in' is in NL(heb ze er ook nog opzitten voor 80 euri's!), ik had vorig weekend een treffen in Duitsland en al die Duitsers vertelden me dat ze die valblokken verwijderd hebben, dit omdat de bout voor de bevestiging aan het blok vast zit. Bij een valpartij kan hierin dan een scheur ontstaan en is je blok naar de klote. Nu weet ik niet precies of dit bij een CB1300 anders is, maar zij vertelden me dat je beter een nieuw paar deksels kunt bestellen bij mogelijke schade i.p.v. een nieuw blok. Valblokken zijn voornamelijk geschikt bij het laten omvallen van je motor, niet bij een rijdende valpartij met al lage snelheid.
full
 
Valblokken? Iets wat zeer 'in' is in NL(heb ze er ook nog opzitten voor 80 euri's!), ik had vorig weekend een treffen in Duitsland en al die Duitsers vertelden me dat ze die valblokken verwijderd hebben, dit omdat de bout voor de bevestiging aan het blok vast zit. Bij een valpartij kan hierin dan een scheur ontstaan en is je blok naar de klote. Nu weet ik niet precies of dit bij een CB1300 anders is, maar zij vertelden me dat je beter een nieuw paar deksels kunt bestellen bij mogelijke schade i.p.v. een nieuw blok. Valblokken zijn voornamelijk geschikt bij het laten omvallen van je motor, niet bij een rijdende valpartij met al lage snelheid.
(Afbeelding)

Cervo, zo op het eerste gezicht zit dat bij mij net zo...
Damn, what to do that's the question. Laten zitten omdat omvallen waarschijnlijk vaker voorkomt dan crashen, of toch maar weer er af halen (zonde van de centjes)
Ik weet het nog niet :?
Vanavond zal ik ff een duidelijke pic van mijn valblokken posten :)
 
Valblokken? Iets wat zeer 'in' is in NL(heb ze er ook nog opzitten voor 80 euri's!), ik had vorig weekend een treffen in Duitsland en al die Duitsers vertelden me dat ze die valblokken verwijderd hebben, dit omdat de bout voor de bevestiging aan het blok vast zit. Bij een valpartij kan hierin dan een scheur ontstaan en is je blok naar de klote. Nu weet ik niet precies of dit bij een CB1300 anders is, maar zij vertelden me dat je beter een nieuw paar deksels kunt bestellen bij mogelijke schade i.p.v. een nieuw blok. Valblokken zijn voornamelijk geschikt bij het laten omvallen van je motor, niet bij een rijdende valpartij met al lage snelheid.
(Afbeelding)
Hier dus de beloofde foto's van m'n valblokken. Ik weet niet zeker (was onduidelijk bij je te herkennen Cervo) of ze op dezelfde manier bevestigd zijn. Ik heb in ieder geval wat meer foto's (o.a. wat dieper het blok in) genomen. Laat ff weten of je nog enig verschil kunt ontdekken Cervo?
full
 
alhoewel ik daar niets van geloof
Geloof het toch maar. :Y De Macadam is de slechtste band, die Michelin de laatste 10 jaar heeft geproduceerd. Niet te verslijten, maar ook totaal geen grip. :r
Als je de bocht ingaat als een dweil, kun je dat natuurlijk niet weten. :X
 
Laatst bewerkt:
Geloof het toch maar. :Y De Macadam is de slechtste band, die Michelin de laatste 10 jaar heeft geproduceerd. Niet te verslijten, maar ook totaal geen grip. :r
Als je de bocht ingaat als een dweil, kun je dat natuurlijk niet weten. :X

Typisch dat de testrijders (je weet wel die uit diverse motorbladen) in tegenstelling tot jou géén kritiek hadden op de banden ... O-)
 
Geloof het toch maar. :Y De Macadam is de slechtste band, die Michelin de laatste 10 jaar heeft geproduceerd. Niet te verslijten, maar ook totaal geen grip. :r
Als je de bocht ingaat als een dweil, kun je dat natuurlijk niet weten. :X
:^
Op een fiets als de CB1300 leg je toch TEN MINSTE de Pilot Road, en LIEFST de Pilot Power. :9~
De Macadam hoort op een sjoppert, en dan nog. :r
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan