Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Het zou eventueel ook nog kunnen dat er andere nokkenassen ingekomen zijn van een ander jaartal?

Een sloper uit Apeldoorn, Jan van Eekeren, sleutelde gewoon alle jaartallen in motoren met nokkenassen die zware pitting hadden.
Officieel past het niet, maar in de praktijk past het wel. Alleen de vorm van de nok schijnt iets anders te zijn, een iets ander karakter krijg je dan.

Ik denk dat dat niet na te gaan is zonder de nokkenassen eruit te halen en naar de codes te kijken die erop staan.
De carbs zijn nu ook gesynchroniseerd.
Maandag tanken en ermee te werk, kijken of het verbruik gezakt is.

Vraagje tussendoor: het lijkt wel alsof er wat benzine lekt uit de mengselregelschroef van cylinder 2 als hij na een rit 10 minuten stilstaat.
Kan dat?
Het is maar even.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het een luchtkanaal, maar dat weet ik ook weer niet zeker.

Ik las hier pasgeleden in techniek dat er ook carbs zijn met regelschroef die net andersom werkt. Ipv van lucht regel je dan de brandstof.
Ik hebt altijd gedacht dat het lucht was, maar nu ik erover nadenk werd er in dat topic gezegt dat pilotschroeven betekende dat de brandstof afgeregeld werd? Nu weet ik het ook niet meer :?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het topic nog niet weervinden, ben net nog een kwartiertje aan het zoeken geweest.
Het had er volgens mij ook mee te maken of er een o-ringetje toegepast werd of niet.

Nu weet ik het weer opeens.
Hier komt ie. Zonder o-ringetje dan was het lucht (de reden was dat het niet erg was dat de carb tijdens afstellen iets valse lucht zoog langs de schroefdraad, dat is gewoon constant dus dat telt mee voor de afstelling)
Met o-ringetje was brandstof.

Let op, dit werd wel beweerd door 1 persoon, maar opzich vertrouw ik hem wel. Hij heeft gewoon veel verstand van techniek en motoren.
Toch heb ik zelf altijd gedacht dat het luchtschroeven zijn.
 
Ook heb ik pas geleden iets gelezen over waar zit de luchtschroef/kanaal.
Zit deze aan de aanzuigzijde/luchtfilterhuis, dan is het brandstof.
Zit ie aan de cilinderkant dan is het lucht.

Zo te zien zit ie bij een magna aan de zuigzijde, en het heet in het Engels een pilotscrew. Er is ook een v-ringetje aanwezig.
1+1=2, dus zou het dan toch brandstof zijn? Het lekt wel een beetje zeg je, dus dan zou ik denken dat het idd is?
 
Laatst bewerkt:
Maar als het brandstof is dan zou het betekenen dat het o-ringetje niet helemaal afdicht. Maar het is maar voor even als ie uitgezet word.
Wel vaag, ik heb nooit lekkage gezien bij een CO-schroef.

(zitten de 0-ringetjes er nog wel in?)
 
Nog even een paar ploaties van de indexeringen van de nokkenassen, maar dan uit mijn Clymer.
Ik weet niet of het nog verschilt met het werkplaatshandboek van honda en of je er wat aan hebt?
En dit werkplaatshandboek staat bekent om typfouten en vertaalfouten, dus niet helemaal serious nemen.

full
 
Ik denk dat dat niet na te gaan is zonder de nokkenassen eruit te halen en naar de codes te kijken die erop staan.
De carbs zijn nu ook gesynchroniseerd.
Maandag tanken en ermee te werk, kijken of het verbruik gezakt is.

Vraagje tussendoor: het lijkt wel alsof er wat benzine lekt uit de mengselregelschroef van cylinder 2 als hij na een rit 10 minuten stilstaat.
Kan dat?
Het is maar even.


De kans is heel klein dat dit idd zo is.
Ik zou het ook prutswerk vinden.

Toch heb ik een keer gelezen dat iemand erachter kwam dat zijn nokkenassen in zijn VF verkeerd om gemonteerd zaten _O-
De inlaat- en uitlaatnokkenassen zaten verkeerd om gemonteerd. Waarschijnlijk door de vorige eigenaar.
Na het omwisselen liep de motor aanmerkelijk beter, maar dat het voor die tijd nu echt zo slecht liep, dat viel ook nog wel mee.
Het was tenminste niet zo slecht dat ie aan het denken kwam dat er iets grondig mis was. Hij kwam er bij toeval achter :? :} _O-
 
http://refinedcycle.com/images/FC1-on-magna.jpg

Amerikanen houden van helemaal chroom.

Ha dat zocht ik een plaatje... Op die misstaat het niet maar denk gewoon zwart toch mooier, dik ding zowieso. Die radiatorcover is tof. Binnenkort wil ik een cover knipper en achterlicht gaan veranderen. Zou wel de zwarte VF cover willen maar nergens te koop.
 
Laatst bewerkt:
Tank vol gegooit en proefritje gemaakt vandaag.
Het gat bij 6500 - 7500 toeren zit er nog.
Deze week achter een busje carburateur reiniger aan (FORTE 1)
En kijken wanneer ik moet tanken.

@Boevie , ik heb net je plaatjes geprint en ga ze nu lezen.
 
Tank vol gegooit en proefritje gemaakt vandaag.
Het gat bij 6500 - 7500 toeren zit er nog.
Deze week achter een busje carburateur reiniger aan (FORTE 1)
En kijken wanneer ik moet tanken.

@Boevie , ik heb net je plaatjes geprint en ga ze nu lezen.

Gat?

Dat is net zo n beetje bij het punt waar de gasnaalden gelift worden. En dus de hoofdsproeier erbij komt.
 

K&N gok ik, of een andere? Ik gok dat die het gat veroorzaakt.

De 87er heeft hetzelfde probleem met K&N. Maar ook weer vanaf 5000-6500 toeren.
Weet je zeker dat het gat niet eerder begint? (liften gasnaald gebeurd bij de 5000/5500 toeren)
 
Laatst bewerkt:
Ha dat zocht ik een plaatje... Op die misstaat het niet maar denk gewoon zwart toch mooier, dik ding zowieso. Die radiatorcover is tof. Binnenkort wil ik een cover knipper en achterlicht gaan veranderen. Zou wel de zwarte VF cover willen maar nergens te koop.

Ik heb even gegoogled :+
 
Wel een gewoon papieren filter.

@ boevie: heb je de pagina met afbeelding 45 voor me?
De teksten zijn bijna letterlijk wat er in mijn boek staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan