Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Maar waar is dat kitje voor bedoeld?
Is die puur alleen ontwikkeld voor het originele luchtfilter, of maakt het niet uit en werkt het ook goed met bijv het K&N filter?
 
Ik heb horen zeggen dat het verbruik niet perse hoger hoeft te worden, wat logisch lijkt.

Ik heb begrepen dat het verbruik vaak minder word maar de uitstoot word meer. Schijnbaar word de uitstoot verminderen van schadelijke stoffen belangrijker gevonden dan het verbruik.
 
De moderne auto en motor vervuilt een stuk minder, maar het schijnt dat er veel meer fijnstof uit komt.
BTW, hoeveel gebruikt jullie SM? Ik doe met de 750 cc SM ongeveer 1 op 14.
 
Zie bijv de USA.
Californie heeft al sinds de jaren tachtig de strengste milieuwetgeving. Motoren bijv moeten in deze staat extra ingebouwde milieusystemen hebben.
Toch rijden er bijna alleen maar van die logge benzineslurpers rond. Het is voor een normaal mens niet te vatten...
 
@brabbel, ik weet niet exact hoe het zit, maar volgens mij gaat het om de uitstoot in gram per kilometer.
Geleerde mensen hebben dat bedacht en daar moeten bijv autofabrikanten zich aan houden.

Ik zou zeggen Google maar even...
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, super goed nieuws hij loopt weer als n zonnetje *O* *O*
Bedankt voor de tips en info helemaal top !


Vriendin ook blij haha _O-

Bedank voor de tips voor de dyno kit, heeft iemand misch nog tips waar ik deze het beste kan bestellen ?

Groeten Magnamannetje.
 
Ik heb mijn jet kit laten installeren bij FD motoren.
Het verbruik zal ongeveer hetzelfde zijn, ik doe met mijn tank gemiddeld 75mijlen tot reserve.
Denk er wel bij dat ik meer toeren maak door de vertanding. (1000/versnelling).
Mijn top is trouwens gestegen na de nieuwe olie en de irdium bougies, nu haal ik 210 op gps. Mét die trektandwielen :P dat is dan wel bij 9800rpm.
Ik heb een k&n filter er op zitten, mijn pijpen zijn half open.
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, geld er voor vragen kan natuurlijk altijd, het er ook werkelijk voor krijgen is een 2e. Bij de 1e motor, de zwart gespoten uitlaten vind ik ook niet bepaald een waardevermeerdering, meer een poging om roest en krassen te verbloemen.
 
Er stond tijdenlang zo'n gele op MP voor 1500 euro en je hebt kans dat hij nog steeds niet verkocht is. 3800 euro is wat al te optimistisch.
 
$_85.JPG


Deze staat momenteel op MP met een vraagprijs van 1750 euro.

$_85.JPG


En deze voor 1400 euro.
 
Fotos in lage resolutie zeggen niks. Op de foto kan het netjes lijken terwijl het in het echt vergane glorie is en of een hoop achterstallig onderhoud tot een bak ellende. Soms is een motor waar veel voor wordt gevraagd het ook echt waard maar dat is dan moeilijk om ervoor te krijgen om twee oorzaken. 1 Iedereen wil een koopje en voor een dubbeltje op de eerste rang zijn. 2 veel aanbieders bieden troep aan als goed onderhouden (of soms weten mensen zelf gewoon helemaal niet wat 'goed' is) en die doen de gemiddelde waarde dus kelderen. Ik heb twee weken terug een werkelijk in topstaat verkerende magna verkocht voor 2650, met corbin en dynokit. Veel te weinig eigenlijk, vorig jaar verkocht ik de magna van mn oom met overal gepikkeld chroom en gecorrodeerd alu voor 2000euro.
 
Fotos in lage resolutie zeggen niks. Op de foto kan het netjes lijken terwijl het in het echt vergane glorie is en of een hoop achterstallig onderhoud tot een bak ellende. Soms is een motor waar veel voor wordt gevraagd het ook echt waard maar dat is dan moeilijk om ervoor te krijgen om twee oorzaken. 1 Iedereen wil een koopje en voor een dubbeltje op de eerste rang zijn. 2 veel aanbieders bieden troep aan als goed onderhouden (of soms weten mensen zelf gewoon helemaal niet wat 'goed' is) en die doen de gemiddelde waarde dus kelderen. Ik heb twee weken terug een werkelijk in topstaat verkerende magna verkocht voor 2650, met corbin en dynokit. Veel te weinig eigenlijk, vorig jaar verkocht ik de magna van mn oom met overal gepikkeld chroom en gecorrodeerd alu voor 2000euro.


full


Meestal valt het tegen en schat je de marktwaarde te hoog in. Zie het topic: mijn motor is unique.
Je kunt natuurlijk geluk hebben...
 
Na aanmelding vorig jaar (en toegegeven, daarna een relatieve stilte) doe ik mijn oude Magna weer van de hand.

Te koop: Honda Magna VF700c

Heb er 1,5 jaar en 10.000 kilometer enorm veel lol mee gehad, maar de meeste van mijn kilometers werden toch met woon-werk gereden en dan is het geen ideale motor. In de weekenden ook wel lol aan gehad, maar het kleine buddyzitje was verre van ideaal voor mijn vrouw, die een klein beetje last heeft van haar rug.

Dus van een kleine Magna naar een grote toer-allroad gegaan, en een Varadero gekocht.

Voor wie nog een goedkope magna zoekt: Te koop: Honda Magna VF700c

Ergens gaat hij wel met pijn in mijn hard weg, want ik heb er veel lol aan gehad, maar ik heb er de ruimte niet voor en ik ben bang dat ik er nog maar zo weinig mee ga rijden dat het echt geen zin heeft deze motor nog aan te houden. :'(
 
Vandaag reed ik via de A6 naar huis op mijn rode super magna.
Niets bijzonders totdat er opeens een bijna identieke rodevsuper magna naast mij kwam rijden..
Zo leuk om je " eigen motor " naast je en voor je te zien rijden.....

Ps iemand van hier ?
 
Eeeh mannen vandaag heeft de VF 750c er een broertje bij gekregen, m,n vriendin wil ook zelf gaan rijden en we hebben deze V45 750 cc vandaag gekocht.
Het is een opknapper maar zeker de moeite waard, liep niet volgens de verkoper en rem voor functioneerde niet en dat is inmiddels opgelost 8-)
Hij loopt echt als een zonnetje, ga em komende tijd verder opknappen en Magnavrouwtje zal zich binnekort wel aanmelden :Y

Ps de kilometerteller is kapot als iemand die over heeft hoor ik het graag.

full



Groeten Magnamannetje.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooie SM, veel plezier er mee.

Ik heb hem nu een maand of twee ruim en ik rijd er meestal zaterdags een stuk mee, gewoon voor het plezier.
Hoewel ik veel motor heb gereden en voornamelijk met makkelijk sturende of zelfs een van de beste sturende motorfietsen ooit, moest ik aan de SM wel wennen.

Het is een vrij lange motor met een wat schuiner staande voorvork. Dat maakt dat hij heel stabiel is en heel prettig rijdt, maar in de wat langzamere korte bochten moet je even leren hoe dat werkt.

Ik heb gemerkt dat hij heel goed reageert op het zg 'countersteering'. Daarbij trek je licht aan de rechterkant van het stuur als je linksom wilt en dat doet de SM heel makkelijk.

Voor degenen die meer over het sturen met motoren wil weten, ik vond een film. Je moet er even de tijd voor nemen:

 
Dat is inderdaad fijn rijden Hans, eerst een klein stukje het sturen de 'verkeerde' kant op en vervolgens het stuur omgooien en je gaat moeiteloos door bochtjes. (overdreven uitgedrukt natuurlijk) Doet toch een hoop meer aan de beleving op die manier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan