Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Maar weer on-topic.

Ik moest eigenlijk het kontje laten wrappen. Afgelopen winter had ik mijn leren roltasje aan de sissybar geknoopt maar daaronder is pekel/zoutwater blijven plakken en de lak deels aangevreten...
Ik zie wel eens dat ze de rol voor het blok hebben hangen, onder de radiator. Ik was dus laatst bij een schoenmaker geweest voor langere riempjes en die zei meteen niet doen dat zal nooit goed gaan. Ga het daar toch maar hangen aangezien ik onder de koplamp het er niet uit vind zien.

Als ik dat ga aanpakken wil ik eigenlijk ook meteen m'n knipperlicht verwerken in het achterlicht. Maar even rondkijken naar iets passend/passend te maken.
 
Potjandorie spullen op voorraad volgens de site van cmsnl ,vandaag mailtje kan wel ff 14 daag duren om een paar keeringen en km kabel te regelen :(

Nieuwe wiellagers er inmiddels in, ga balhoofdlager ook nog even demonteren kijken hoe het lager is en desnoods vervangen.
Ook het achterwiel gaat er nog uit,lagers enz even checken en dan kan ie de weg op :9

Groeten Magnamannetje.
 
CMSNL is voor mij altijd langzaam geweest met leveren. Heb nog geen enkele keer iets ontvangen binnen een week.

Toen ik daar lagers had besteld voor mijn versnellingsbak waren die oud en versleten. Hopelijk ontvang jij betere lagers!
 
De lagers heb ik bij de ijzerwarenhandel gekocht, zijn goedkoper en goede kwaliteit.
Csmnl gaat vaak goed, maar ooit ook gehad dat iets echt te lang ging duren en toen geanuleerd maar eer je dan je geld terug heb pfffff...

Groeten Magnamannetje
 
Potjandorie spullen op voorraad volgens de site van cmsnl ,vandaag mailtje kan wel ff 14 daag duren om een paar keeringen en km kabel te regelen :(

Nieuwe wiellagers er inmiddels in, ga balhoofdlager ook nog even demonteren kijken hoe het lager is en desnoods vervangen.
Ook het achterwiel gaat er nog uit,lagers enz even checken en dan kan ie de weg op :9

Groeten Magnamannetje.
Km kabel kan elke motorzaak je ook wel leveren.

Van de keerringen hangt het af welke.

CMSNL is echt een ruk bedrijf, met als enige voordeel dat ze wel veel leveren. Tot aan de kleine dingetjes aan toe.
 
Mooiste is deze produkten stonden ook nog in mn wish list, en daarvan kreeg ik n mailtje ze zijn op voorraad :j
Ze hebben idd veel, maar organisatie is n ramp...

Groeten Magnamannetje
 
FF een vraagje, had het ook al bij techniek gezet maar is hier meer op zn plaats denkik .. ;)

Ik heb een Honda Magna opgeknapt, rijd best ok, bij lange na geen monster fiets maar leuk
als kado gekregen voor mn verjaardag. Maar goed fiets is verder in orde (op een paar controle lampjes na) Alleen ik vind het geluid alleen erg braaf van de originele dempers.
Heeft iemand hiermee ervaring om deze aan te passen, en kan je met zo V4 blok een beetje een "chopper" effect krijgen, of gewoon een lekker geluidje erin zeg maar.
Had al gekeken naar een slash cut demper maar denk dat dat niet echt iets is...
Ik hoor het wel ik kon op het forum niet echt iets vinden ;)
 
FF een vraagje, had het ook al bij techniek gezet maar is hier meer op zn plaats denkik .. ;)

Ik heb een Honda Magna opgeknapt, rijd best ok, bij lange na geen monster fiets maar leuk
als kado gekregen voor mn verjaardag. Maar goed fiets is verder in orde (op een paar controle lampjes na) Alleen ik vind het geluid alleen erg braaf van de originele dempers.
Heeft iemand hiermee ervaring om deze aan te passen, en kan je met zo V4 blok een beetje een "chopper" effect krijgen, of gewoon een lekker geluidje erin zeg maar.
Had al gekeken naar een slash cut demper maar denk dat dat niet echt iets is...
Ik hoor het wel ik kon op het forum niet echt iets vinden ;)

Hoi Jerommeke,

Je heb een VF 500 las ik in andere berichten, wat ik al bij veel motoren gedaan heb is het pijpje waar de uitlaatgassen door naar buiten komen vervangen door een dikkere.
Maar goed dan moet je wel kunnen lassen enz.
Wat ook gedaan wordt is gaten rond het pijpje boren van rond 10 mm, is makkelijker maar ik kies voor de eerste manier.

Groeten Magnamannetje.
 
Ik had de 4 x 10 mm per pijp (op een Super)

En dat klonk lekker diep (muscle car)

Wel was die al een keer aangepast en ik heb de gaten geboord in al eerder dicht gelaste gaten. Dus snel te herstellen.
 
Maar je hebt het over vier cilindertjes van 125 cc. Zal dat ooit diep gaan klinken? Ik heb een V45 van 750cc en ook die klinkt vrij ondiep.

Een mooie diepe ronk kun je dat wel uit zo'n motor halen?
 
Thanks, idd cilindertjes van ieder 125cc zal idd moeilijk worden om daar een diepe ronk uit te halen.
Misschien is idd een aanpassing van de originele demper zoals magnamannetje omschrijft een beter idee. Iemand ervaring met het plaatsen van andere dempers op zo'n v4 blok? Of zal dat de moeite niet waard zijn...? Ik kan natuurlijk zowie zo de binnenkant eens loshalen en kijken wat er mogelijk is.
Ik ga er eens mee aan de gang.
 
Hey allemaal,

Ik ga deze winter mijn pas gekochte SM een goede beurt geven en wat verbouwen.
Nu ben ik op zoek naar Forward Controls voor mijn motor.

Zijn deze dingen hier in België of Nederland gemakkelijk te vinden of wordt het eerder overzees vanuit USA of den Aziaat?

Alvast bedankt voor eventuele tips.
 
Er is iemand op het forum die ze zelf maakte, ben even kwijt wie.
Misch weet iemand anders het te vertellen ?

Groeten Magnamannetje
 
Vandaag overigens de spullen binnen gehad voor de V 45, had n nijdige mail gestuurd dat ik klaar was met de vage info en liever af bestelde als de levering lang ging duren.
En dan ligt het ineens op de deurnat.
Geen peil op te trekken daar O-)


Groeten Magnamannetje.
 
Heb ergens nog de tekeningen ervan. Kan ze wel maken, ga eens kijken of ik die nog kan vinden.
Via het Magnaforum verkregen destijds.

Grt Dré
 
Vandaag weer ff lekker aan de V 45 gesleuteld, balhoofdlager afgesteld en gesmeerd en alles gepoetst en het wiel zit er ook weer in.
Kilometerteller werkt ook weer, gaat schot in komen :]



Groeten Magnamannetje.

full
 
Hoi allemaal,

Heb hier nog een vraagje ivm de Super Magna '87.
De dichting voor het oilecarter/pan, is deze nog verkrijgbaar of zijn er vervangdichtingen?

Alvast bedankt!
 
Ik ga afscheid nemen van mijn prachtige super magna. Dus staat hij te koop.
Inmiddels via FB en vannavond komt hij op MP.

Iemand van hier mogelijk interesse ?

Hij ziet er fantastisch uit. Rood, bijna 35k mls op de teller. Stuurschermpje, sissybar met bagagedrager, valbeugel ( hele mooie)
In onderhoud geweest bij Fred D in Hillegom. Klein jaar geleden een grote beurt gehad waarbij alle vloeistoffen zijn ververst. ook remolie en koppelingsvloeistof en cardanolie.
Sinsdien 4k gereden.

Rijdt geweldig en loopt als een zonnetje.

Degene die interesse heeft, stuur mij even een pm of een mailtje en dan kan ik foto's mailen.
Vraagprijs is 2750,-. En dat is hij waard !!
 
Interesse ja, maar helaas niet voor die prijs. Hij zal het zeker waard zijn ongetwijfeld. Dus lekker te koop zetten en afwachten tot je het er voor krijgt. En er zal zeker iemand komen daar ben ik zeker van.

Momenteel ben ik bezig met een mooie rode zoals je weet die staat te koop voor 2100,- en ik moet zeggen die is in werkelijke nieuwstaat. Dus je snapt dat ik daar even mee door ga.

Succes met de verkoop en wellicht als deze niet door gaat meld ik me nog bij jou.
 
Terug
Bovenaan Onderaan