Wie rijdt er in Nijmegen e.o part 5!

Wat moeten we deze zomer nou echt gaan doen?!!

  • BBQ-en

    Stemmen: 15 33,3%
  • Karten

    Stemmen: 1 2,2%
  • Flink stappen

    Stemmen: 1 2,2%
  • Paint-ballen

    Stemmen: 1 2,2%
  • Froggy zijn motor roze verven

    Stemmen: 23 51,1%
  • Helemaal niks

    Stemmen: 1 2,2%
  • Dom schaap, je vergeet nog een hele boel dingen.....

    Stemmen: 3 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    45
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag de spullen van mijn broer gespoten :

Spullen spuitklaar in de spuitcabine :

Onderdelen_Pat_gespoten_001.jpg


Onderdelen_Pat_gespoten_002.jpg


Onderdelen_Pat_gespoten_003.jpg
 
ik zat eens te denken:

wij komen allemaal uit de omgeving van nijmegen,
en hebben allemaal banden nodig
Als we van de zomer met een aantal mensen tegelijk banden bestellen bij rodamoto (spanje) betalen we vanaf 5 banden geen verzendkosten

Als jullie dit een goed idee vinden, zou ik t graag van jullie willen horen.
ik wil in principe de bestelling wel plaatsen als ik zelf banden nodig heb
uiteraard pas op t moment dat t geld voor de bestellingen binnen is om zo niet voor veeeeel geld risico te lopen.

Michelin Pilot Road 2

120/60-17 + 160/60-17 : 220.50 EURO



Michelin Pilot Power 2CT

120/70-17 + 180/55-17 : 238.00 EURO

120/70-17 + 190/50-17 : 243.50 EURO



Michelin Pilot Power

120/70-17 + 180/55-17 : 214.50 EURO

120/70-17 + 190/50-17 : 217.00 EURO



Michelin Macadam 100X

120/70-17 + 180/55-17 : 183.50 EURO



Bridgestone BT014

120/60-17 + 160/60-17 : 197.00 EURO

120/70-17 + 170/60-17 : 209.00 EURO



Bridgestone BT021

120/70-17 + 180/55-17 : 226.00 EURO



Bridgestone BT020

120/70-17 + 190/50-17 : 203.00 EURO



Bridgestone BT015

120/70-17 + 190/50-17 : 209.00 EURO



Pirelli Diablo

120/70-17 + 190/50-17 : 203.00 EURO



Pirelli Diablo Strada

120/70-17 + 180/55-17 : 222.50 EURO



Metzeler Sportec M-1

120/70-17 + 190/50-17 : 206.00 EURO



Dunlop D208RR

120/70-17 + 180/55-17 : 197.00 EURO

120/70-17 + 190/50-17 : 197.00 EURO



Dunlop Qualifier

120/70-17 + 180/55-17 : 218.00 EURO

120/70-17 + 190/50-17 : 232.00 EURO



Pirelli Dragon Supercorsa Pro SC1-2-3

120/70-17 + 180/55-17 : 278.50 EURO

120/70-17 + 190/55-17 : 285.00 EURO



Pirelli Diablo Superbike SC1-2-3

120/70-17 + 180/55-17 : 261.00 EURO

120/70-17 + 190/55-17 : 267.00 EURO

Vanaf 5 banden gratis verzendkosten
 
Laatst bewerkt:
ik zat eens te denken:

wij komen allemaal uit de omgeving van nijmegen,
en hebben allemaal banden nodig
Als we van de zomer met een aantal mensen tegelijk banden bestellen bij rodamoto (spanje) betalen we vanaf 5 banden geen verzendkosten

Als jullie dit een goed idee vinden, zou ik t graag van jullie willen horen.
ik wil in principe de bestelling wel plaatsen als ik zelf banden nodig heb
uiteraard pas op t moment dat t geld voor de bestellingen binnen is om zo niet voor veeeeel geld risico te lopen.

Michelin Pilot Road 2

120/60-17 + 160/60-17 : 220.50 EURO



Michelin Pilot Power 2CT

120/70-17 + 180/55-17 : 238.00 EURO

120/70-17 + 190/50-17 : 243.50 EURO



Michelin Pilot Power

120/70-17 + 180/55-17 : 214.50 EURO

120/70-17 + 190/50-17 : 217.00 EURO



Michelin Macadam 100X

120/70-17 + 180/55-17 : 183.50 EURO



Bridgestone BT014

120/60-17 + 160/60-17 : 197.00 EURO

120/70-17 + 170/60-17 : 209.00 EURO



Bridgestone BT021

120/70-17 + 180/55-17 : 226.00 EURO



Bridgestone BT020

120/70-17 + 190/50-17 : 203.00 EURO



Bridgestone BT015

120/70-17 + 190/50-17 : 209.00 EURO



Pirelli Diablo

120/70-17 + 190/50-17 : 203.00 EURO



Pirelli Diablo Strada

120/70-17 + 180/55-17 : 222.50 EURO



Metzeler Sportec M-1

120/70-17 + 190/50-17 : 206.00 EURO



Dunlop D208RR

120/70-17 + 180/55-17 : 197.00 EURO

120/70-17 + 190/50-17 : 197.00 EURO



Dunlop Qualifier

120/70-17 + 180/55-17 : 218.00 EURO

120/70-17 + 190/50-17 : 232.00 EURO



Pirelli Dragon Supercorsa Pro SC1-2-3

120/70-17 + 180/55-17 : 278.50 EURO

120/70-17 + 190/55-17 : 285.00 EURO



Pirelli Diablo Superbike SC1-2-3

120/70-17 + 180/55-17 : 261.00 EURO

120/70-17 + 190/55-17 : 267.00 EURO

Vanaf 5 banden gratis verzendkosten

Ik ben wel bijna toe aan een paar nieuwe Pilot Powers, maar waar laat je die banden dan op de velg trekken en wat kost dat? Zijn die banden net zo betrouwbaar als die in NL? Ik geloof niet dat ik ergens bij 200+ op een klappertje zit te wachten? Als het verschil met erop leggen maar minimaal is met dat bandenboertje in Kleve, dan ga ik daar denk ik heen. Kun je bij problemen toch een keer terug. Maar goed initiatief en ik ben er op zich wel voor te porren. :Y
 
gewoon bij termaat afspraak maken en erop laten leggen.
banden zijn precies dezelfde. zit een zaak bij rotterdam die ze zelf van deze spanjolen afneemt
Maar daar ga ik nu nog ff geen reclame voor maken, want die is volgens mij druk bezig zelf een graantje mee te pikken van de prijsverschillen in t buitenland.
Maar vertel eens over die bandenboer uit kleve?
is mss ook wel aantrekkelijk dan, maar daar weet ik niks vanaf.
Weet iig wel dat bv bij reifenversand nu een setje mpp 120 / 180 incl verzenden 231 moet kosten.
 
gewoon bij termaat afspraak maken en erop laten leggen.
banden zijn precies dezelfde. zit een zaak bij rotterdam die ze zelf van deze spanjolen afneemt
Maar daar ga ik nu nog ff geen reclame voor maken, want die is volgens mij druk bezig zelf een graantje mee te pikken van de prijsverschillen in t buitenland.
Maar vertel eens over die bandenboer uit kleve?
is mss ook wel aantrekkelijk dan, maar daar weet ik niks vanaf.
Weet iig wel dat bv bij reifenversand nu een setje mpp 120 / 180 incl verzenden 231 moet kosten.
Bedoel je niet Amsterdam ;)....
 
eh ja idd haha

is die bandenboer in kleve deze: Reiffenservice Hoenselaar?

Reifenservice Hoenselaar Ludwig Jahnstrasse 3-5 in Kleve Tel.0049 (0)2821-28891
verstaan en praten nl, monteren voor weinig enz enz
 
Laatst bewerkt:
eh ja idd haha

is die bandenboer in kleve deze: Reiffenservice Hoenselaar?

Reifenservice Hoenselaar Ludwig Jahnstrasse 3-5 in Kleve Tel.0049 (0)2821-28891
verstaan en praten nl, monteren voor weinig enz enz

Ja, klopt ja. Heb er al een keer naar toe gebeld, maar hij zei als ik later terug belde kon hij waarschijnlijk voor nog minder leveren. Hij had ze deze keer wat duurder in moeten kopen. Ik ben er nog nooit geweest, maar heb dat adres een keer van iemand hier gekregen. Mijn plan was om nu z.s.m deze Michelin sport kaal te trekken en dan daar een paar MPP's te laten monteren. Ben eigenlijk een beetje een Bridgestone man geworden in de loop van de jaren, maar hoor hier wel heel goede verhalen over en de BT014 was toen wel heel snel kaal bij mij. (3500 km O-) ) De Michelin sport lagen al op deze bike, toen ik hem kocht, maar ben er niet echt over te spreken. Bij hard uitaccelereren voel je dat ze de grip niet aan kunnen. Zet hem elke keer een stukje weg aan de achterkant. Had op mijn oude zx9r als vervanging van de BT014 een keer Pirelli Diablo laten monteren. Ik vond het best een fijne band, maar weet nu nog niet hoe lang die mee gaan. Ik reed hem naar een paar duizend kilometer plat. :(
 
heb zelf ook sports eronder liggen....
vorige maand bij t stoplicht een onvrijwillige rolling burn out gedraaid!
En ik maar stom kijken naar mn toerenteller die richting t rood ging terwijl ik net 60 reed :)
Toen de achterkant begon te zwabberen heeeeel snel t gas dichtgegooid
Klote dingen kunnen t allemaal niet bijbenen, en ik wil dr echt vanaf.

maarre... kan je me vertellen waar ik ongeveer aan moet denken icm monteren?
 
Laatst bewerkt:
heb zelf ook sports eronder liggen....
vorige maand bij t stoplicht een onvrijwillige rolling burn out gedraaid!
En ik maar stom kijken naar mn toerenteller die richting t rood ging terwijl ik net 60 reed :)
Toen de achterkant begon te zwabberen heeeeel snel t gas dichtgegooid
Klote dingen kunnen t allemaal niet bijbenen, en ik wil dr echt vanaf.

maarre... kan je me vertellen waar ik ongeveer aan moet denken icm monteren?

Dat is een goeie vraag. Ik heb daar een hele tijd geleden naar toe gebeld, maar vond het wel heel zonde om een band die pas half op is, eraf te laten trekken. Dus ik rij hem wel eerst kaal. Het is zo lang geleden dat ik de prijs niet meer weet. Ik dacht 120 voor en 190 achter iets van 280,- met erop leggen. Zeker niet duurder dan 300,- want dat had een vriend van mij ergens anders betaald en dit was toen al goedkoper. Maar gewoon er naartoe bellen dan weet je het.
 
vorige maand bij t stoplicht een onvrijwillige rolling burn out gedraaid!
En ik maar stom kijken naar mn toerenteller die richting t rood ging terwijl ik net 60 reed :)
Toen de achterkant begon te zwabberen heeeeel snel t gas dichtgegooid
Klote dingen kunnen t allemaal niet bijbenen, en ik wil dr echt vanaf.

Ah joh das toch mooi man! :P

Maare wat verwacht jij van banden bij temperaturen rond 10 graden?
Het kan goed zijn dat ze niet op temperatuur komen, buiten is het nou nog niet echt lekker weer geweest dat je je banden echt lekker op temperatuur krijgt dus als ze nu een keer niet mee kunnen komen zoals jij zegt zal het eerder door de temperatuur komen...
 
Nah m'n maat reed naast me op zijn zxr-750 met bridgestone's en die had nergens last van hoor.
Bij t volgende stoplicht was t dus ff uitleggen waar ik bleef :P

Tuurlijk ligt t voor een deel aan de temperatuur, maar als een bridgestone dit niet heeft...
 
Laatst bewerkt:
tja wat zal ik eens zeggen over de Michelin PP
tis een band die snel op temp is en goed plakt
maar als hij warm is snijden alle kleine voorwerpen zoals steentje e.d
er gewoon in, gevolg div sneetjes in de band en grote kans op lek rijden
zoals bij andere die ik ken
volgende band wordt bij mij in iedegeval geen PP meer
 
Ah joh das toch mooi man! :P

Maare wat verwacht jij van banden bij temperaturen rond 10 graden?
Het kan goed zijn dat ze niet op temperatuur komen, buiten is het nou nog niet echt lekker weer geweest dat je je banden echt lekker op temperatuur krijgt dus als ze nu een keer niet mee kunnen komen zoals jij zegt zal het eerder door de temperatuur komen...

Deze band staat inderdaad bekend om het slecht warm worden. Dat zal ook wel de reden zijn waarom ik nou slechte grip op de achterkant heb. Maar daar had ik zelfs met die BT020 nog geen last van. Daar had ik natuurlijk wel veel minder vermogen mee. (lagen op de zx6r)
Maar hoe je het ook bekijkt. Ik heb er geen lekker gevoel bij. Kan natuurlijk ook zijn om de bandjes een beetje vierkant gereden zijn en de vering staat ook nog niet lekker afgesteld. Hij is een beetje springerig aan de voorkant. Vorige eigenaar was volgens mij meer een terrasrijder. Maar ik rij ze gewoon kaal en daarna proberen we maar weer eens wat anders.

tja wat zal ik eens zeggen over de Michelin PP
tis een band die snel op temp is en goed plakt
maar als hij warm is snijden alle kleine voorwerpen zoals steentje e.d
er gewoon in, gevolg div sneetjes in de band en grote kans op lek rijden
zoals bij andere die ik ken
volgende band wordt bij mij in iedegeval geen PP meer

Het is ook geen off the road............ :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier vroeger van iemand een linkje gekregen naar een site waar van stap tot stap uitgelegd stond hoe je de vering af moet stellen. Weet iemand hier nog welke site dat was. Ik kan hem nergens meer vinden en weet niet meer precies hoe het zat met afstellen van de vering. Aangezien de bike nu net een stuiterbal aan de voorkant is wil ik hem toch wel snel een beetje afstellen.................
 
Ja, klopt ja. Heb er al een keer naar toe gebeld, maar hij zei als ik later terug belde kon hij waarschijnlijk voor nog minder leveren. Hij had ze deze keer wat duurder in moeten kopen. Ik ben er nog nooit geweest, maar heb dat adres een keer van iemand hier gekregen. Mijn plan was om nu z.s.m deze Michelin sport kaal te trekken en dan daar een paar MPP's te laten monteren. Ben eigenlijk een beetje een Bridgestone man geworden in de loop van de jaren, maar hoor hier wel heel goede verhalen over en de BT014 was toen wel heel snel kaal bij mij. (3500 km O-) ) De Michelin sport lagen al op deze bike, toen ik hem kocht, maar ben er niet echt over te spreken. Bij hard uitaccelereren voel je dat ze de grip niet aan kunnen. Zet hem elke keer een stukje weg aan de achterkant. Had op mijn oude zx9r als vervanging van de BT014 een keer Pirelli Diablo laten monteren. Ik vond het best een fijne band, maar weet nu nog niet hoe lang die mee gaan. Ik reed hem naar een paar duizend kilometer plat. :(
O-)

Pilot Sport heb ik wel eens een circuitfilmpje van gezien, die wat minder goed afliep '(.
De Pilot Powers (incl. 2CT) en de Pilot Road (zeker nu de 2CT) zijn uitstekende banden.
De eerste hebben natuurlijk meer grip, maar beduidend minder levensduur (wss 1,5:1).

Diablo's gaan (gingen?) net zolang mee als BT-010's bij mij, misschien zelfs iets langer.
De grip was op z'n minst hetzelfde.

Maar ja, ook de bandenevolutie gaat allemaal zo vreselijk snel. Een setje MPP's gaat op mijn huidige motor net zolang mee als een setje BT-010/Diablo's op m'n Fazer.
(alleen is het slijtagepatroon beduidend anders :o ).
 
O-)

Pilot Sport heb ik wel eens een circuitfilmpje van gezien, die wat minder goed afliep '(.
De Pilot Powers (incl. 2CT) en de Pilot Road (zeker nu de 2CT) zijn uitstekende banden.
De eerste hebben natuurlijk meer grip, maar beduidend minder levensduur (wss 1,5:1).

Diablo's gaan (gingen?) net zolang mee als BT-010's bij mij, misschien zelfs iets langer.
De grip was op z'n minst hetzelfde.

Maar ja, ook de bandenevolutie gaat allemaal zo vreselijk snel. Een setje MPP's gaat op mijn huidige motor net zolang mee als een setje BT-010/Diablo's op m'n Fazer.
(alleen is het slijtagepatroon beduidend anders :o ).

Ik dacht dat de Pilot Road een hardere band was dan de Pilot Sport. Meer afgaande op de naam dan. In volgorde van hard naar zacht dacht ik dus. 1 Road, 2 Sport, 3 Power. De Pirelli Diablo deed het wat slijten beter dan de BT 014 bij mij. Maar heb dus nooit kunnen zien, hoeveel beter. De BT 010 en daarna de BT012 deden het daarentegen wel weer goed wat slijten betreft. De fijnste band was tot nu toe de BT014 voor mij, maar wel heel snel kaal.

@wolf:

Moet je hier eens kijken,
word wel t een en ander uit de doeken gedaan over vering afstellen en rijden
http://www.webzxr.co.uk/

Ik had toen een Nederlandse beschrijving, die stap voor stap elke handeling uitlegde.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat de Pilot Road een hardere band was dan de Pilot Sport. Meer afgaande op de naam dan. In volgorde van hard naar zacht dacht ik dus. 1 Road, 2 Sport, 3 Power. De Pirelli Diablo deed het wat slijten beter dan de BT 014 bij mij. Maar heb dus nooit kunnen zien, hoeveel beter. De BT 010 en daarna de BT012 deden het daarentegen wel weer goed wat slijten betreft. De fijnste band was tot nu toe de BT014 voor mij, maar wel heel snel kaal.
Volgens de site van Michelin klopt dat ook wel. Alleen de ervaringen die ik hoor zijn anders. De hele sportieve rijders of mensen die gewoon max. grip willen hebben ongeacht de kosten, kiezen voor de Powers. Als veel kilometers een rol gaan spelen, dan is de Power niet echt een goede keuze en kiest men vaak voor de Road.
Maar ik ken collega K1200S rijders die een circuitdag met een Road heeft gedaan (zonder problemen). Even voor de goede orde: hij deed minder kilometers met een setje powers dan ik ;) :o.

Mijn top 3:
1. Pilot Powers
2. Diablo's
3. Diablo Strada's

Daarnaast nog BT-010's gereden: geweldige plakband, maar de voorband cupte en bij erg warm weer en flink gassen ging deze band plotseling smeren.
De BT-020 vond ik niet geweldig. Ik heb nooit vertrouwen in die band gehad.

Ik overweeg nu een Pilot Road 2CT.
Aan de andere kant verbruik ik 1 tot 1,5 setje per jaar. En dan wil ik geen compromis m.b.t. grip/kilometrage, dus Powers of Powers 2CT sluit ik niet uit!
 
Laatst bewerkt:
Volgens de site van Michelin klopt dat ook wel. Alleen de ervaringen die ik hoor zijn anders. De hele sportieve rijders of mensen die gewoon max. grip willen hebben ongeacht de kosten, kiezen voor de Powers. Als veel kilometers een rol gaan spelen, dan is de Power niet echt een goede keuze en kiest men vaak voor de Road.
Maar ik ken collega K1200S rijders die een circuitdag met een Road heeft gedaan (zonder problemen). Even voor de goede orde: hij deed minder kilometers met een setje powers dan ik ;) :o.

Mijn top 3:
1. Pilot Powers
2. Diablo's
3. Diablo Strada's



Daarnaast nog BT-010's gereden: geweldige plakband, maar de voorband cupte en bij erg warm weer en flink gassen ging deze band plotseling smeren.
De BT-020 vond ik niet geweldig. Ik heb nooit vertrouwen in die band gehad.

Ik overweeg nu een Pilot Road 2CT.
Aan de andere kant verbruik ik 1 tot 1,5 setje per jaar. En dan wil ik geen compromis m.b.t. grip/kilometrage, dus Powers of Powers 2CT sluit ik niet uit!

Ik ga gewoon voor de MPP's. Voor de kilometers hoef ik het ook niet te laten.
 
Laatst bewerkt:
ik ga eerst maar weer eens door aan mn remklauwen nu.
Weet hier iemand toevallig een straalbedrijfje in de buurt, of mss via via hier?
ik moet 2 remklauwen blank gestraald hebben, liefst zo snel mogelijk want t is veel te mooi weer om achter de pc te zitten.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan