Wie rijdt er in Nijmegen e.o part 5!

Wat moeten we deze zomer nou echt gaan doen?!!

  • BBQ-en

    Stemmen: 15 33,3%
  • Karten

    Stemmen: 1 2,2%
  • Flink stappen

    Stemmen: 1 2,2%
  • Paint-ballen

    Stemmen: 1 2,2%
  • Froggy zijn motor roze verven

    Stemmen: 23 51,1%
  • Helemaal niks

    Stemmen: 1 2,2%
  • Dom schaap, je vergeet nog een hele boel dingen.....

    Stemmen: 3 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    45
Status
Niet open voor verdere reacties.
dat meen je niet :?
hebben ze me weer een oor aangenaaid |(
kawasmilie%201.jpg


:+
 
Laatst bewerkt:
En heeft er nog iemand op stratencircuit lindenholt gereden, zag net wel een groen/zwarte zxr750 rijden met een zwarte kontnr sticker iemand van hier , kwam uit de drieskensacker. En net weer een zwart/paarse ZXR met een oranje kuipruit.
Helaas zelf geen tijd gehad om te rijden, heb 2 nachtdiensten , maar vanaf dinsdag weekend dus dat wordt weer rijden s'avonds. :] :}
 
Laatst bewerkt:
Vandaag redlok veel stickers gezien in en om Nijmegen, en Lent.
Berg en dal, Waalkaden, Lent Waaldijkk....., iemand van hier, ik reed een KLE 500.

en ja ik weet dat aar een ander topic voor is, maar zie weinig reacties hier uit de buurt
 
Vandaag redlok veel stickers gezien in en om Nijmegen, en Lent.
Berg en dal, Waalkaden, Lent Waaldijkk....., iemand van hier, ik reed een KLE 500.

en ja ik weet dat aar een ander topic voor is, maar zie weinig reacties hier uit de buurt

Heeft er hier nog iemand zo'n sticker over?? Nieuwe bike is stickerloos............. -O-

Heeft nog iemand een Nederlandse site waar ik uitleg krijg over de afstelling van de vering??
 
Hoi,

Gister (Zondag) op de waalkade om +/- 18:00 gixxermouse (Rene) gespot....
Herkende je me niet ? ik Heb nog bij je tafeltje gestaan ;-) Je was daar met o.a. Marieke.

M.vr.gr.

Rene
 
hoi,
Nog even om terug te komen op het bandenverhaal,
Het verhaal van de motorzaak die ik niet bij naam noemde is me nu wat duidelijker:
bij AFS Motorparts kunnen we de banden van rodamoto krijgen tegen dezelfde prijzen, maar dan dus gewoon via een nederlands bedrijf.
Dat is op dit moment bv 214,50 voor 120/180 mpp.....
Dan moeten we alleen 10 of meer banden bestellen (dus minimaal met 5 man 1 setje)
en hoeven we geen verzendkosten te betalen.
Daarnaast moeten we dan bij de bestelling ff rodamoto prijzen vermelden, maar das bijzaak.
Lijkt me ideaal, om dat van hier uit te regelen, aangezien we toch allemaal uit de buurt komen.
Nogmaals:
Als er interesse voor is, hoor ik dat graag en zal ik op t moment dat ik er zelf geld voor heb een inkoopactie opzetten.
(Zit op t moment met een dure remklauw transplantatie)

Groeten,
Peter
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb net met Hoenselaar gebeld: 328 euri voor een setje MPP 2CT incl. alles!
(in- en uitbouw, montage, ventiel, achterlaten van de oude banden enzovoort).
Ff 2 dagen van te voren bellen dat je komt en het wordt geregeld.

Een setje MPP 2CT bij Rodamoto kost 243,50 euro.
Stel er komen geen(!) transportkosten bij, dan moet je ze nog laten monteren. Reken op 20 euro per velg (los meenemen) en 40 euro p/u voor het uitbouwen. Banden inleveren kost ook nog eens 2,50 per band.

Ff rekenen: 243,50 + 20 + 20 + (zeg 5 min. per velg inbouwen en 5 min. per velg uitbouwen = 20 min. totaal. 13 euro) +13 + 5 = 301,50

Nou, ik denk dat ik voor dat bedrag gewoon lekker naar van Hoenselaar in Kleve rijd ;). Bakkie koffie doen, beetje kijken hoe een ander het werk doet en lekker weer naar huis tuffen op het nieuwe rubber.

edit: ze zijn overigens verhuist: Bedburger Weide 14, Hasselt. Tel.nr. is hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
ik heb t niet over de 2ct's maar de gewone powers.
dussss 214,50 + max 40 euro voor t vervangen is nog steeds een hoop geld sparen.
En ja die 40 euro klopt wel, want ik ben met mn vorige set naar termaat gereden en heb met uitbouwen, opleggen en balanceren rond de 40 euro moeten betalen.
minimaal 70 euro verschil met hoenselaar
en ik ben al bezig met een adres waar ik ze mss voor 10 euro per velg kan vervangen laten.
dan zou je 90 euro besparen op een setje banden.
mss voor jou geen reden, maar ik kan die 90 euro goed gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
ik heb t niet over de 2ct's maar de gewone powers.
dussss 214,50 + max 40 euro voor t vervangen is nog steeds een hoop geld sparen.
minimaal 70 euro verschil met hoenselaar
en ik ben al bezig met een adres waar ik ze mss voor 10 euro per velg kan vervangen laten.
dan zou je 90 euro besparen op een setje banden.
mss voor jou geen reden, maar ik zit kan die 90 euro goed gebruiken.
Ik heb het niet gevraagd, maar ik neem aan dat je bij Hoenselaar ook minder betaald als je met alleen de velgen komt. En inderdaad, ik heb het over 2CT's maar voor de vergelijking zal het weinig uitmaken? Overigens zijn dit ook nog eens de prijzen van een set 120/70ZR17 en 190/17ZR17. Deze zijn weer een beetje duurder dan de 180.

Maar goed, als je alles zelf doet en je weet een goedkoop adresje in de buurt die de banden kan vervangen, dan kun je inderdaad (schat ik) 50 tot 60 euro per set besparen.
En da's mooi meegenomen ;).

Hasselt ligt overigens achter Kleve, als je richting Kalkar rijdt en is dus geen 270km rijden en kost dus geen 30 euro aan benzine ;) :+.

Maar relax, ik laat alleen maar een alternatief zien. Iedereen moet vervolgens zelf weten wat ze doen. En mij maakt het niet uit hoor, ik verdien er niets aan of jij nu naar Hoenselaar gaat of via AFS de banden laat komen. Ik heb laatst zelf ook een setje via AFS laten komen ;).
 
Laatst bewerkt:
Weet ik,

maar als je gaat praten over 2ct praat je sowieso al over een prijsverschil van 24 euro
dan ook nog icm een 190 achterband nog es 5 euro meer.
Is om te beginnen al 29 euro duurder.

en die kosten wat je net voorrekent kloppen mijns inziens niet helemaal als ik totaal 40 betaal als ik met de motor kom

Waar dat hasselt dan ligt dat weet ik dan niet, want ik kan t niet vinden.
ah ja toch
retourtje is 60 km

Edit: er zijn een aantal verschillende plaatsen die Hasselt heten, vandaar de verkeerde schatting
 
Laatst bewerkt:
Weet ik,

maar als je gaat praten over 2ct praat je sowieso al over een prijsverschil van 24 euro
dan ook nog icm een 190 achterband nog es 5 euro meer.
Is om te beginnen al 29 euro duurder.

en die kosten wat je net voorrekent kloppen mijns inziens niet helemaal als ik totaal 40 betaal als ik met de motor kom

Waar dat hasselt dan ligt dat weet ik dan niet, want ik kan t niet vinden.
Luistert.... :+

De prijzen die ik in mijn vergelijking heb gebruikt, zijn de prijzen voor een setje MPP 2CT in de maten 120/70/ZR17 en 190/70/ZR17. De prijzen voor dit setje bij Rodamoto heb ik uit het "Motorbanden via internet" topic. Op deze manier vergelijk ik appels met appels, toch.....

OK, dan kom ik dus tot bovengenoemde conclusie en prijzen.

Mijn ervaring met bandenboeren, dealers enzovoort is dat deze meer vragen voor montage van de banden als deze niet bij hen worden gekocht. Maar goed, als jij een adres weet waar ik voor 40 euro een "vreemd" setje banden om kan laten leggen als ik met de motor komt, dan zou ik besparen 328 - (243,50 + 40=) 283,50 = 45 euro.
Dat zou mooi meegenomen zijn en dat zou ik ook wss wel doen.
Maar dat adres heb ik nog nooit gevonden. Mijn berekening gaat uit van mijn ervaringen:
- 20 euro per band x 2 = 40
- 20 min. werk (in- en uitbouw voor en achterwiel) a 40 euro p/u = 13
- Verwijderingsbijdrage (iets van 2,50 per band) = 5 euro

Totaal: 40+13+5=58 euro.

Dan weer de vergelijking voor mijn bandenmaat en de 2CT powers:
328 - (243,5+58=301,50) = 26,50 euro.

Tja, dat is voor mij "al het gedoe" niet waard.

Maar ik ben benieuwd of je een bedrijf(!) in de omgeving kunt vinden waar ze voor 40 euro een complete wisseling doet. Zo ja, dan hoor ik dat graag en doe ik misschien ook wel mee met de bestelling!

full


;)
 
Laatst bewerkt:
Texan,

Fijn! :P


Bij termaat was t toen ook een vreemd setje gekocht over internet...
Maar ik ga op zoek naar een montage bedrijf in de buurt voor de bodemprijs, en als ik iets heb gevonden hoor je t wel ;)
 
Ik hou het ook nog even open. Ik heb binnenkort wel een setje nodig, maar een beetje garantie bevalt me ook wel voor een paar tientjes meer. Ik vind het ook een beetje broodroof voor de bandenboer die zelf bandjes verkoopt voor een prijs waar hij niet mee kan zakken, vanwege zijn dure inkoop. (Nederland is duurder.) Komen wij daar met 5 bikes aan. Voor 40,- staat hij al bijna voor niks te sleutelen, of het moet een beun zijn.

Wat is het verschil tussen de MPP en de 2CT?
 
Ik hou het ook nog even open. Ik heb binnenkort wel een setje nodig, maar een beetje garantie bevalt me ook wel voor een paar tientjes meer. Ik vind het ook een beetje broodroof voor de bandenboer die zelf bandjes verkoopt voor een prijs waar hij niet mee kan zakken, vanwege zijn dure inkoop. (Nederland is duurder.) Komen wij daar met 5 bikes aan. Voor 40,- staat hij al bijna voor niks te sleutelen, of het moet een beun zijn.

Wat is het verschil tussen de MPP en de 2CT?
De 2CT heeft zogenaamde 2 Compound Technology. Het rubber op de laatste paar centimeter (aan de rand van de banden dus) zijn zachter, voor meer grip in extreme(re) hellingshoeken :P.

ImageServlet


Op dit plaatje is het rode een wat zachter rubber dan de gele.


Voor de Pilot Power 2CT:
Now with a 20% softer compound on the tread shoulders*
  • Dual-compound MotoGP racing technology for the road
  • 51.2º lean angle in the dry and 43º in the wet: a new benchmark for a hypersport tire**
  • The Progressive feel and feedback at full lean

*22% on the rear tire.

Lijkt mij overigens ook wel een bandje voor jou:

Still not convinced that Pilot Power is for you? Well, now there’s a dual-compound version, a direct descendant of our MotoGP technology. With a softer rubber mix on the shoulders, the new Pilot Power 2CT will satisfy even the most demanding sport riders. Want to carve corners at extreme lean angles? Do you feel like you’ve found the limit with your current tires? Does your new literbike have more power than your tires can use? If so, then it’s time to switch to the new Pilot Power 2CT.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier vroeger van iemand een linkje gekregen naar een site waar van stap tot stap uitgelegd stond hoe je de vering af moet stellen. Weet iemand hier nog welke site dat was. Ik kan hem nergens meer vinden en weet niet meer precies hoe het zat met afstellen van de vering. Aangezien de bike nu net een stuiterbal aan de voorkant is wil ik hem toch wel snel een beetje afstellen.................
Ik wil mijn vering ook eens anders afstellen.
De mijne wilt meer rechtdoor in de bocht is mijn gevoel.

Of weet iemand een bedrijfje die voor een leuk prijsje een beetje je vering afsteld :?
 
Ik wil mijn vering ook eens anders afstellen.
De mijne wilt meer rechtdoor in de bocht is mijn gevoel.

Of weet iemand een bedrijfje die voor een leuk prijsje een beetje je vering afsteld :?
Ik heb het een keer bij een introductie gedaan bij van Harten in Amersfoort.
Dit was een speciale dag waar ook iemand van Hyperpro (of een hyperpro dealer) rondliep. Vering afstellen, rondje rijden, commentaar geven, vering evt. opnieuw afstellen, rondje rijden etc. Was gratis overigens *D.

En hoewel het een beetje natte vinger werk was, merk ik het verschil wel.
Hij heeft 'm iets meer op het voorwiel gezet, waardoor het insturen beter gaat en de
motor bij heel snel optrekken en hobbels in de weg, minder inveert aan de achterkant. Daardoor is er nog meer rust in de motor gekomen.
 
Ik koop altijd mijn banden los, en laat ze of bij teo lammers erop leggen (2x gratis en 2 x 7,50 per velg) en bij termaat moest ik 20 euro betalen geloof ik voor 2 velgen.

Dit alles wel als je met de losse velg komt! maargoed je velg eruit halen is ook zo gebeurd.

Ik heb misschien ook wel interesse in een setje Supercorsa's uit spanje.
 
Hier onder een adres waar ik mijn bandjes haal , je kunt ze er nieuw en gebruikt kopen , de bandjes worden erop gelegd en je kunt er met de motor naartoe . :}
 
Laatst bewerkt:
Erik van Noordenburg
Afd.Motorbanden.

Mag ik u even voorstellen aan onze motorbanden afdeling.

Scherpe prijzen.
Wij zijn een klein bedrijf met service en zeer scherpe prijzen !!
Bij ons vind u geen verkopers strak in het pak en ook geen bomvolle etalage’s en magazijnen.
Wij werken met een kleine voorraad en houden zo de prijzen laag en aantrekkelijk voor u !!
Gepast en netjes.
Wij proberen iedereen op een gepaste en nette manier (incl. koffie) van dienst te zijn. Of het nu gaat om een nieuwe of gebruikte motorband of alleen monteren en balanceren etc.
Nieuw en gebruikt.
Bij ons kunt u terecht voor alle merken, maten en soorten nieuwe motorbanden,
tevens hebben wij een wisselende voorraad gebruikte motorbanden met min 90% profiel.
Montage partner.
Ook met uw eigen motorbanden bent u van harte welkom bij ons.
Of het nu om losse wielen gaat of om de complete verzorging van het de/monteren van de wielen beide is mogelijk.

Hoe werkt het.
U zoekt een band, geef ons een e-mailtje over het type band dat u zoekt en wij zorgen op korte termijn voor een scherpe prijs incl montage balanceren en btw. Voor het de/monteren van wielen uit de motor hanteren wij een schappelijke prijs.
Coureurs / licentiehouders
Op vertoon van een racelicentie krijgt u bij ons hoge korting op circuitbanden

Openingstijden.
Ons streven is iedereen te kunnen helpen en niet alleen tussen 9 en 5.
Daarom zijn wij geopend:
Woensdag Avond van 19.30u tot 22.00u
Vrijdag’s van 9.00u tot 21.00u
Zaterdag’s van 9.00u tot 13.00u
Gelieve eerst te bellen op 0650203417 als u wilt komen, dank u !!

Hoe vind u ons.
Erik van Noordenburg Motorbanden
Reethsestraat 33
6675 CE Valburg
(op 3km van A15 tussen Arnhem en Nijmegen)
Tel: 06 50 20 34 17
E-mail: erik@erikvannoordenburg.nl
Website: www.erikvannoordenburg.nl


Hier haal ik meestal mijn bandjes, :}
Dit is geen spam hoor , dit is een copie van een mailtje die ik hiero geplakt heb, dus geen reclame of zo , maar puur omdat hier nogal wat mensen zijn die het toch goedkoper willen.
 
Hoezo?? Ik ben de toerkoning aller tijden............... O-)

Slijt die ook harder dan een MPP???
Alleen als je de kantjes raakt :P 8-) :+ .



@YZF maatje: hier had ik ook al geinformeerd :). Hier kosten MPP's 2CT (120/190) 353,- + 5 euro per band verwijderingsbijdrage. Helaas.....
 
Laatst bewerkt:
Alleen als je de kantjes raakt :P 8-) :+ .



@YZF maatje: hier had ik ook al geinformeerd :). Hier kosten MPP's 2CT (120/190) 353,- + 5 euro per band verwijderingsbijdrage. Helaas.....


he oke, dat wist ik niet maar zo zie je maar , beter teveel feed dan helemaal geen feed.
\Succes met zoeken. ;)
 
Hallo allemaal.

Ik ben spiksplinternieuw en kom net kijken hier op dit forum.

Ik ben op zoek naar een stel gezellige mensen om rustig mee te toeren en van tijd tot tijd onderweg een terrasje te pakken. Hoewel ik soms best van gassen hou, rij ik in een groepje, het liefst met mijn visier open en met één hand aan het stuur. Relaxed dus!..

Mijn woonstek is in Nijmegen en ik rij graag Duitsland in. In Xanten hebben ze op de terasjes in het centrum Alkoholfreies Weissbier. Vandaar dat ik daar 's zomers nog wel eens te vinden ben.

Hoor graag van je of je dit aanspreekt!

Groetjes,
Nico
 
Hallo allemaal.

Ik ben spiksplinternieuw en kom net kijken hier op dit forum.

Ik ben op zoek naar een stel gezellige mensen om rustig mee te toeren en van tijd tot tijd onderweg een terrasje te pakken. Hoewel ik soms best van gassen hou, rij ik in een groepje, het liefst met mijn visier open en met één hand aan het stuur. Relaxed dus!..

Mijn woonstek is in Nijmegen en ik rij graag Duitsland in. In Xanten hebben ze op de terasjes in het centrum Alkoholfreies Weissbier. Vandaar dat ik daar 's zomers nog wel eens te vinden ben.

Hoor graag van je of je dit aanspreekt!

Groetjes,
Nico
Hallo Nico,

welkom :). Vizier open en een hand op het stuur gaat mij misschien te rustig, maar misschien bedoelde je het ook niet letterlijk.

Welke motor heb je? En welk terras is dat :P ?.

edit: ik las niet goed... " terrasjes in het centrum" :).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan