Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn ervaring op het circuit is dat de originele remblokken het na een paar rondjes opgeven.
Beter is het om een paar ferodo blokken oid er onder te zetten.

Wat de vering betreft, met moeder de vrouw en bagage achterop slaat de originele vering door.
Met goede progressieve veren niet.
Tevens is de stabiliteit in lange bochten veel beter.


Blokken worden pas vervangen als de oude ook daadwerkelijk op zijn... :)

Weet iemand trouwens of er ook leukere metertjes te krijgen zijn voor de rf? digitaal ofzo? iets moderners dan wat er nu inzit? :+
 
Laatst bewerkt:
Blokken worden pas vervangen als de oude ook daadwerkelijk op zijn... :)

Weet iemand trouwens of er ook leukere metertjes te krijgen zijn voor de rf? digitaal ofzo? iets moderners dan wat er nu inzit? :+
Waarom laat je je bak niet gewoon maken ipv allemaal poespas erop schoeven, dalijk is hij klaar kan je hem in zijn 2 niet eens opengooien.
 
Waarom laat je je bak niet gewoon maken ipv allemaal poespas erop schoeven, dalijk is hij klaar kan je hem in zijn 2 niet eens opengooien.



Ben dat met iemand anders aant regelen die geen uren rekent... dat komt me iets beter financieel uit...
En ik wacht nog ff de garage af of dat idd het probleem is.. hij wilde nl even zelf rijden en kijken.. dus nja, maar kwas niet van plan lang met kapotte bak te gaan rijden nee :)

overigens is het gelukkig niet zo erg..
 
Lief dagboek,

Vandaag voor het eerst een echte toch gereden. Rit uitgeprint en mooi in m`n tanktas geschoven. Het begin was even wennen; telkens stoppen om te lezen waar ik heen moest. Na een tijdje kreeg ik er wel wat meer vaardigheid in en ging het wat vlotter. Na ongeveer 120km was ik alleen de route compleet uit het zicht verloren en ik had natuurlijk geen goede kaart bij me. Na wat heen en weer gerij om de route misschien weer op te pikken wil ik langs de kant van de dijk stoppen. Ik rem af en ga in de berm staan. M`n fiets rolde nog `n stukje door dus kneep ik m`n voorrem in. Er lag alleen grind en *floep* daar lag m`n rf`je -O- Ik stond wat radeloos en lullig te kijken wat er nou pressies gebeurd was. Ik kreeg het kreng (grapje :9) ook niet meer overeind. Gelukkig stopte er een motorrijder om even te helpen. Aan de ene kant heb ik wel geluk dat hij in het gras viel en het allemaal wel mee viel. Er heeft alleen een boutje vanuit de binnenkant de kuip wat naar buiten gedrukt. Heb nu een klein 'vulkaantje' in m`n kuip en baal er wel wat van. Vooral omdat het op z`n debiele manier gegaan is. Blij dat het toch wel goed was gegaan stapte ik, na vriendelijk bedanken van de man, weer op. Ik was m`n concentratie alleen wel kwijt. Ik reed minder soepel en anticipeerde minder goed. Ik moest dan ook plots hard remmen omdat er voor me wat gebeurde. Achterwiel blokkeerde en begon wat te slingeren. Het was wel weer genoeg geweest en vond het wel een goed plan om maar naar huis te gaan. Ik moest nog even tanken want had er toch al 140km opzitten en moest nog naar huis. Bij het wegrijden van het tankstation 'zwaai' ik nog even naar een agent die daar stond te wachten voor wanbetalers ofzo. Als ik later de afrit wil nemen word ik opeens ingehaald door die agent en word langs de kant gedirigeerd. Blijk ik tot het canvas te zijn geremd bij dat ene rem incident op de dijk. Na het gebruikelijk "het is je eigen schuld" verhaal ( wat het ook is, alleen wis ik niet dat het canvas al zo snel zou verschijnen. De nokjes waren pas net weg) en 75,- moest ik maar een vriend of vriendin bellen om thuis te komen want ik mocht niet meer verder rijden ( `k Mocht de 10m naar een vervoerbedrijf nog wel rijden. Voor de zekerheid de helm wel ff op. Voor je het weet heb je weer `n prent :+ ) Ik bij dat vervoerbedrijf bellen naar m`n plaatselijke motorboer uit Veenendaal (THV Motoren!) En na een kleine drie kwartier zonnen en praten met wat chauffeurs komt daar een Jeepje aan rollen met een trailer. Met wat pruts materiaal m`n rf vast gezet op de trailer om na 100m er achter te komen dat hij misschien wat scheef staat :P Nu verwacht je misschien een climax, maar die is er niet :+ Ik vond het gewoon een aparte dag en het suffe is trouwens ook nog dat morgen of overmorgen m`n nieuwe banden er zijn :P Morgen even uitvinden hoeveel de terugreis me gekost heeft, maar die gast zij dat alleen de loonkosten in rekening gebracht werden. De Shop zelf was al dicht tegen die tijd dus echt afrekenen was er niet. Ik vind het wel super serves van ze terwijl ik niet eens een vaste klant ben. Ik ben nu wel 75,- armer en `n vulkaantje rijker :)
 
Tip: verdiep je wat meer in die vering etc voor je zomaar progressieve veren gaat steken. Het verhaal van roadkill is nogal 'beperkt' zeg maar. In mijn ogen slaat het als een tang op een varken om van voor zomaar nieuwe veren te steken zonder dat je daar op een of andere manier een probleem mee ervaart en zonder iets aan de achterkant te doen.

Dit lijstje is precies wat motorrijders altijd als eerste veranderen en vaak zonder gegronde reden. En veel geld bij elkaar voor een oude fiets.

is idd wat beperkt, omdat het in het RF topic al tig keer besproken is :P hetzelfe verhaal typen schiet niet op. Bij mij was de vering gewoon versleten, door zeer slecht afstellen, de progressieve veren waren voor mij een zeer goede verbetering, de RF is daarna in balans gebracht bij HK , waar ik ook de veren heb laten monteren, maar idd, als je voor iets veranderd, moet je het wel achter ook compenseren, dus laat ze monteren bij iemand die niet alleen de veren monteert, maar ook nog weet hoe die ze af moeten stellen
 
Ohw nou de garage is echt een topgarage bij mij in de buurt.. hebben als een van de weinigen hier een eigen testbank en adviseert echt goed.. zo komt er misschien geen carb. kitje in, als hij denkt dat hij met het veranderen van de naalden of sproeiers hetzelfde effect kan bereiken, en die kosten dus maar een paar euro ipv zo'n compleet kitje...
en ze stellen de hele motor opnieuw af, dus neem aan dat de vering ook achter opnieuw wordt afgesteld dan! :) zal het iig nog voor de zekerheid vragen maar kga ervanuit dat dat wel ok is...

Weet iemand waar je mooiere klokjes kunt vinden voor op de rf? ik heb ff lopen zoeken, maar dat schoot weinig op...
 
Ohw nou de garage is echt een topgarage bij mij in de buurt.. hebben als een van de weinigen hier een eigen testbank en adviseert echt goed.. zo komt er misschien geen carb. kitje in, als hij denkt dat hij met het veranderen van de naalden of sproeiers hetzelfde effect kan bereiken, en die kosten dus maar een paar euro ipv zo'n compleet kitje...
en ze stellen de hele motor opnieuw af, dus neem aan dat de vering ook achter opnieuw wordt afgesteld dan! :) zal het iig nog voor de zekerheid vragen maar kga ervanuit dat dat wel ok is...

Weet iemand waar je mooiere klokjes kunt vinden voor op de rf? ik heb ff lopen zoeken, maar dat schoot weinig op...

een carb kit bestaat uit naalden en andere sproeier ;) (en andere veren voor je gasschuif)
 
Beste RF rijders,

Ik ga voor een RF 900 rijder een seatcover maken. Hij komt alleen uit Zuid-Limburg en ik woon zelf in Heerhugowaard. Is er iemand in de buurt van Heerhugowaard/Alkmaar bij wie ik ff naar zijn motor mag kijken. Gaat erom of het mogelijk er 1 te maken en om nou de beste man alleen hiervoor naar Heerhugowaard te laten rijden vind ik een beetje belachelijk.

Je zou mij hiermee echt helpen.

Gr Tim


op het forum van suzuki

www.suzuki-ownersclub-.nl is iemand uit den helder
die rijdt een rf900 misschien is dat wat

zijn naam daar is Ross-Boss
groetjes vonnie
 
Heb me geregistreerd, want kon zo zijn email ofzo niet vinden..

het wil nog niet echt lukken zeg maar om iemand te vinden daar uit de buurt die even zijn rfje wil laten zien -O-

heb je nu zijn email wel gevonden
anders wil ik wel een berichtje sturen
want om zijn email hierop te plaatsen vindt ik zelf niet zo goed idee
 
heb je nu zijn email wel gevonden
anders wil ik wel een berichtje sturen
want om zijn email hierop te plaatsen vindt ik zelf niet zo goed idee

Ja mijn account werd geaccepteerd.. Ik heb hem gemaild.. ik hoop dat hij bereid is te helpen..!
Anders weet ik even geen alternatieven meer behalve zelf op neer rijden?
 
Voor de geinteresseerden; Ik heb de prijs voor mijn prima RF900 verlaagd naar EUR 2300,- ! :Y

Lijkt mij toch geen verkeerde prijs? :? (als het wel zo is hoor ik het graag).

Wellicht weten jullie iemand die interesse heeft in een RF?
 
Ja mijn account werd geaccepteerd.. Ik heb hem gemaild.. ik hoop dat hij bereid is te helpen..!
Anders weet ik even geen alternatieven meer behalve zelf op neer rijden?

op dat forum zit er nog een die heet patrick o uit venhuizen nh
maar die heeft geen emailadres bekend gemaakt misschien is dat ook een optie
dat je een persoonlijk bericht stuurt

succes in ieder geval
 
Voor de geinteresseerden; Ik heb de prijs voor mijn prima RF900 verlaagd naar EUR 2300,- ! :Y

Lijkt mij toch geen verkeerde prijs? :? (als het wel zo is hoor ik het graag).

Wellicht weten jullie iemand die interesse heeft in een RF?

Die dubble bubble ruit, verkoop je die ook los?
En heb je de originele uitlaat nog?
 
nou eerst maar even een oude foto maar dan sta ik er wel weer bij [afbeelding]
wat een ellende allemaal voor je flugel.
tjonge ja moeilijk om dan een keuze te maken he.
aan de ene kant wil je het gewoon goed hebben en geen risico lopen en aan de andere kant wil je natuurlijk graag geld besparen.
ik zou zeggen denk goed na en veel sterkte met het maken van je keuze en hopen dat het snel allemaal weer goed komt.

Mooie moto

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan