Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R ---> deel 6 alweer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt, langs de linkerzijde gaat het gemakkelijkst....(rechts wil de radiatordop nogal in de weg zitten)...

wil je echter het stadslichtjes vervangen, dan moet je de hele mikmak demonteren...knipperlichten eraf, spiegels eraf, kuipruit eraf, topkuip demonteren en dan kun je er langs de onderzijde bij...

Bedankt voor de koplamp instructies.
En het achterlicht? Net een ritje door Friesland gedaan en mijn schoonvader wees me erop dat mijn achterlicht het niet doet. Via de buddy? Met een hele lange schroevendraaier?
 
Bedankt voor de koplamp instructies.
En het achterlicht? Net een ritje door Friesland gedaan en mijn schoonvader wees me erop dat mijn achterlicht het niet doet. Via de buddy? Met een hele lange schroevendraaier?

Kontje eraf halen, wijst voor zich kijk filmpie:
 
Of gewoon onderlangs met je hand wat friemelen......

Hey! Heb het nog steeds over een lampje vervangen hoor! }) :P :P


Misschien als je kentekenplaatverlichting er even afschroeft dat je er redelijk bij kunt. Ik heb zelf ook 1 x het achterlichtje moeten vervangen, toen heb ik idd wel de framecovers eraf gehaald. De remlichten kan je wel enigzins bij (met cover er nog op), maar het achterlicht...
 
Achterkant eraf is maar 6 bouten losmaken.

Los daarvan: mijn 900 verbruikt 1 op 17 (rustige rijstijl, af en toe wel een kort sprintje).

Is dat normaal of toch aan de lage kant?

Hij staat wel naked en ik rijd met textiel, dus qua stroomlijn...
 
Mja ik pas heel me vakantie aan om rondom de megameeting te kunnen, maar ja we zien het wel dan anders volgend jaar maar ofzo '(



Daphne :+
 
Misschien als je kentekenplaatverlichting er even afschroeft dat je er redelijk bij kunt. Ik heb zelf ook 1 x het achterlichtje moeten vervangen, toen heb ik idd wel de framecovers eraf gehaald. De remlichten kan je wel enigzins bij (met cover er nog op), maar het achterlicht...

ik heb laatst het kabelboompje naar de achterlichten vervangen bij mijn RF600.
...ik kon overal makkelijk bij hoor! Zittingen eraf, rubber elastiek in het achterste bakkie loshalen. Dan pak je zo het (gereedschap)bakje eruit en kun je bij je lampfittingen. ff frunnikken en draaien dan heb je't zo los en kun je je lampje vervangen.
Da's toch wel zo makkelijk ipv de hele kont eraf schroeven! :D
 
jaja er is altijd een makkelijke en een moeilijke manier van lampjes verwisselen.
maar volgens mij heeft martinezz83 de makkelijke gevonden :D
 
Ik heb wel een tip vervang meteen alle lampies anders ben je volgende week je andere remlicht aan het vervangen :P
 
weer thuis na 10 dagen varen en dus 2x een snelwegrit van 3 uur. toch wel spierpijn gehad en denk dat ik het morgen of zo wel weer heb. verbruik lag op de 1:16,2 gemiddeld maar wel met bagage. AL met al niet tegen gevallen en kijk alweer uit naar het einde van mijn vakantie zodat ik weer naar boord mag rijden ;p
Meer mensen die na de eerste paar keer langere tijd rijden spierpijn hadden?
Verder bevalt de RF geweldig goed, niets te klagen.
 
weer thuis na 10 dagen varen en dus 2x een snelwegrit van 3 uur. toch wel spierpijn gehad en denk dat ik het morgen of zo wel weer heb. verbruik lag op de 1:16,2 gemiddeld maar wel met bagage. AL met al niet tegen gevallen en kijk alweer uit naar het einde van mijn vakantie zodat ik weer naar boord mag rijden ;p
Meer mensen die na de eerste paar keer langere tijd rijden spierpijn hadden?
Verder bevalt de RF geweldig goed, niets te klagen.

Best logisch toch? Het is nu eenmaal geen luie tuinstoel, en zelfs die zou op den duur gaan doorzitten. Je moet continue opletten en dat brengt ook spanning mee, het is dus niet alleen aan je fysieke houding te wijten. Langdurige mentale spanning werkt ook door op je lichaam. [lees"adrenaline niveau's] Verder heeft ook je lichaamslengte hier invloed op verwacht ik. 3 uur aan een stuk is dan ook behoorlijk.. zonder pauze?
Leuke fiets he :)
 
Laatst bewerkt:
@Scozzisa, nee wel pauze gehouden natuurlijk, 2 keer een half uurtje ging verder ook prima, kreeg paar dagen later pas spierpijn, maar het is het allemaal waard *O*

@me-daph, begrijp ik hieruit dat jij tijdens de meeting bij ons mannen alle lampjes komt wisselen? kunnen we weer een jaartje onbezorgd verlicht rijden. :+
 
@Scozzisa, nee wel pauze gehouden natuurlijk, 2 keer een half uurtje ging verder ook prima, kreeg paar dagen later pas spierpijn, maar het is het allemaal waard *O*

@me-daph, begrijp ik hieruit dat jij tijdens de meeting bij ons mannen alle lampjes komt wisselen? kunnen we weer een jaartje onbezorgd verlicht rijden. :+

ja, geen knipperlicht maar een achterlicht relatie :+
 
ik heb laatst het kabelboompje naar de achterlichten vervangen bij mijn RF600.
...ik kon overal makkelijk bij hoor! Zittingen eraf, rubber elastiek in het achterste bakkie loshalen. Dan pak je zo het (gereedschap)bakje eruit en kun je bij je lampfittingen. ff frunnikken en draaien dan heb je't zo los en kun je je lampje vervangen.
Da's toch wel zo makkelijk ipv de hele kont eraf schroeven! :D

Jee dat moet ik 'ns nakijken bij de 900. Zou het zo simpel zijn ? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan