Wie staat er in het gelijk?

Loving it

Die hard MF'er
10 okt 2006
918
0
Amsterdam
Afgelopen nacht wat vervelends meegemaakt.

Er reed een auto voor me, die duidelijk op zoek was naar een parkeerplaats. Reed veelste langzaam, en zat ook nog eens te remmen. Dus ik besloot om hem in te halen. (duidelijke tweebaans weg zonder doorgetrokken streep) Kijk in m'n spiegels, en tegelijk geef ik gas+knipperlichten aan terwijl de motor al aan het insturen was.

Vervolgens kijk ik naar voren en zie dat de auto zijn knipperlichten aan heeft. Naar links. :X En de motorkap van de auto stond al op andere rijbaan om parkeerplaats op te rijden. :N

Nou ja, noodstop gemaakt... wat duidelijk niet zou werken. Auto stond al stil, heeft me gelukkig wel gezien dus dan maar uitwijken en vloekend vol gas wegreden. (hulde aan VRO :} )

Mijn vraag is dus hebben we allebei schuld? Is dit gewoon een vette pech situatie?

Mijn mening is, dat het zijn schuld is. Hij staat praktisch bijna stil, met remlichten aan. Hij heeft mij duidelijk gezien. Hij weet dat de kans heeeeellll erg aanzienlijk is dat ik ga inhalen. Hij hoort mij gas geven. Hij ziet de koplamp van de motor langzaam naar links opschuiven.

Maar toch besluit hij om in te sturen.
|( |(

[edit]Wegens de tsunami van lesbische feministen die strijden voor emancipatie, voel ik me genoodzaakt om erbij te vermelden dat het ook een "zij" kan zijn geweest. Wat voor mij eigenlijk geen verrassing is.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen nacht wat vervelends meegemaakt.

Er reed een auto voor me, die duidelijk op zoek was naar een parkeerplaats. Reed veelste langzaam, en zat ook nog eens te remmen. Dus ik besloot om hem in te halen. (duidelijke tweebaans weg zonder doorgetrokken streep) Kijk in m'n spiegels, en tegelijk geef ik gas+knipperlichten aan terwijl de motor al aan het insturen was.

Vervolgens kijk ik naar voren en zie dat de auto zijn knipperlichten aan heeft. Naar links. :X En de motorkap van de auto stond al op andere rijbaan om parkeerplaats op te rijden. :N

Nou ja, noodstop gemaakt... wat duidelijk niet zou werken. Auto stond al stil, heeft me gelukkig wel gezien dus dan maar uitwijken en vloekend vol gas wegreden. (hulde aan VRO :} )

Mijn vraag is dus hebben we allebei schuld? Is dit gewoon een vette pech situatie?

Mijn mening is, dat het zijn schuld is. Hij staat praktisch bijna stil, met remlichten aan. Hij heeft mij duidelijk gezien. Hij weet dat de kans heeeeellll erg aanzienlijk is dat ik ga inhalen. Hij hoort mij gas geven. Hij ziet de koplamp van de motor langzaam naar links opschuiven.

Maar toch besluit hij om in te sturen.
|( |(

Volgens mij kan jij beter stoppen met motorrijden, met wat jij allemaal meemaakt :X
 
Aan de ene kant... koekblik is bezig met bijzondere verrichting.
Aan de andere kant... jij ziet remlichten en ziet ook dat ie parkeerplek zoekt...

Moeilijk...
 
In elk geval was hij bezig met afslaan naar een parkeer plaats, dat lijkt me een bijzondere verrichting en hij dient dan alle overige weggebruikers voorrang te verlenen. Ik zou zeggen dat het zijn fout is.
 
Je hield gewoon, ondanks zijn extreme geslak en irritatie bij jou en de rest van de wereld opwekkend, toch te weinig afstand en was er nèt wat te gehaast op om zo spoedig mogelijk deze mongool achter je te kunnen laten.

Puur volgens t boekje dus, ben ik bang dat jij ondanks dit alles de schuldige partij zou zijn.
 
Jij gaat inhalen terwijl je ziet dat die auto op zoek is naar een parkeerplek. Dan ben je dom bezig.
Ennuh ... ik kan me niet herinneren dat inparkeren een bijzondere verrichting is :? Als hij een andere straat of een oprit van een huis was ingedraaid is het ook geen bijzondere verrichting.
 
Je hield gewoon, ondanks zijn extreme geslak en irritatie bij jou en de rest van de wereld opwekkend, toch te weinig afstand en was er nèt wat te gehaast op om zo spoedig mogelijk deze mongool achter je te kunnen laten.

Puur volgens t boekje dus, ben ik bang dat jij ondanks dit alles de schuldige partij zou zijn.

O comon!! -O-
Afstand was er zeker, anders had ik geen ruimte voor een noodstop en uitwijkmaneuvre.
Het is niet dat ik een paar kilometers achter hem heb aangereden om samen met hem een parkeerplaats te helpen vinden.

Ik kwam zojuist aanrijden. :+ NOT GUILTY.
 
Jij gaat inhalen terwijl je ziet dat die auto op zoek is naar een parkeerplek. Dan ben je dom bezig.
Ennuh ... ik kan me niet herinneren dat inparkeren een bijzondere verrichting is :? Als hij een andere straat of een oprit van een huis was ingedraaid is het ook geen bijzondere verrichting.


De auto moet andere rijbaan oprijden. Rijbaan van tegenliggers.
Zodat hij daar achteruit moet rijden om te parkeren.

Technisch gesproken is hij dan aan het "inhalen".
 
Laatst bewerkt:
Je ben niet guilty ,want in en uitparkeren moet allees laat gaan
 
De auto moet andere rijbaan oprijden. Rijbaan van tegenliggers.
Zodat hij daar achteruit moet rijden om te parkeren.

Technisch gesproken is hij dan aan het "inhalen".
Dan ga jij dus een voertuig inhalen dat al aan het inhalen is ...
 
Dan ga jij dus een voertuig inhalen dat al aan het inhalen is ...

Wat nou als ik al aan het inhalen was en hij even besluit om zijn auto ervoor te zetten?

[me]Lovin' it zat zijn spiegels te kijken toen de automobilist 'plotseling' knipperlichten aanhad en al deels aan het insturen was.[/me]

Die automobilist(e) kon echt met zekerheid vaststellen dat ik ga inhalen. Alles wees daarop.
 
Laatst bewerkt:
Toch even opgezocht:

RVV 1990 Artikel 54.

Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
Nu klopt dit uiteraard voor tegemoetkomend verkeer, maar hoe werkt dit voor achteropkomend verkeer? Dan kom ik uit bij:
RVV 1990 Artikel 11.

2. Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
Dus mijn inziens hebben juridisch gezien beide partijen in deze schuld.

Blijf ik erbij dat anticiperen het belangrijkste is van veilig weggedrag, en van een automobilist die een parkeerplek aan het zoeken is kan je verwachten dat hij niet in z'n spiegeltjes zit op te letten op achteropkomend verkeer.
 
Tja, wie was eerst : hij met knipperlicht naar links aanzetten of jij met inhalen. Kom je dus waarschijnlijk nooit achter, dus waarschijnlijk beide 50/50% (hij kijkt niet goed in zijn spiegel en jij kijkt niet goed voor jou met inhalen)

De Kale
 
P.s. voor een motorrijder is het belangrijker om voorrang te krijgen ipv voorrang te hebben. Altijd defensief rijden dus !

de Kale
 
als je rechtdoor ga moet je vooraan krijgen van wie die ga buigen
 
Laatst bewerkt:
[edit]Wegens de tsunami van lesbische feministen die strijden voor emancipatie, voel ik me genoodzaakt om erbij te vermelden dat het ook een "zij" kan zijn geweest. Wat voor mij eigenlijk geen verrassing is.[/edit]~[/quote]

Als je vermoedde dat het een zij kan zij geweest had je beter moeten weten en dus niet inhalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan