Wie? Wat? Waterland! #23 'Waar een Weg is, is een Wil'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas, ik had graag mee gegaan. Ik had eindelijk weer eens tijd. maar ik hoop dat je een leuke rit hebt gehad.
 
Laatst bewerkt:
Was meer even een testritje voor de vering.
Koud en erg snel donker...

Maar we kunnen volgende week een allerlaatste woensdag gehaktbal doen met afsluiting op de koemarkt? O-)
 
Vertelde ik enkele weken geleden nog over mijn spontane ontmoeting met m'n kameraad uit zuid Amerika, vandaag heb ik vernomen dat de beste man vrijdag in coma is geraakt en z'n voet heeft verloren bij een ernstig motorongeluk in Duitsland. Hij ligt nog altijd in kritieke toestand in Trier en wordt kunstmatig in slaap gehouden. Ben er erg van geschrokken en hoop dat hij of vredig heengaat, of zich dusdanig weet te herstellen zodat hij weer zicht heeft op een mooie toekomst.

Moest het even kwijt bij mensen die niet reageren met een; motorrijden is levensgevaarlijk, stoppen met die hobby...

Godverdomme, dat beukt er pijnlijk in Randy. Veel sterkte met je maat en dat jij dit snel ook een plek kan geven. Er kan tegenwoordig meer dan je denkt. Ian Hutchinson zijn voet was er zo goed als afgereden tijdens een race en hij doet weer mee aan de IOM TT. Mijn collega die vorig jaar goed in de prak lag loopt hier ook weer rond op kantoor.

En mento heeft een sterk punt. Statistisch gezien vallen er meer doden per jaar door vallende kokosnoten dan door haaienbeten.
 
Godverdomme, dat beukt er pijnlijk in Randy. Veel sterkte met je maat en dat jij dit snel ook een plek kan geven. Er kan tegenwoordig meer dan je denkt. Ian Hutchinson zijn voet was er zo goed als afgereden tijdens een race en hij doet weer mee aan de IOM TT. Mijn collega die vorig jaar goed in de prak lag loopt hier ook weer rond op kantoor.

En mento heeft een sterk punt. Statistisch gezien vallen er meer doden per jaar door vallende kokosnoten dan door haaienbeten.
Wat dacht je van het klimmen in een boom:
Cookies op AD.nl | AD.nl
 
Allemaal waar, maar als het dichtbij komt is het knap beangstigend.

Tuurlijk. Relativeren is makkelijk als een toeschouwer.

Als ik in zo'n situatie zit zet ik de angst ff uit en focus op de dingen die gedaan moeten worden. Zo ben ik zo waardevol mogelijk voor degene die het is overkomen. Als de rook is opgetrokken is het voor mij tijd om te flippen.
 
Tuurlijk. Relativeren is makkelijk als een toeschouwer.

Als ik in zo'n situatie zit zet ik de angst ff uit en focus op de dingen die gedaan moeten worden. Zo ben ik zo waardevol mogelijk voor degene die het is overkomen. Als de rook is opgetrokken is het voor mij tijd om te flippen.
Ik dus ook (naar blijkt).
Toen een vriendje in de Dolomieten onder de vangrail geschoven was en zijn been er af lag heb ik mijn broeksriem als tournequet gebruikt.
Aangezien hij ophield met ademen heb ik zijn helm afgenomen en hem beademd totdat de trauma-heli er was (17 minuten).
Daarna heb ik geholpen hem onder de vangrail vandaan te tillen, en ben toen zelf aan de zuurstof gegaan (shock). Na een uurtje rust was ik er aan toe om voorzichtig terug naar het hotel te rijden, en later naar het ziekenhuis. De ergste motorrit van mijn leven!
Ik lig liever zelf in de ambulance........ (althans, dat is makkelijker)
 
Laatst bewerkt:
Ik dus ook (naar blijkt).
Toen een vriendje in de Dolomieten onder de vangrail geschoven was en zijn been er af lag heb ik mijn broeksriem als tournequet gebruikt.
Aangezien hij ophield met ademen heb ik zijn helm afgenomen en hem beademd totdat de trauma-heli er was (17 minuten).
Daarna heb ik geholpen hem onder de vangrail vandaan te tillen, en ben toen zelf aan de zuurstof gegaan (shock). Na een uurtje rust was ik er aan toe om voorzichtig terug naar het hotel te rijden, en later naar het ziekenhuis. De ergste motorrit van mijn leven!
Ik lig liever zelf in de ambulance........ (althans, dat is makkelijker)

Ah, jij kan EHBO. Kun je nagaan, zelfs al heb je die handelingen 100000x geoefend. Zelf zien en dan doen is serieus andere koek.
 
Ah, jij kan EHBO. Kun je nagaan, zelfs al heb je die handelingen 100000x geoefend. Zelf zien en dan doen is serieus andere koek.

Ik heb zo een situatie gelukkig nog nooit mee gemaakt.
Maar ik denk dat in zo een situatie waarbij iemand stopt met ademen je ook al heb je er geen kennis van hebt er alles aan doet om diegene in leven te houden.
'iets doen is beter als niets' zou mijn gevoel zeggen in ieder geval.
 
Ik heb zo een situatie gelukkig nog nooit mee gemaakt.
Maar ik denk dat in zo een situatie waarbij iemand stopt met ademen je ook al heb je er geen kennis van hebt er alles aan doet om diegene in leven te houden.
'iets doen is beter als niets' zou mijn gevoel zeggen in ieder geval.

Vandaag toevallig een herhalingscursus reanimatie en aed gehad op mijn werk. Ik kan het je alleen maar aanraden om zoiets eens te gaan doen. Maakt je een stuk zekerder in kritieke situaties. Natuurlijk hoop je het nooit toe te hoeven passen.
 
Laatst bewerkt:
Dinsdag 4 seconden van me tijd afgereden op cpz. Van 2.19 naar 2.15, was ik zelf best tevreden mee :) . Enkel op de rechte stukken kon ik niemand bijhouden, probleem heb ik altijd al gehad met deze fiets, dus gister de motor op de bank gezet, wat bleek hij had nog maar 62,9 pk. Motor gelijk maar achter gelaten en vandaag kon ik hem weer ophalen, de katalysator was stuk. :/

Helaas nu een half jaartje wachten tot ik er weer mee kan rijden -O-
 
Dinsdag 4 seconden van me tijd afgereden op cpz. Van 2.19 naar 2.15, was ik zelf best tevreden mee :) . Enkel op de rechte stukken kon ik niemand bijhouden, probleem heb ik altijd al gehad met deze fiets, dus gister de motor op de bank gezet, wat bleek hij had nog maar 62,9 pk. Motor gelijk maar achter gelaten en vandaag kon ik hem weer ophalen, de katalysator was stuk. :/

Helaas nu een half jaartje wachten tot ik er weer mee kan rijden -O-

Mooi, dan kan je nu eindelijk een beetje doorrijden :+ })
 
Dinsdag 4 seconden van me tijd afgereden op cpz. Van 2.19 naar 2.15, was ik zelf best tevreden mee :) . Enkel op de rechte stukken kon ik niemand bijhouden, probleem heb ik altijd al gehad met deze fiets, dus gister de motor op de bank gezet, wat bleek hij had nog maar 62,9 pk. Motor gelijk maar achter gelaten en vandaag kon ik hem weer ophalen, de katalysator was stuk. :/

Helaas nu een half jaartje wachten tot ik er weer mee kan rijden -O-
Hoe kan de katalysator er dan voor zorgen dat je zoveel vermogen verliest?! :/
En dat had je toch ook eerder kunnen merken, zo'n vermogen verlies?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan