Het is een rubber ring die de olie 'keert'Zou ik niet doen. Platen kan je altijd nog vervangen. Immers, deze zijn snel te verkrijgen, niet zo duur en makkelijk zelf te vervangen.
Richt je eerst op deze en eventuele bijschade.
De kering zou ik wel vervangen. Wees voorzichtig met installeren dat je de kering zelf en zijn stoflip niet beschadigd. Altijd de kering/stoflip eerst inoliën
Het is een rubber ring die de olie 'keert'
Keerring.
Nu, schrijf 100 keer op het bord...
Even voor mijn duidelijkheid: Niet inolien dus?
2e bijvraagje: pushrod invetten of niet?
Ha allen,
Dank voor de snelle reacties! Inderdaad moeten de tandwielen ook mee, altijd, maar zeker deze. Dit zijn van die Samurai werpsterren geworden.
Dus keerkring nummer 17 erbij, prima. Ik zie ook dat de beschermkap volledig weg is, dat is ook een los onderdeeltje (gelukkig).
@reinhoud wat is een worm?
En dan nog een vraag: de motor zit op 55.000km, moet ik niet gelijk ook de koppelingskabel en de koppelingsplaten vervangen?
#Edit: en bv motorolie vervangen? Misschien zit er slijpsel in?
🏍🏍
Moksel weet je de onderhoudsgeschiedenis van je motor? Of beter gezegd, weet je wanneer de olie en het filter vervangen zijn geworden?
Let even goed op of deze keerring van buitenaf te vervangen is. Eerst kijk hoe de nieuwe keerring eruit ziet of WPHB lezen, daarna pas de bestaande keerring gaan proberen te demonteren
Nee niet bepaald. Ik weet dan op 40.000 bandjes, carbs ultrasoon zijn gereinigd, bougies en zulk klein onderhoud. Maar van groot onderhoud ben ik niet op de hoogte.
Ken de motor verder niet goed genoeg hiervoor, maar meestal kan je dan keerringen eruit lepelen of met een lagertrekker eruit trekken? Eruit lukt hierdor meestal wel. Bij het installeren wordt juist vaak de ring en of de lippen beschadigd waardoor deze gaan lekken.
Misschien gelijk tijd voor een grote beurt dan?
Meestal ja, maar bij sommige fietsen (Zag laatst bijvoorbeeld een V-Strom waar dit het geval was) heeft de keerring een opstaande rand waardoor het carter gesplitst moest worden om de keerring te vervangen. Het is handig als je dat weet voordat je de bestaande echt goed sloopt ipv dat ie alleen nog maar een beetje zweet of helemaal niet lekt.
Je kan soms de oude keerring gebruiken om de nwe op z'n plek te zetten..Ken de motor verder niet goed genoeg hiervoor, maar meestal kan je dan keerringen eruit lepelen of met een lagertrekker eruit trekken? Eruit lukt hierdor meestal wel. Bij het installeren wordt juist vaak de ring en of de lippen beschadigd waardoor deze gaan lekken.
Oliewissel is toch niet zo duur?Ja dat is misschien wel een goed idee. De remblokjes en olie zijn op de 40.000 ook vervangen, en achter de remschijf. Dus behalve de niveau's controleren lijkt mij een grote beurt dan ook geen kwaad kunnen. Man-o-man, deze kostenpost had ik niet helemaal voorzien
Keerring kan je van buiteaf vervangen been there done that big time... Als je toch daar bent vervang je op de zelfde manier de keerring van de schakelasKen de motor verder niet goed genoeg hiervoor, maar meestal kan je dan keerringen eruit lepelen of met een lagertrekker eruit trekken? Eruit lukt hierdor meestal wel. Bij het installeren wordt juist vaak de ring en of de lippen beschadigd waardoor deze gaan lekken.
Je kan soms de oude keerring gebruiken om de nwe op z'n plek te zetten..