Ha MF leden,
Vandaag had ik pech: ketting is versleten en ging ik vandaag laten vervangen, maar nét te laat. Op de rotonde deed mijn koppeling opeens niets meer.
Wegenwacht erbij, want ik had geen sleutelspullen in de buurt. Kastje opengemaakt waar de ketting om het kleine tandwieltje gaat. Inderdaad: die zat zo los dat hij een pinnetje kapot heeft geslagen.
Nou is dit best een stevige reparatie volgens de garage, maar de onderdelen zelf zijn goed te betalen. Zouden jullie met mij mee kunnen denken hoe ver ik op weg ben, en in hoeverre deze reparatie zelf haalbaar is?
Plaatje van een andere motor, maar dit pinnetje is kapot geslagen:
Dat is, denk ik, deze pin:
Ik ben handig, maar heb nog weinig ervaring met klussen aan de motor. De ketting moet dus ook vervangen worden, dus al met al is het echt voordelig het zelf te doen. Voor het vervangen van de ketting vragen ze al bijna 300,-. Dan kan ik misschien toch nog met vakantie. Moet ik nog meer dingen preventief vervangen (zoals nummer 20), of alleen de kapotte onderdelen? Als ik tóch bezig ben...
Oeh, en niet onbelangrijk: ik heb een Yamaha Fazer uit 2001, dus de fzs 600.
Alvast bedankt!!
Vandaag had ik pech: ketting is versleten en ging ik vandaag laten vervangen, maar nét te laat. Op de rotonde deed mijn koppeling opeens niets meer.
Wegenwacht erbij, want ik had geen sleutelspullen in de buurt. Kastje opengemaakt waar de ketting om het kleine tandwieltje gaat. Inderdaad: die zat zo los dat hij een pinnetje kapot heeft geslagen.
Nou is dit best een stevige reparatie volgens de garage, maar de onderdelen zelf zijn goed te betalen. Zouden jullie met mij mee kunnen denken hoe ver ik op weg ben, en in hoeverre deze reparatie zelf haalbaar is?
Plaatje van een andere motor, maar dit pinnetje is kapot geslagen:
Dat is, denk ik, deze pin:
Ik ben handig, maar heb nog weinig ervaring met klussen aan de motor. De ketting moet dus ook vervangen worden, dus al met al is het echt voordelig het zelf te doen. Voor het vervangen van de ketting vragen ze al bijna 300,-. Dan kan ik misschien toch nog met vakantie. Moet ik nog meer dingen preventief vervangen (zoals nummer 20), of alleen de kapotte onderdelen? Als ik tóch bezig ben...
Oeh, en niet onbelangrijk: ik heb een Yamaha Fazer uit 2001, dus de fzs 600.
Alvast bedankt!!