Peter uit Soest
Die hard MF'er
Mijn bandit 1200 met klein kuipje wiebelt in het stuur bij haakse bochten met 40km/u en ook als je stapvoets krappe bochtjes maakt met de motor redelijk plat. Dit dus met een topkoffer, met de belading van 2kg..
Zonder koffer gaat het sturen goed.
Met koffer, als je tussen de 50 en de 80km/u rijd en je laat even licht een handje los begint de motor te wiebelen in het stuur. 1x sloeg ie zelfs redelijk.
Het probleem zit dus in de lokatie van de topkoffer bij sportievere motoren (hoog en ver naar achteren).
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
De vering heb ik voor een achter al een hogere veervoorspanning gegeven en de achterdemper een stugger standje verder. Maar dat helpt niet bij het oplossen van het probleem.
Beetje lullig voor zo'n zwaardere machine die als semi-toermotor te boek staat.
Ik dacht met een grote kofferset (3x 47 liter)van goede kwaliteit de wereld rond te kunnen met de nodige belading. Maar 2kg in de topkoffer en dan al moeilijk doen is niet zo prettig.
Zonder koffer gaat het sturen goed.
Met koffer, als je tussen de 50 en de 80km/u rijd en je laat even licht een handje los begint de motor te wiebelen in het stuur. 1x sloeg ie zelfs redelijk.
Het probleem zit dus in de lokatie van de topkoffer bij sportievere motoren (hoog en ver naar achteren).
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
De vering heb ik voor een achter al een hogere veervoorspanning gegeven en de achterdemper een stugger standje verder. Maar dat helpt niet bij het oplossen van het probleem.
Beetje lullig voor zo'n zwaardere machine die als semi-toermotor te boek staat.
Ik dacht met een grote kofferset (3x 47 liter)van goede kwaliteit de wereld rond te kunnen met de nodige belading. Maar 2kg in de topkoffer en dan al moeilijk doen is niet zo prettig.