Je steekt ook dingen niet ergens in.
TS, is misschien wel zo handig wat leestekens te gebruiken. Kost een beetje moeite, maar dan heb je opeens een stuk tekst dat wél te lezen is..... en niet meteen de indruk wekt dat de opsteller te lui is om er een leesbaar epistel van te maken.
Zoals gezegd: kun je het draaiende wiel makkelijk met de hand tegenhouden? Zo ja, dan is er niets aan de hand. Elke motor doet dat.
Zo nee: koppelingspeling goed afgesteld? Platen nachtje in de olie laten weken? Goede volgorde gebruikt, geen kromme platen teruggezet?
Allez, is di motor-forum.be ee?
Om maar vooraan te beginnen, je hebt de koppeling goed gemonteerd?
grtz Thijs
JA SORRY VOOR HET ONLEESBAAR UITLEG MENSEN
IK WIST NIET MEER HOE IK HET MOEST UITLEGGEN OMDAT IK AL ZO SLECHTGEZIND WAS
EN ECHT NIET KON RADEN WAT ER AAN DE HAND KON ZIJN.
je kunt de wiel niet met je hand laten stoppen, hij draait verder als of er geen koppelinghendel ingeduwd is.
en ja die platen hebben ook een nachtje in de olie gestaan
1ste keer heb ik deksel er opgezet zonder da pinneke met veertje waar de begin van de koppelingkabel ingaat aan te raken. Ma er stond dus denk ik niet veel kracht op die pinneke met veer. dus de koppelingkabel was vrij los en was de koppelinghendel ook los.
(ik dacht mss waren de tandjes van de staaltje die niet volledig in de deksel geraakt)
en heb ik die harder kunnen krijgen.
2de keer heb ik die deksel er opgezet met aan de pinneke met veertje te trekken (zodat alle tandjes er in kunnen) dus zo heb ik die wel hard gekregen met meer kracht.
Dees keer kon de koppelinghendel ook harder worden en je kon die terug induwen (zoals vroeger)
En als je naar de 1ste schakelt draaide de wiel ma als je de koppeling induwd bleef die verder draaien (alsof je de koppeling niet induwt)
ik kon echt niet raden wat er aan de hand kon zijn
mss de speling ofzo die niet klopt? (waar ik alles mee heb geprobeerd)
Misschien verstandig als je gewoon even een Werkplaats handboek download.
Jaren geleden ook m'n platen vervangen, geen idee hoe het allemaal zat.
Kweet wel dat het supersimpel was allemaal.
3 kwartier hooguit!
vraag ik gelijk ff, heb je een moment sleutel ed.?
Allez, is di motor-forum.be ee?
Om maar vooraan te beginnen, je hebt de koppeling goed gemonteerd?
grtz Thijs
@Rambammel, da wist ik nie.
@RebelR6
Ik neem aan dat je evenveel platen er terug in hebt gezet, als dat je eruit hebt gehaald? Of misschien per ongeluk nog een oude plaat er extra bij gezet?
grz Thijs
ik heb vandaag een nieuwe koppeling ingestoken
khad even problemen met de koppelingskabel er in te steken
onder de deksel maar uiteindelijk is het gelukt
en kheb overal aan de koppeling proberen te draaien
ma die bleef heel hard om in te duwen
en uitendelijk hebben we die gestart en als je schakelt naar de eerste draaide de wiel
ma als je de koppeling induwd bleef die doordraaien
4 uurtjes aan geprust maar geen goed nieuws gekregen
en na de motor warm werd viel die ook ineens in minder toeren en viel hij uit
ma die stond ook ongeveer 2 maanden still dus we dachten accu
ma t probleem int geheel leek me heel raar
iemand enig idee?
t is een yamaha r6
Als de motor op de paddockstand staat...
Is het niet vreemd als je achterwiel in Neutraal of met ingetrokken koppeling mee gaat draaien. Maar je moet het met de hand tegen kunnen houden, er mag dus geen vermogen overgebracht worden
Als alles op temperatuur is, is dit vaak al veel minder
HEY MENSEN, VANDAAG HEB IK EEN TEST RITJE GEDAAN
KOPPELING DEED HET PRECIES GOED
MAAR HIJ VIEL KONSTANT STIL.
WAARAAN KAN DA ZIJN?
OMDAT DIE 2 MAANDEN HEEFT STIL GESTAAN DAT DE ACCU LEEG IS?
OF IETS MET DE LEIDINGEN OFZO?
WANT DIE TROK OOKAL NIET MEER ZO HARD ALS VROEGER
DUS ALS JE DIE OPSTART BOLT EM GOED
TOT DAT HIJ OPWARMT
EENMAAL ALS DIE OPGEWARMT IS
VALT DIE KONSTANT STIL ALS JE GEEN GAS BIJ GEEFT
????????????????????????????????????????????
MSS TOCH EVEN ALLES WEER UIT EN TERUG ER INDOEN???