Wielomtrek

Mascotte

MF veteraan
13 jun 2009
2.084
0
Haarlem
Facebook
Dag mensen.
Ik heb een 180/55/17 achterband, maar nu moet ik de afstand weten wat het wiel in 1 draai aflegd.
Nu is het heel simpel als ik een paddock heb, maar zoals je ken raden heb ik die niet.
Dit heb ik nodig om m'n digi teller in te stellen aangezien die nu veel te weinig aangeeft :P
Gaf 60 toen ik op een 100 weg zoevend voorbij auto's ging, dus is nog niet goed :)
Iemand die mij ken vertellen wat die afstand precies is ?
 
meten is weten :Y

afplaktape rond je band plakken , er afhalen op de vloer plakken en lengte meten

die maat instellen op de tellertje,
rijden naar stuk snelweg en vanaf een oprit teller op 0, hm paal noteren en 10 km rijden en zien wat je teller aangeeft en dan de ingevene maat corrigeren.
zorg dat de teller altijd iets teveel aangeeft :X




wekrt prima, mijn ingestelde waarde is gecontroleerd door het CJIB en correct bevonden :( :+
 
ik deed 180*1,1 omdat je toch 2x de banddikte hebt?

[zeikerd]sterker nog, als hij een band breder heeft dan voor zn velg gebruikelijk is, zal ie nog wat boller staan en een iieeeeetsie grotere omtrek hebben[/zeikerd] maar dat is te verwaarlozen
[me=Tjaps]gaat zich schamen in een hoekje[/me] :$

Kan bijna niet geloven dat ik dat nog steeds wel eens fout doe. :X
 
Laatst bewerkt:
Ha leuk, getallen. Allemaal zijn ze anders :)

Ik kom op ((2 x (180 x 0,55)) + (17 x 25,4)) x Pi = 1978,58mm omtrek. Stel hem in op 2000mm en je hebt gelijk ongeveer 1% marge.
 
Laatst bewerkt:
Op mf een cirkelomtrek laten berekenen :')

En dan idd verschillende antwoorden krijgen, ook nog eens _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan