Wielomtrek ??

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Gezien ik mijn pjoetertje van Sigma niet lekker krijg afgesteld ff de vraag hier: wat is de wielomtrek van een 17 inch voorwiel met een 55 band erop??

Ik had gemeten van center naaf tot rand 29 cm x 2 = 58 cm doorsnede x PI (3.14) is 182.12 en afgesteld op 185

Maar nu geeft mijn fiets pjoetertje bijna het dubbele aan van mijn gewone teller (160 in tweede gaat ie echt niet hoor en een toertje rond de blok om te testen werd 3.4km op de trip meter.

Is mijn logica juist en is het pjoetertje f*ck*d up of is het omdat het het goedkoopste modelletje is dat hij minder nauwkeurig is?(model 401)

Of klopt mijn rekensommetje niet??

bild_bc401.jpg

deze is het dus
 
Ben mijn fucking magneetje kwijtgespeeld, zag eerst nog 258 en dan ineens 0

Hoe hebben jullie dit vastgezet en kan ik nu eender welk magneetje gebruiken om dit te vervangen
 
Klereding van mij ziet gewoon het magneetje niet. Ga ik er met de magneet in de hand langs dan ziet ie 'm wel maar gooi ik 'm op het wiel dan niet ;) Naja morgenavond poging 2 en dan eventueel toch via de achterbrug.
 
Klereding van mij ziet gewoon het magneetje niet. Ga ik er met de magneet in de hand langs dan ziet ie 'm wel maar gooi ik 'm op het wiel dan niet ;) Naja morgenavond poging 2 en dan eventueel toch via de achterbrug.

Dan is de afstand magneet - schakelaar te groot. Misschien moet je iets tussen de schakelaar en de vork doen zodat deze dichter op het wiel staat. In principe kan deze afstand gereduceerd worden tot 2 - 3 mm, tenzij je speling op je wiellagers hebt (denk ik haast niet, want dat rijdt K*T) of je het magneetje op een zwevende remschijf hebt geplakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan