wil een 125cc, raad by deze

Bouwjaar is het probleem niet, het probleem is dat dat ding door de huidige (en voorgaande eigenaren) kapot getuned/gerepareerd is...

Dus beter niet doen dan..?-
Dan ga ik voor de Aprilia rs 125 maar die nieuwe vind ik de voorkant niet zo mooi van = cbr 125 .
125'ers kieze is ni simpel haha
zwaarder weet ik het direct
Gsx-r of cbr repsol of r6 point du final.
 
Het gaat er bij een 2-takt niet om of het erbij staat, er kan een hoop gebeurd zijn.
Cilinder met grotere spoelpoorten dan moet je het blok aanpassen en als je vervolgens voor de
verkoop de originele weer plaats dan wordt deze moeilijker af te stellen.

Ook carburateurs kunnen bewerkt zijn, ontsteking aangepast allemaal redelijk simpel op zo'n fiets.
Veel jongens krijgen een vast loper waarbij de drijfstang een flinke dreun krijgt, vervolgens zetten ze er een nieuwe zuiger in en snel verkopen voordat hij weer vast loopt!

Ook powervalves in deze machine's hebben serieus onderhoud nodig en zeker waard om er even een kijkje naar te nemen (genoeg how-to's op internet)

Tevens weet je nooit niet hoeveel kilometers een 2-takt echt op een zuiger gelopen heeft en voor je eigen veiligheid zou ik dan toch een nieuwe zuiger erin zetten (meteen het blok nalopen).

Vergeet niet dat een 2-takt veel sleutel werk nodig heeft en dit niet echt leuk voor je portemonnee is om constant te ''laten'' doen.

Als je gewoon een 4-takt wil dan kan je kiezen voor de CBR125, YZF125 of de Kawasaki Ninja 250R (persoonlijk zou ik de 250R kiezen als je ooit van plan ben op de snelweg te rijden).
 
Die 4takt 125cc's zijn nergens ivm de 2takten! Dan liever 2takt. 2t heeft onterecht een slechte naam. Evt problemen zijn door de eigenaar níet door het 2t zijn!
Een Aprilia kun je rustig doen, let er echter op, dat deze wellicht nog 11kw is. Geloof niet dat er iets bestaat als 'fullpower zuiger'. Begrenzing zit op CDI, uitlaat, en of gas dacht ik.
Dan moet je dus zélf ombouwen naar vol vermogen. Let wel op, als je nog moet invoeren dat dát max 11kw is op kenteken!
Ik zou echter ELKE 2t die ik koop compressie meten op zn minst. Bij enige twijfel? Gaat hij open voor controle/revisie.
Een zuigerwissel is ong elke 10.000km. Dat rij je niet zomaar. En valt ook mee kwa $$, E350 oid. Andere uitlaat zou ik zélf niet willen; rijden ze vaak niks beter van, alleen meer herrie. Ténzij je hem helemaal aanpast; grotere carb, etc.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Je heb een 11kw en een 22 kw RS 125 , het verschil zit hem in de powervalve ..... de 11kw versie heeft er nl geen inzitten en kan er ook niet ingemaakt worden !!!
11 kw rijd totaal NIET , de 22 kw daar in tegen is echt een gooi en smijt fiets , geweldig ding om te sturen en loopt top tegen de 170 aan !!!
Er zit GEEN begrenzing in de CDI dus blijf daar maar vanaf , er word gesproken over een milleu dip , dus een dipje in de powerband maar daar zijn de menigen over verdeeld.
zuiger incl pakkingset betaal je nog geen 150 voor en is makkelijk zelf te doen.
Een nette RS 125 is alleen niet makkelijk te vinden , wij zijn er lang naar op zoek geweest .... op de foto staan ze er puik bij maar onder ogen is het troep .... laten staan dus als je niet zeker bent van je zaak..... ik weet niet wanneer er hier wat anders komt want dan gaat de onze in de verkoop , 14.000 km orgineel gelopen.
mzzl John
 
Dat bij Aprilia het 11kw en vol vermogen verschil in PV zit dat kan best, weet ik niet. Bij de mito zit 11kw begrenzing puur in de uitlaatbocht (extra gaskamer)en andere carb afstelling uiteraard. 80km drossels op is CDI en/of gas dacht ik.
Maar op kenteken staat na 1999 altíjd 11kw. En belgische import (met B rijbewijs rijbaar) is óók 11kw. Duitsland kent 80km 11kw en vol vermogen (tot 99). Vandaar mijn opmerking.
Een goeie 2t is idd moeilijk te vinden. Ook een pas gereviseerde geeft geen garantie. Ben ooit wezen kijken bij een mito met, aantoonbaar met bon, 2000km geleden nieuwe zuiger. Startte niet meer:gemeten, nog maar 2bar compressie..alweer verrot dusss.Dus als er niks bij zit van bonnen, laat ik hem altijd opentrekken. Ookal is compressie nog ok. Geen risico nemen bij 2t! Laten vervangen van een zuiger, kost ong E300-350.
De modernste 2t van Cagiva en ongetwijfeld Aprilia, hebben 1 of meer kats erop zitten. Dat is al niet bevordelijk vd pk's natuurlijk..Al zijn er open kits leverbaar. Ook is vaak de olie inspuiting electronisch geregeld (ongetwijfeld armer ivm milieu)en dat soort onzin.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees nergens dat deze motor kapot getuned zou zijn, regelmatig een nieuwe zuiger plaatsen is normaal bij een 2 takt.
Dat staat er ook niet, maar het is wel een ding waar zo te zien veel aan gehobbiet is, als ik de eerste post van TS lees is hij niet een heel erg ervaren sleutelaar en denk ik dus dat het niet een ideale keuze zal zijn..

Maar dat is een aanname van mijn kant..
 
Terug
Bovenaan Onderaan