Raymond1973
Rookie
- 31 dec 2016
- 29
- 8
Ik heb eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en ben gisteren begonnen met het aanpassen van mijn zeer geliefde Wildstar. Ik heb zelf geen ervaring met dit, maar volg al lang verschillende projecten op WSFH, youtube en MF natuurlijk (dan kan je alles toch). Dit heeft mij al veel inzichten gegeven. Ik heb het geluk dat ik zelf een grote werkplaats heb vlak bij mijn huis in Dronten waar ik een motorbrug heb staan. Daar heb ik ook een MIG-lasapparaat en een straalcabine staan. Dus zoals ze zeggen goed gereedschap is het halve werk. Het project met de achterband ga ik doen met een aangetrouwde neef (Jan), deze heeft een 1900 Midnightstar waar hij ook een 240 band in heeft geplaatst. Hij werkt al erg lang met auto's. Natuurlijk ben ik erg blij met zijn bijdrage.
Ik ga ook aan de gang met een M-unit blue van motogadget, hier maak een andere draadje van om het geheel overzichtelijk te houden op dit forum, dit is hier te volgen.
Wat zijn mijn plannen;
28-12-2019
Gisteren ben ik met Jan begonnen de achterbrug op te meten en te demonteren , we kwamen er al snel achter dat de Midnightstar anders in elkaar zit dan de Wildstar. Het grootste verschil zit in de breedte van de aandrijfriem die is bij de wildstar 39 mm. Na wat passen en meten zijn we tot de volgende oplossing gekomen.
Vandaag alvast op zoek naar spullen, achterband gevonden in de pirelli diablo 240-40 x18 voor €110,- , nu nog offerte opvragen voor verbreden van velg met behoud van naaf. Dit wil ik doen bij JSR service te Joure. Jan heeft daar goede ervaringen mee met zijn eigen project.
Morgen weer verder, dan ga ik gelijk wat foto's maken.
De vragen die ik nu heb zijn;
Ik ga ook aan de gang met een M-unit blue van motogadget, hier maak een andere draadje van om het geheel overzichtelijk te houden op dit forum, dit is hier te volgen.
Wat zijn mijn plannen;
- De achterband (150/80/R16) vervangen voor een (240/40/18). Dit wil ik doen met zo weinig mogelijk kosten totaal van budget zit rond de €1000,- incl spatbord.
- Achterspatbord moet ook worden aangepast.
- Ik heb een poedercoatings systeem gekocht waar ik mee aan de gang wil.
- Van alles wil ik dit hier met tekst en foto's gaan verslaan. Aan het eind van elk verslag zal ik wat vragen of opmerkingen plaatsen en ik hoop daar jullie gedachtes over te horen.
28-12-2019
Gisteren ben ik met Jan begonnen de achterbrug op te meten en te demonteren , we kwamen er al snel achter dat de Midnightstar anders in elkaar zit dan de Wildstar. Het grootste verschil zit in de breedte van de aandrijfriem die is bij de wildstar 39 mm. Na wat passen en meten zijn we tot de volgende oplossing gekomen.
- Aandrijfpoelie 5mm naar buiten brengen door spacer 5 mm te vergroten
- Opsnijden van aandrijfsnaar naar 29 mm.
- Achterwiel poelie laten afdraaien naar 29 mm en 5mm opvullen tussen velg en naaf, de draadeinden zijn dan nog lang genoeg en de moer kan dan nog borgen.
Vandaag alvast op zoek naar spullen, achterband gevonden in de pirelli diablo 240-40 x18 voor €110,- , nu nog offerte opvragen voor verbreden van velg met behoud van naaf. Dit wil ik doen bij JSR service te Joure. Jan heeft daar goede ervaringen mee met zijn eigen project.
Morgen weer verder, dan ga ik gelijk wat foto's maken.
De vragen die ik nu heb zijn;
- klopt het verhaal hierboven of ziet iemand problemen?
- kan je zelf je aandrijfriem opsnijden zo nee, waarom dan niet? Ik snap dat dit netjes en zorgvuldig moet gebeuren en niet uit de losse hand, maar met een goed mal en een dun flex schijfje zou dit zocht moeten kunnen?
Laatst bewerkt: