Windscherm

musicman

MF'er
4 apr 2007
232
0
Ik bezit een Intruder C 1500 en ik kocht hem van een partikulier en er stond een mooi,doch geen origineel Suzuki windscherm op.
Ik voelde vanaf 90 km/u al wat turbulentie maar als ik de snelweg opga,is het een echte ramp,juist of er neemt iemand mijn helm vast en schud mijn hoofd alle kanten op...
Het scherm is regelbaar,ik heb al alle mogelijke standen geprobeerd,maar zonder resultaat.
De support die erbij hoort,staat wel iets verder vooruit dan die van de originele shermen,de kwaliteit en afwerking van het scherm is zeker zo degelijk als de originele,en ik hoor andere Intruder 1500 eigenaars vertellen dat ze op de snelweg tegen 140 à 150 km/u kunnen cruisen zonder ook maar iets last te hebben van turbulentie of wind.
Kan er me iemand een tip geven,hoe ik dit eventueel kan oplossen,ik weet me geen raad meer.
 
zonder scherm heb je een constante wind maar dat is minder vervelend dan turbulente wind en ook minder lelijk dan een scherm op zo'n fiets :+
Ik hield het op m'n Intruder 700 ook prima uit met een kruissnelheid van rond de 140 en met die van jou lijkt het me nog beter uit te houden door het hogere gewicht en daarmee hogere stabiliteit.
 
Jij deed dus 140 km/u zonder scherm,of begrijp ik je verkeerd?
Ik heb het scherm er eens af genomen en eens een testritje gemaakt tegen 130 km/u en ik vond de druk op mijn borstkas toch wel heel sterk,maar mijn hoofd bleef wel stil en zo ook het zicht,want als je te maken hebt met turbulentie,wordt het zicht nog wazig ook.....
 
Jij deed dus 140 km/u zonder scherm,of begrijp ik je verkeerd?
Ik heb het scherm er eens af genomen en eens een testritje gemaakt tegen 130 km/u en ik vond de druk op mijn borstkas toch wel heel sterk,maar mijn hoofd bleef wel stil en zo ook het zicht,want als je te maken hebt met turbulentie,wordt het zicht nog wazig ook.....
Nee dat begrijp je niet verkeerd :+
Ben er ook eens mee naar Denemarken gereden en bijna de hele weg rond de 140 gereden, op een paar stukken binnendoor na en in Denemarken omdat ze daar duur zijn 8-)
Was toch een toertochtje van 650km met een paar pauzes maar dat was meer de andere verslaving :]
 
Jij deed dus 140 km/u zonder scherm,of begrijp ik je verkeerd?
Ik heb het scherm er eens af genomen en eens een testritje gemaakt tegen 130 km/u en ik vond de druk op mijn borstkas toch wel heel sterk,maar mijn hoofd bleef wel stil en zo ook het zicht,want als je te maken hebt met turbulentie,wordt het zicht nog wazig ook.....

is 140 zonder schermpje zo gek dan? :+

Rij eens een keertje naked! O-)

lange stukken 160 geen probleem, gewoon een beetje spieren kweken ;)
 
Nee,dat is helemaal niet gek,eigenlijk voel je dan het best dat je op een motor zit,alleen is het even wennen,heb altijd moto's gehad met schermen en daar voelde ik dus nooit turbulentie op (Honda Shadow en Pan European).
Ik zal dan wel een betere vest moeten aantrekken want naked .....*D
 
ik hebt nog een origeneel scherm te koop voor €100
email robertomorini@hotmail.com

(imgatt)
full
 
Probleem is dat wat voor de één prima werkt, voor de ander juist weer niet.

We hebben allemaal andere lichaamsmaten, andere zithoudingen, andere kleding enz.
Dat verklaart ook waarom hetzelfde scherm bij een ander wel werkt.

Je zou eens kunnen proberen de metalen stangen wat te verbuigen, als dat niet gaat zit er weinig anders op dan een ander scherm te proberen.
 
Ik heb alles al geprobeerd,er staan gleuven in om de hoogte en de de hoek te regelen,maar niks helpt...en gisteren sprak ik iemand met helemaal dezelfde moto,maar dan wel met een origineel scherm,dat staat dichter tegen het stuur als het mijne (kortere supports) en hij heeft dezelfde grootte als ik en hij zei me dat hij moest stoppen aan 110 km/u,dat hij geen steek meer ziet van de turbulentie,dus sta ik niet te springen om een origineel scherm te kopen,als dat ook niks helpt...
 
Je zou eens naar MDI kunnen gaan. Daar kun je proefrijden met hun schermen, misschien is dat wat?

Probleem is inderdaad dat je nooit weet of het werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan