Witte benz beter lopen: Toeval of niet?

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
Een tijdje terug stond de fiets bijna droog met alleen een merkloze pomp in de buurt. Volgepleurd en verder gegaan. Nu is het lekker koud deze weken en dat betekent normaal een niet zo soepel lopende Kawa (hij staat met 20 boven nul al aan de arme kant, met 5 onder 0 slurpt ie nog meer lucht naar binnen). Nu reed ik afgelopen weekend eens een stukje en toen reed ie (met plm -5) juist errug goed (!) Kan dit te maken hebben met de vage samenstelling van de restjesbenz die ik bij die witte pomp erin gepleurd heb (ik heb tussentijds niet meer getankt)?
 
De grote brandstofmerken passen het mengsel en de additieven wekelijks aan de verwachte weersomstandigheden aan.(rotzin)
Witte pompen kopen over het algemeen de restjes in.
Het is natuurlijk mogenlijk dat je toevallig het juiste mengsel trof voor de toen geldende weersomstandigheden.
 
Vroeger tankte is wel eens bij een witte pomp, is me toen niet goed bevallen.
tegenwoordig kopen die gasten het gewoon bij Shell, bijna alle benzine van vage merkpompen komen van Shell.

Ik ga voor toeval, plus ik vind elke motor altijd lekkerder lopen bij koud weer, geldt ook voor auto.
Door koud weer een betere vulling van je cilinders, doordat koude lucht meer gecomprimeerd is. Beetje klote omschreven, maar je snapt wat ik bedoel hoop ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan