Ja, maar het is en blijft BelgieAllemaal gelulk dat witten benzine minder is als normale.....
Toen ik nog in R'dam woonde tankte ik bijna altijd bij zo'n witte (scheelde 15 c/l), nooit een probleem gehad.
Die gasten kopen hun benzine gewoon in bij de grote jongens, is dus hetzlfde goedje....
De witte benzine was 98 octaan, normaal dus 99+Als een motor gebouwd is voor 98 moet je er nooit benzine ingooien met een hoger of lager octaangehalte.
Als een motor gebouwd is voor 98 moet je er nooit benzine ingooien met een hoger of lager octaangehalte.
ja hoor, ik houd niet van duwen ook niet dus...Advies: rijdt je tank niet helemaal leeg. Er zit altijd rotzooi in je tank en die komt in je brandstofsysteem terecht.
Met een hoger octaan loopt hij alleen maar slechter omdat octaan een verbrandings remmer is
Als je motor pingeld (zelfontbranding ) moet je een hoge octaan er in gooien
Anders kan je beter de laagste er in gooien
Het is nog goedkoper ook en hij presteert beter
Vreemd dat ze bij racers met een hogere compressie juist een hoger octaan gebruiken,boven 110!
Als het te vroeg zou ontbranden hebben ze niets aan die compressie dus......
Zolang je motor standaard is,gewoon de voorgeschreven benzine gebruiken.
Met een hoger octaan loopt hij alleen maar slechter omdat octaan een verbrandings remmer is
Als je motor pingeld (zelfontbranding ) moet je een hoge octaan er in gooien
Anders kan je beter de laagste er in gooien
Het is nog goedkoper ook en hij presteert beter
En de witte pompen kopen de restjes van de grote maatschappijen op om zo scherp met hun prijs te kunnen gaan zitten
Ik tank waar het uit komt en heb nooit geen last
Ik gooi er zelf vaak octaan booster in om het octaan te verhogen
Dat komt omdat ik er een turbo op heb zitten en de compressie te hoog word als ik de druk opschroef
De compressie kan dan oplopen tot 18/1 bij 1 bar vul druk en dan is 98 octaan te laag
Normaal tank ik altijd 99+ bij jet (voorheen Seca)
nu heb ik vorige week bij een zgn. witte pomp getankt, ik stond op reserve en kwam niet direct wat anders tegen.
Nu vond ik in het begin al dat de motor niet zo soepel draaide, na een halve tank hield ie duidelijk in in hoge toeren, die push boven 10.000 toeren is weg.
Heb nu met een halve tank gaan bij tanken maar heb nog steeds het gevoel dat ie niet lekker draait, mijn vrijloop gaat een 200 toeren op en neer.
Gaat dit over of is er vervuiling in mijn filter en/of carburators??
Ga nu morgen mijn tank maar eens helemaal leegrijden en hoop dat het daarmee gedaan is.
Advies: rijdt je tank niet helemaal leeg. Er zit altijd rotzooi in je tank en die komt in je brandstofsysteem terecht.
Gebruik je een losse octaanbooster of een loodtoevoeging?
Ik heb hier een boek liggen waarin staat dat loodvervanger het octaangehalte van de benzine verhoogt. Heb je dat al eens geprobeert?
Misschien is het een goedkoop alternatief? Kun je gewoon 95 tanken.