WorldSuperSport 2011: nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arckira

MF veteraan
15 jul 2002
12.732
26
..een dorp, bij Utrecht
Ik kan wel een apart topic openen voor dit item maar 1 topic voor allerlei nieuwtjes is misschien wel handig, dus post er op los! 8-)



Niet zo mooi voor Luca "The Rocker" Scassa: :N

Yamaha ParkinGO coureur Luca Scassa is uitgesloten voor deelname aan de volgende race van het WorldSuperSportkampioenschap!

Die race wordt op 12 juni op het circuit van Misano verreden. Scassa - leider in de tussenstand - kreeg de straf na afloop van de race op Monza toen bleek dat hij voorafgaand aan het Monza raceweekend als instructeur met een Yamaha R1 op die baan had gereden, en dat is tegen de regels.
Teams van de Infront SBK raceseries mogen voorafgaand aan een raceweekend niet op de baan rijden waar een race zal worden verreden. Slechts één - door het team gekozen - baan mag worden gebruikt als testcircuit. Het Yamaha ParkinGO team heeft voor het Motorland Aragon circuit gekozen en dus was Scassa in overtreding.

Volgens het FIM regelement heeft overtreding van deze regel tot gevolg dat de inschrijving van de coureur zal worden geweigerd of dat de coureurzal worden gediskwalificeerd van het evenement, afhankelijk van het tijdstip waarop de overtreding wordt bevestigd. Voor Scassa betekent dit dus dat hij de komende race zal moeten missen. De leiding in de tussenstand gaat hij dus kwijtraken :/

Met dank aan www.motorfreaks.nl
 
Dit is wel erg zuur voor Scassa :o Ik wist niet dat hij niet op een Yamaha R1 mocht rijden....

Erg jammer want ik was blij hem weer te zien knokken voor de overwinning :Y -O-
 
Jammer voor Scassa maar oerdom om zo'n actie te ondernemen. Hijzelf, of in ieder geval iemand in zijn omgeving had het reglement van A tot Z moeten kennen, en had dus moeten weten dat dit niet is toegestaan.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk valt dit onder het 2012 nieuws maar gaat het Provec Motocard.com team, dat nu met Kawasaki´s ZX6-R machines deelneemt aan het WSS, de rol van PBM in de SBK overnemen :?

Als dan ook het ParkinGo de SBK Yamaha´s overneemt zijn er weer twee teams minder in het WSS, geen goede zaak :N
 
Het was volgens mij al bekent maar Kenan Sofuoglu keert dus terug naar het World Supersportkampioenschap;

Former champion Kenan Sofuoglu has announced he will return to the World Supersport Championship in 2012 to spearhead Kawasaki's revised title challenge.

The Turk, who won the WSS title in 2007 and 2010 for Ten Kate Honda, raced in the Moto2 World Championship in 2011 with Technomag CIP, but despite a run to second place at Assen, his form was patchy on the way to 17th overall.

As such, Sofuoglu will return to familiar territory in 2012, though this will be the first time he has raced in the series with an alternative team since he made his debut with Ten Kate Honda in 2006.

Instead, he will ride a Kawasaki ZX-6R under the Lorenzini by Leoni banner, which in turn will assume 'official' duties for Kawasaki having been promoted to become its factory-backed team at WSS level.

I'm very happy for the opportunity Kawasaki has given me, which arrived at a particularly difficult time in my career. Experience in Moto2 was important, but for me it is essential to fight for the title and I'm sure this will be possible thanks to the Team Lorenzini. I'll be back in the World Supersport Championship happy and convinced that I will get the support I need for my future.”

Sofuoglu is statistically the most successful WSS rider of all-time, winning 17 of the 56 races he has started, while he is one of only three riders to have won more than one world title.

Lorenzini Kawasaki will begin its testing schedule at Motorland Aragon and Valencia with Sofuoglu being joined on the bike by South African Sheridan Morais.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan