WP upside down 1987

Lucass

Die hard MF'er
26 feb 2009
414
181
Eindhoven
Goedemiddag.
Ik heb een WP vorkje en die wil ik laten anodiseren.
Maar nou blijkt dat ik er eerst achter moet komen van wat voor legering die poten gemaakt zijn.
Nou staan er bovenop die poten wat nummers: 46 87 H288
Tis een oudje, vroeger was hij rood geanodiseerd, het is volgens mij het 1e model vork van WP die USD is.
Weet iemand misschien uit wat voor legering deze vork bestaat?
 
kan nu ook een laag titaannitride opzitten , deze laag lijkt op anodiseren maar is veel harder.
Deze word gebruikt om de poten te beschermen tegen steentjes e.d. zodat er geen pitjes in komen.
Anodiseren word gedaan omdat het gewoon leuk staat ...en heeft verder geen functie.
kijk dus ook eens wat voor laag er nu opzit ...
 
nu issie kaal, de vorige eigenaar was enthousiast aan het polijsten geweest.
dus van het origineel is niks meer over
 
Mischien dat je beter deze vraag bij WP neer kan leggen zitten volgens mij in malden.
Kan ook zijn dat toon van de ven er iets over weet Broer van kees van de ven .
 
kan nu ook een laag titaannitride opzitten , deze laag lijkt op anodiseren maar is veel harder.
Deze word gebruikt om de poten te beschermen tegen steentjes e.d. zodat er geen pitjes in komen.
Anodiseren word gedaan omdat het gewoon leuk staat ...en heeft verder geen functie.
kijk dus ook eens wat voor laag er nu opzit ...
Denk je zelf ook niet dat hij de buitenpoten bedoeld ?
De binnenpoten kan je ook niet anodiseren.
 
volgens hem toch echt de binnenpoten ....
Als je de binnenpoten anodiseerd blijft het toch niet mooi , slijt er gewoon weer vanaf na verloop van tijd.
Heb altijd met zwarte exel velgen gereden , altijd in het mul , na verloop van tijd was me achterwiel altijd een stuk lichter van kleur als de voorkant. Kijk ook maar eens langst de randen van de velg waar de band op aan sluit , dit word gewoon weer allu kleur.
 
Anodisatie kan er niet 'af' slijten, dan is het alu (de helft iig) ook weg. Binnenpoten kun je niet anodiseren aangezien deze zover ik weet van staal zijn en niet alu/titanium. Bovendien wil je hier een erg gladde oppervlakte behandeling toepassen, en dat is anodiseren allerminst.
 
volgens hem toch echt de binnenpoten ....
Als je de binnenpoten anodiseerd blijft het toch niet mooi , slijt er gewoon weer vanaf na verloop van tijd.
Heb altijd met zwarte exel velgen gereden , altijd in het mul , na verloop van tijd was me achterwiel altijd een stuk lichter van kleur als de voorkant. Kijk ook maar eens langst de randen van de velg waar de band op aan sluit , dit word gewoon weer allu kleur.
Waar staat dat , dat ts de binnenpoten bedoeld :?
Alleen aluminium is te anodiseren.
 
Goedemiddag.
Ik heb een WP vorkje en die wil ik laten anodiseren.
Maar nou blijkt dat ik er eerst achter moet komen van wat voor legering die poten gemaakt zijn.
Nou staan er bovenop die poten wat nummers: 46 87 H288
Tis een oudje, vroeger was hij rood geanodiseerd, het is volgens mij het 1e model vork van WP die USD is.
Weet iemand misschien uit wat voor legering deze vork bestaat?

Mischien wel interesant als je er een foto bij zet met welk deel je wilt anodiseren.
 
Exelvelgen zijn gewoon geanodiseerd , en deze verkleuren dus gewoon door het slijtage proces van het schuren van het zand .... bekijk maar eens goed een geanodiseerd mx wiel en je zal zien wat er gebeurd , let maar eens op de randen langst de velg en dan is heus de helft van het allu niet weg hoor ... ;)
 
Exelvelgen zijn gewoon geanodiseerd , en deze verkleuren dus gewoon door het slijtage proces van het schuren van het zand .... bekijk maar eens goed een geanodiseerd mx wiel en je zal zien wat er gebeurd , let maar eens op de randen langst de velg en dan is heus de helft van het allu niet weg hoor ... ;)
Dat ligt niet alleen aan het schuren.
Als je zand hebt waar veel kalk in zit dan vreet dat je anodisering weg.
Ik ben wel eens bij wedstrijden geweest in belgie waar iedereen klaagde dat de velgen daar verbleekte door de zuurtegraad van het zand.
 
Ja Tuurlijk ..... zal best als ik de fiets 2 maanden vies in de garage zet , maar laat verder maar , jij heb jou visie hierop en ik de mijne.
mzzl
 
Volgens mij kan het geanodiseerde aluminium ook slijten er komt wel een laagje op dat het aluminium versterkt dus het is niet alleen voor de kleur .
dat verhaal van diverse soorten ondergrond waar je op rijd kan ook kloppen in belgie hadden ze ook crossbanen bij een oude zink fabriek wordt je niet vrolijk als je daar je elleboog openhaalt als je er af gaat en in lummen daar is de grond helemaal zuur .
 
Laatst bewerkt:
Ik zie ook nergens staan dat het om de binnenpoten gaat hoor. Denk ook niet dat hij die bedoelt!
Zou wel een hele foute gedachte van opsmuk zijn.
 
ik bedoel idd de buiten poten.
ze waren vroeger origineel vanuit WP rood, maar de vorige eigenaar heeft dat eraf gehaald en de pootjes gepolijst.
nu wil ik dus de buitenpoten goud laten anodiseren.
WP reageerd niet, dealers uit de omgeving ook niet...
maargoed, ben laatst bij JHMX hier in gemert geweest, die verwees me naar ATM in oirschot, maar die kunnen alleen zwart, voor een kleine 80 euro dus kwa prijs niet verkeerd leek me.
 
ik bedoel idd de buiten poten.
ze waren vroeger origineel vanuit WP rood, maar de vorige eigenaar heeft dat eraf gehaald en de pootjes gepolijst.
nu wil ik dus de buitenpoten goud laten anodiseren.
WP reageerd niet, dealers uit de omgeving ook niet...
maargoed, ben laatst bij JHMX hier in gemert geweest, die verwees me naar ATM in oirschot, maar die kunnen alleen zwart, voor een kleine 80 euro dus kwa prijs niet verkeerd leek me.


OFFTOPIC: Jij woont in gemert? Das de eerste keer dat ik hier op t forum een plaatsgenoot tref. Leuk!

ONTOPIC (K ga lekker schroeven)
 
Laatst bewerkt:
als je op google anodiseren in typt kom je ook wel wat bdrijven tegen die dat werk doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan