WSBK Round 10 - Jerez, van der Mark kampioen!

Fun fact (of nou ja, eigenlijk niet zo'n fun fact): 13.219 bezoekers kwamen vandaag door de poorten in Jerez. Ondanks dat dit voor Spaanse WSBK bezoekersaantallen nog niet eens zo slecht is, zijn dit natuurlijk bedroevende cijfers...

Het is ons ook opgevallen dat de tribunes zo goed als leeg waren, evenals de parkeerplaatsen. Maar ik zie dit als een probleem voor de organisator. Ik vind het heerlijk zo :Y
 
Beantwoord. ;)

Het is ons ook opgevallen dat de tribunes zo goed als leeg waren, evenals de parkeerplaatsen. Maar ik zie dit als een probleem voor de organisator. Ik vind het heerlijk zo :Y
Hmm, ik snap de voordelen die het je biedt als bezoeker. Lekker de ruimte, geen gedrang en waarschijnlijk minder controles. Toen Twonha en ik vorig jaar de WSBK's in Duitsland bezochten was er ook geen hond. Op zondag na de races konden we zo zonder controle het paddock in wandelen, interesseerde niemand meer iets met die dertig bezoekers die er nog waren. :)

Maar op langer termijn is het natuurlijk wel een probleem voor ons als bezoekers. Met dit soort bezoekersaantallen bevestig je de ingeslagen weg van Dorna natuurlijk alleen maar meer om meer in te zetten op races in Chili, Thailand, Zuid-Afrika, etc. Ook leuk, als je het geld er voor hebt maar ik zie mezelf niet naar Chili vliegen als van der Mark wereldkampioen Superbikes dreigt te worden. _O-
 
Laatst bewerkt:
Beantwoord. ;)Hmm, ik snap de voordelen die het je biedt als bezoeker. Lekker de ruimte, geen gedrang en waarschijnlijk minder controles. Toen Twonha en ik vorig jaar de WSBK's in Duitsland bezochten was er ook geen hond. Op zondag na de races konden we zo zonder controle het paddock in wandelen, interesseerde niemand meer iets met die dertig bezoekers die er nog waren. :)

Maar op langer termijn is het natuurlijk wel een probleem voor ons als bezoekers. Met dit soort bezoekersaantallen bevestig je de ingeslagen weg van Dorna natuurlijk alleen maar meer om meer in te zetten op races in Chili, Thailand, Zuid-Afrika, etc. Ook leuk, als je het geld er voor hebt maar ik zie mezelf niet naar Chili vliegen als van der Mark wereldkampioen Superbikes dreigt te worden. _O-

Eensch! Op de lange duur houden we geen race meer over in Europa. Daar werken zowel Dorna als FIA naar toe. Blijkbaar moet het zo zijn. Gelukkig valt de BSB niet meer onder Dorna. Gaan we daar wel heen :Y
 
Gweoon motogp en superbikes samenvoegen, met behoud van de races. Hebben we weer minstens 6 races op een racedag! :)
 
Net de Supersport race terug zitten kijken, wat een race met een schitterend einde.
 
Lang... Maar dan ook lang geleden dat ik zo genoten heb van een race.. Ongelofelijk spannend, zinderende finale en de best mogelijke uitslag. Wereld klasse van gans het tkr team!!!!
 
Gweoon motogp en superbikes samenvoegen, met behoud van de races. Hebben we weer minstens 6 races op een racedag! :)
Ssst, straks breng je ze op een idee... :X

Maar met dit soort bezoekersaantallen kan dit best eens gaan gebeuren... :X

BxF7f5uCcAEDUQV.jpg
 
waarom ssst? Lijkt me een prima oplossing toch?
Mij niet. Sinds dit jaar is het Dorna gelukt om geen enkele WSBK/MotoGP race in hetzelfde weekend te laten vallen. Sinds Qatar voor de GP's en Aragon voor de WSBK's hebben we tot aan de zomerstop bijna ieder weekend wel een race in één van de twee categorieën gehad. Super toch?

En dan wil jij de MotoGP en de WSBK's samenbrengen om "tenminste weer zes raceklassen op een dag te hebben"? Dan moet je het hele programma eens uitzitten. :) Bij de TT bijvoorbeeld heb je gewoon vijf noemenswaardige races hoor: Moto3, Moto2, MotoGP, Red Bull Rookies Cup en het ONK Supersport. Waren alle vijf zeer de moeite waard als je het mij vraagt.

Waar laat je dan de Superstock en de opleidingsklassen? Ik voorzie bij zo'n oplossing juist minder klassen en maar één keer de mogelijkheid om naar Assen te komen. Vooral lekker gespreid houden. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ssst, straks breng je ze op een idee... :X

Maar met dit soort bezoekersaantallen kan dit best eens gaan gebeuren... :X

[afbeelding]
Daar zal je als coureur niet vrolijk van worden in een land waar motorsport razend populair is,belachelijke aantallen :X

Maarre het WKSBK Assen 2015........met zoals het er nu uitziet een echte :Y WKSBK :} rijder die vol zit van het talent *D .
Met goed weer verwacht ik extra toeschouwers :9~
 
Zojuist terug van een prachtig weekend Arcos / Jerez....
Nu eerst slapen :Z

En de komende dagen eens de foto's uitzoeken en hier plaatsen. To be continued.
 
Bij deze dan het verslag van onze reis naar de kampioensrace te Jerez:

Ryan Air vliegt normaal gesproken vanaf vliegveld Weeze. Dit is voor ons 20 minuten rijden, wat ideaal is. Echter vanaf begin september zijn er geen vluchten meer op Sevilla, dus was dat een enkele reis geworden. Vandaar dat we uit moesten wijken naar Charleroi.

Vrijdagmorgen om 11:30u vertrokken en vervolgens met de vlucht van 16:50u naar Sevilla. Daar met de huurauto naar Arcos, waar we rond 21:45u aankwamen op een prachtig park. De verhuurster heeft daar ruim anderhalf uur op ons gewacht en keurig de tijd genomen om alle bezienswaardigheden rondom Jerez en de kust uit te leggen.

Maar wij waren natuurlijk maar voor 1 ding gekomen en dat is voor de kampioensrace van Magic Michael! :Y

Zaterdagmorgen zijn we rustig naar het circuit gegaan. Na 20 minuten rijden kwamen we aan zonder files. We zagen al vlug dat de WSBK niet echt leeft daar. De tribunes waren behoorlijk leeg. Wat dan wel weer lekker veel ruimte oplevert :)

Overzichtsplaatje vanaf de X1 tribune:
X1tribune_zps54aa988d.jpg


Direct onze vlag geplaatst:
Eigenvlag_zps5347ea5e.jpg


En andere fans waren er ook al:
P1030603_zps29399113.jpg

MagicMichaelvlag_zpsf21cabf5.jpg

MagicMichaelfanclub_zps3c551d2e.jpg


Sfeerplaatjes:

Motorparkeerplaats, net wat minder motoren dan Assen:
Motorparking_zpse5a2f2ba.jpg


Ook mooi:
Ookmooi_zpsca4a33d0.jpg


Zaterdag de unit van Ten Kate bezocht:

Toen nog 9x Wereldkampioen:
9maalWSSkampioen_zpsf26cda92.jpg

P1030543_zps2273d3da.jpg

P1030577_zps7a192ebf.jpg

P1030574_zps2ea773b3.jpg


Motorhomes, oa rechts die van JR:
MotorhomeJR_zpsd6822908.jpg


Wat foto's van de zaterdagtraining:

Het was mooi om te zien dat vdM en Zanetti ruimte zochten om samen naar een snellere tijd te rijden. vdM heeft Zanetti een tijd op sleeptouw genomen :}
ZanettivdMtrainingvrijdag_zps425bf619.jpg

ZanettivdMtrainingvrijdag2_zpsd55a6e80.jpg


Plaatjes van zondag:

WSBK:

LH:
LeonHaslam_zps28415e8a.jpg


JR (Magere kwaliteit, maar voor mij de laatste foto van JR rijdend voor Ten Kate, vandaar dat ik hem plaats)
JonathanRea_zps259d02f7.jpg


Tom Sykes:
P1030504_zps58458989.jpg


Normaal gesproken schiet ik heel wat plaatjes, zodat er altijd wel wat fatsoenlijke tussen zitten. Echter was de WSS wedstrijd dusdanig spannend, dat ik mijn camera amper aangeraakt heb:
ZanettivdMtrainingvrijdag2_zpsd55a6e80.jpg

ZanettivdMwedstrijd2_zps8e27e1b9.jpg


Na een zinderende race met een prachtige climax, zijn we naar onze vlag gerend en hebben hem losgeknoopt om er mee te gaan zwaaien. De regie heeft het niet opgepikt maar Michael moet ons gezien hebben:
Vlagzondag_zpsaa74d441.jpg


De winnende fiets:
60becomes1a_zpsd3f034a0.jpg

60becomes1b_zps16721588.jpg


Ik ben normaal gesproken niet van met iemand op de foto gaan of het aanspreken van de helden. Maar iemand op het forum heeft me op het idee gebracht. En voor deze unieke wedstrijd heb ik het dan toch maar geprobeerd. Diverse mensen voor de wedstrijd gesproken zonder te weten wie, of het eventueel mogelijk was om iets met een handtekening te bemachtigen. Maar telkens kreeg ik als reactie, probeer het later nog maar een keer. 1 Mevrouw zei dat ik het beste de pitwalk na de wedstrijd kon proberen en dat ze het zou vragen, maar niets kon garanderen omdat het allemaal zo spannend was nog op dat moment.

Dus wij na die zinderende wedstrijd naar de pitwalk, ik was er bijna tot dat een hotemetoot van D$rna me aansprak dat ik niet de goede kaarten had voor de pitwalk. Althans hij sprak alleen Spaans en we mochten niet verder: Bummer! -O-

Na de 2e manche van de WSBK waar we eigenlijk niets van mee gekregen hebben, zijn we vervolgens op goed geluk nog 1x naar de achterkant van de pitbox van Ten Kate gelopen, aangezien we daar op de weg terug toch langs kwamen.....

Diverse mensen gesproken die nog hard bezig waren met opruimen. Eentje is voor ons gaan kijken en meldde dat Michael bezig was met foto's, maar wel elk moment naar buiten kon komen, dus we moesten maar even wachten....

Na een kwartier in de zinderende zon gestaan te hebben werden we door iemand anders aangesproken: "Lopen jullie ook maar door hoor" Whaat?! Nog nooit in een pitbox geweest tijdens een moderne race en voor we het wisten stonden we tussen familie en team:
P1030614_zps195263f8.jpg

P1030617_zpsdd965452.jpg

P1030622_zps0fec305d.jpg


P1030629_zps13f7b5e7.jpg


Once in a lifetime moment en maar even wat kiekjes gemaakt (ik zal ze niet allemaal plaatsen):
P1030633_zps838df523.jpg

P1030636_zpsf3c1c8b2.jpg

P1030637_zps726317c5.jpg


Om het verhaal nog mooier te maken:
Binnenkomend in de pitbox zegt een mevrouw tegen me, dat de kneeslider geregeld is! Euhhh?... helemaal niet meer op gerekend of aan gedacht! Wat blijkt achteraf: Heb ik met de mammie van Michael gesproken, zonder het te weten en ze heeft het ondanks alle drukte gewoon voor me geregeld:

Kneesliderplusticket_zps77429fa8.jpg


En ja, ik sta ook op de foto met Magic Michael in de pitbox *O*
Foto volgt wellicht later nog.

Voor mij het mooiste raceweekend ooit. Eentje om in te lijsten en nooit te vergeten!
Weet niet of iemand dit leest, maar bij deze mijn dank aan de gastvrijheid van het Ten Kate team!

Vannacht om 02:00u thuis gekomen. Eindigend met een plaatje van de terugvlucht:
P1030728_zps58a20dcb.jpg
 
:} :} Mooi Peter! En je ziet: wie niet waagt, wie niet wint! :}

:Y Inderdaad. Als ik ooit nog in de gelegenheid kom, dan ben jij de eerste aan wie ik zal denken, Joris! Maar iets zegt me dat het je zelf ook nog wel zal lukken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan