Wat ik er uit begrijp is dat het een onderdeel is geproduceerd door de leverancier van de fabriek,dat zou dan Mikuni moeten zijn.Dit is de link;
Er staat bij; Elke kit bevat een vlotternaald, vlotterkamer dichting en alle noodzakelijke O-ringen voor het herstellen van 1 carburator. OEM Part - Made in Japan .Kit Réparation de Cuve de Carburateur YamahaXJ900 de 1985 jusqu'à nos jours FJ1100 1984-1985 - Aiguille et Joints de Flotteur. | Wemoto France
Trouvez Kit Réparation de Cuve de Carburateur YamahaXJ900 de 1985 jusqu'à nos jours FJ1100 1984-1985 - Aiguille et Joints de Flotteur. pour votre moto sur Wemoto.fr. Contactez-nous pour toutes questions!www.wemoto.be
Dit is mijn 1ste jap dus ben helemaal niet bekend met onderdelenvoorziening wie wat voor spullevert, maar het is niet simpel begrijp ik..
Duss, zou goed moeten zijn? Of is er ook 'onder licensie'mikuni, zoals ze ook in India 'mikunis/Micarb) maken.Wat ik er uit begrijp is dat het een onderdeel is geproduceerd door de leverancier van de fabriek,dat zou dan Mikuni moeten zijn.
Wie weet,ik weet ook niet waar die lieden hun spullen van betrekken,wil je zekerheid dan bijDuss, zou goed moeten zijn? Of is er ook 'onder licensie'mikuni, zoals ze ook in India 'mikunis/Micarb) maken.
Oh da's jammer.
Nee, begin het steeds meer wat op te geven..Het verbaast me al niet meer, maar wil je niet weten wat er niet compleet is aan je beschrijving? Of ben je zo overtuigd van je eigen kunnen dat je het niet hoeft te weten?
Of denk je dat straks met nieuwe vlotternaalden je motor in 1 keer vlekkeloos loopt?
Hmm,
...Maar gezien het verstellen van de lip geen zin lijkt te hebben ....
Ik weet niet hoe jij bij die OEM info kwam maar dat geldt zeker niet voor de vlotter naalden.Dit is de link;
Er staat bij; Elke kit bevat een vlotternaald, vlotterkamer dichting en alle noodzakelijke O-ringen voor het herstellen van 1 carburator. OEM Part - Made in Japan .Kit Réparation de Cuve de Carburateur YamahaXJ900 de 1985 jusqu'à nos jours FJ1100 1984-1985 - Aiguille et Joints de Flotteur. | Wemoto France
Trouvez Kit Réparation de Cuve de Carburateur YamahaXJ900 de 1985 jusqu'à nos jours FJ1100 1984-1985 - Aiguille et Joints de Flotteur. pour votre moto sur Wemoto.fr. Contactez-nous pour toutes questions!www.wemoto.be
Dit is mijn 1ste jap dus ben helemaal niet bekend met onderdelenvoorziening wie wat voor spullevert, maar het is niet simpel begrijp ik..
Het staat op de site, dezelfdelink, maar klopt dus niet..Ik weet niet hoe jij bij die OEM info kwam maar dat geldt zeker niet voor de vlotter naalden.
Als je i.p.v. "Be" , "com" invult, (dus wemoto.com), kom je bij dezelfde revisie set uit en daar staat niets over OEM beschreven.
Ook bij andere vlotternaalden, bij zowel wemoto.be als wemoto.com, staat niets over OEM kwaliteit.Carburettor Float Bowl Repair Kit YAMAHA XJ900F 1984-1986 Pre-Diversion | Motorbike Parts | Wemoto.com
If you are looking for Carburettor Float Bowl Repair Kit YAMAHA XJ900F 1984-1986 Pre-Diversion for your motorbike visit Wemoto.com.www.wemoto.com
(Wemoto.be is een franshise(r) van wemoto.com)
Origineel OEM kwaliteit is altijd goed. Kan in jouw geval alleen Mikuni zijn dan. De originele toeleverancier/fabrikant.
(rechter 2, maar nr 2 kom je niet bij)
Klopt, met een tang kun je in iedere carb doorzichtig slangetje zetten.. methode in wph is zoals ik -ook- gedaan heb, maar dan krijg je ook met plank onder het voorwiel de carbs niet horizontaal.)tenzij je 'm opbokt opeen plank, dan kom je al dichter in de buurt)
Anyway,ik weet niet nog wat te doen, misschien dat ik later een ingeving krijg of zin krijg, voorlopig word er niet mee gereden. baal er van maar is even niet anders.
klopt, dit heb ik niet zo gezegd of interpretatiefout, Ingebouwd kun je er niet bij, op de werkbank wel??Doe het dan ook eerst eens op de werkbank. Je schrijft zelf dat het op de werkbank niet lukte omdat jer er niet bij kan, daar gaat iets fout. Want op de werkbank kun je overal goed bij.
klopt, dit heb ik niet zo gezegd of interpretatiefout, Ingebouwd kun je er niet bij, op de werkbank wel??
Zowel ingebouwd als op de werkbank lekken ze niet, tijdens rijden kennelijk wel..
Dat heb ik hem eerder al gevraagd en die is schoon volgens hem,alleen dat zei hij ook van de carbs ,dus twijfel ofOkee, ik betwijfel nog steeds of je de metingen correct uitvoert, maar stel dat dat goed gaat.
Dan zou er tijdens rijden iets veranderen waardoor ze gaan lekken.
De meest voor de hand liggende conclusie is dan dat er tijdens rijden vuil in je carbs komt. Dat kan in principe alleen maar uit je tank komen.
Dan zou ik die troep uitiendlijk in de vlotterbakken terug moeten vinden? De vorige eigenaar heeft zo'n papieren universeel benzinefilter er op gezet.. die zou dergelijke zooi tegen moeten houden denk ik..Okee, ik betwijfel nog steeds of je de metingen correct uitvoert, maar stel dat dat goed gaat.
Dan zou er tijdens rijden iets veranderen waardoor ze gaan lekken.
De meest voor de hand liggende conclusie is dan dat er tijdens rijden vuil in je carbs komt. Dat kan in principe alleen maar uit je tank komen.
Dan zou ik die troep uitiendlijk in de vlotterbakken terug moeten vinden? De vorige eigenaar heeft zo'n papieren universeel benzinefilter er op gezet.. die zou dergelijke zooi tegen moeten houden denk ik..
Mja, de mnaalden zijn wat laat, intussen heeft een plaatsgenoot me aangeboden het hele zwik in een utrasoonbak te stoppen. Ook al lijkt de ontluchtingskanaalsysteem niet verstopt, het lijkt me goed dit gewoon te doen. Naast dat ik er wat voor aftik krijgt hij 1,5 Liter zelfgebrouwen cider er voor.Dat zou kunnen, maar hoeft niet persé. Veel van die fijne troep kan ook via de sproeiers gewoon verdwijnen.
Dat universele filter zal de vorige eigenaar er niet voor niets tussen gezet hebben, en ja, die houdt het meeste wel tegen.
Maar uit ervaring zeg ik dat je carbs nog lang niet schoon zijn. Dat bedoel ik niet scherp, maar ik hebal meer carbs in mijn handen gehad die "schoon" zouden zijn.
Dank voor je info, dus idd carbs onder dezelfde hoek, ipv de spuit gebruikte ik de tank van de motoren hield de slang strakker tegen het huis om nauwkeuriger te meten. Ook(dus niet alleen maar) heb ik het vlotterniveau gemeten van alles carbs -gemonteerd- terwijl de motor stationair liep. Geen van alle kwam te hoog. De exemplaren die NIET lekken staan zelfs een fractie hoger.Bekijk bijlage 1426381Bekijk bijlage 1426389
Dit is wat ik nu al een tijdje bedoel met vlotterhoogte meten op de werkbank.
De carbs zijn van een FJ1200 maar dat maakt verder niet uit.
Werk als volgt :
Plaats de carbs onder ongeveer dezelfde hoek zoals ze ook in je motor zitten, bij een XJ900 is dat net niet horizontaal.
Vul de injectiespuit met gewone benzine, ik doe dit met een oude wasbenzine fles. De benzine loopt gelijk de carburateurs in de spuit is gelijk weer leeg. Kijk goed of er bij alle carbs geen benzine rondom de gasnaald verschijnt. Houd alle aftapkraantje dicht!!. Als alle vlotternaalden afsluiten verschijnt er nergens benzine en zal er op een gegeven moment benzine in de injectie spuit blijven staan. Monteer voorzichtig een slang aan 1 van de aftapkranen en bevestig deze zoals op de foto. Ook van carb 3 kun je de slang dus gewoon helemaal naar de zijkant halen om het niveau te meten!!! Draai de kraan open en de doorzichtige slang zal zich vullen met benzine, tot het niveau dat ook in de vlotterbak staat. Dit niveau blijft gelijk omdat er nog benzine in de injectie spuit zit en deze dus de vlotterbak weer aan zal vullen. Doe dit bij alle 4 de carbs afzonderlijk. Zorg dat de doorzichtige slang mooi blijft zitten en niet beweegt, anders meet je niet zuiver. Na je meting van de betreffende carb draai je het aftapkraantje weer dicht, laat je de benzine in het jampotje lopen en monteer je de slang aan de volgende carb.
Als je de injectie leeg wilt hebben hang je de doorzichtige slang gewoon in de jampot en de benzine zal door de carb zo in de jampot lopen. Geen geknoei dus met benzine wat je over de stoep laat lopen.
Als je bij alle carbs hetzelfde juiste niveau gemeten hebt draai je de laatste aftapkraan weer dicht en vul je de injectie spuit weer met benzine. Prop er een klein stukje poetsdoek bij in (niet in de benzine maar er boven) en laat alles een dag staan. De volgende dag moeten alle slangen en gasnaalden nog gewoon droog zijn en het niveau in de injectie spuit mag een paar mm gezakt zijn, doordat er wel wat benzine verdampt zal zijn. Maar leeg mag ie zeker niet zijn.
Zolang je carbs niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen heeft het geen zin om ze weer in de motor te bouwen (dat heb ik geloof ik al vaker gezegd)
Bekijk bijlage 1426390Bekijk bijlage 1426386Bekijk bijlage 1426387Bekijk bijlage 1426388
Mja, de mnaalden zijn wat laat, intussen heeft een plaatsgenoot me aangeboden het hele zwik in een utrasoonbak te stoppen. Ook al lijkt de ontluchtingskanaalsysteem niet verstopt, het lijkt me goed dit gewoon te doen. Naast dat ik er wat voor aftik krijgt hij 1,5 Liter zelfgebrouwen cider er voor.