Er druppelt benzine uit de overloopslangen tijdens het rijden, rechter broekspijp stinkt naar benzine dus ja, dat kan je wel serieus nemen. Ook lopen de -tert test- omhooggekrulde overloopslangen snel vol.Dat hoge verbruik is gebaseerd op een paar zeer onnauwkeurige metingen. Staat een paginas terug al weer.
Dus die 1 op 11 neem ik sowieso niet al te serieus.
Ik meen dat sammie ergens gemeld heeft dat er een plasje benzine onder lag. Dus dat lekken heb ik tot nu toe nog wel serieus genomen.
Gare startkoppeling?Vandaag weer eens verder gegaan aan mijn xj900. Inmiddels de carburateurs van Bol d'or Albert erin gezet, startmotor schoongemaakt en nieuwe koolborstels, nieuwe accu. Helaas wil hij nog niet starten.... De start motor draait rond (de goede kant uit), de motor draait een keer rond en daarna blijft de startmotor ratelen maar gebeurt er niks. Iemand suggesties?
Dat zou me niet verbazen. Heb naar aanleiding van je opmerking even gegoogeld en kwam bij dit filmpje uit. Dat is precies het geluid. Goed gezien!Gare startkoppeling?
Misschien heb ik al die tijd de vlotterhoogte verkeerd gemeten? Ik meette vanaf hoogste punt an de vlotter tot het carbhuis-vlak.
Indien dit moet vanaf de opstaande rand zit er wel een paar mm tussen..
Het handboek zegt toch de 'basis' en niet de rand, dus dat is in mijn hoofd verholpen maar.. niet het hoogste punt van de vlotter (tekening 9.7 van Engelstalig workshop manual)
(Het NL-handboek zegt 'bovenkant van de vlotterhelften)
Curieuze is dat het verbuigen van het lipje er geen invloed op heeft, de afstand van e as naar contactpunt van de naald lijkt te klein?
And so the story continues,ik ga het Guinness book of records bellen,dit moet wel een record schrijven en sleutelen om een setje carbs dicht te krijgen zijnAls ik zeker weet dat de vlotternaalden goed zijn en de vlotterzittingen mooi rond en schoon, dan moeten de vlotternaalden wel afdichten. Dan bouw ik de boel gewoon op, vul de boel met benzine en meet dmv slangetje / communicerende vaten het vlotterniveau.
Staat er 1 niet goed, dan verbuig ik het lipje van betreffende vlotter, en dan is het goed. Heel misschien moet ik hetzelfde lipje nog een keer verbuigen maar meestal niet.
Ik heb inmiddels zo veel vlotters in mijn handen gehad dat ik zo wel zie of ze al eens bijgesteld zijn of niet. Meestal is dit niet zo. Dus die maat in millimeters gemeten vanaf de basis of van de rand boeit me al niet meer. Maar je weet zelf het verschil tussen de basis en de rand wel, dus dat lijkt me duidelijk.
Voorwaarde van het geheel is dat je goede en schone onderdelen gebruikt. Of dat nu nieuwe of gebruikte zijn maakt niet uit, als ze maar goed en schoon zijn.
Ik denk dat ik dat kan beoordelen, maar ik kan jouw naalden en zittingen hiervandaan niet beoordelen.
Maar ik weet wel zeker dat jij iets niet goed doet als je het niveau niet kan stellen dmv lipje verbuigen. De afstand van de as naar de naald kun je niet wijzigen dus die kan ook niet verkeerd zijn.
Gebruik de tank van je motor niet om je carburateurs te vullen maar doe dit met een injectiespuit oid, zodat je kan zien wat het benzine niveau in je "tankje" doet. Als er geen benzine meer in dat tankje zit, kan het niveau in je vlotterbak ook niet meer stijgen........ lijkt me logisch.
Zie mijn eerdere foto's.
Geen euro 95 tanken?
Zojuist gekeken bij een FJ1200 uit 1987. Heeft een jaar stilgestaan. Bij het starten liep hij stationair prima, bij het gasgeven sloeg hij af. Daarnaast stroomde er constant benzine uit het overloopslangetje bij lopende motor. Als de motor uitging stopte het lekken ook.
Vermoed zelf vuile carbutateurs, maar snap de benzine uit het overloopslangetje niet. Klopt mijn vermoeden? En heeft het overstromen ook met vervuilde carburateurs te maken?
Je bent een goede verkoper.Ik heb nog een setje gereviseerde carburateurs van zo'n fiets staan
toevoeging : zie mijn laatst geplaatste foto's, dat zijn ze.
Maar je vermoeden is juist, overal aangekoekt vuil in de carburateurs, ook rondom de vlotters. Daarom loopt ie over. Een 1987ér heeft meen ik nog geen benzine pomp, anders loopt ie nog veel harder over. En een 1987'er heeft nog dezelfde simpele remmen als de 900. Die moeten wel in heel goede staat zijn anders kom je echt remkracht te kort.
Overigens heb ik 2 van die dingen te koop, (met benzinepomp en betere remmen), die zijn wel goed. (ik hou er zelf ook nog 1).
Je bent een goede verkoper.Ik weet dat je er een paar te koop hebt staan en jou kennende zit het wel goed met de kwaliteit. Deze is meer een probeersel, gewoon eens kijken of het me bevalt. Dus wil er niet teveel in investeren. Ik denk even over je carburateuraanbod na. Indien nodig neem ik via pb contact met je op.
Sprak een ervaringsdeskundigeEhm.. met afgeknelde ontluchtingsslangen, lekke o-ringen van de vlotterzittingen, vuil tussen zitting en naald, lekke vlotters blah..
De benzine komt te hoog, ik hoop recent een dergelijk drama afgesloten te hebben.