XJ/FJ 600/900 topic

Heren,
Mijn XJ750 (41Y) begint toch wel wat olie te gebruiken. Tot nu toe vul ik het gewoon af en toe bij. Loopt als een zonnetje, geen enkel probleem verder.

Ik heb nu een liter apart gezet, km stand genoteerd om zo te bepalen hoeveel het verbruik nu eigenlijk is.

Wat zou dit kunnen veroorzaken?
Zuiger veren, klep seals? En wanneer komt het moment dat je daar ook werkelijk iets aan moet gaan doen?
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk de klepseals, misschien in combinatie met de zuigerveren. Als het niet te extreem is gewoon zo laten en op zijn tijd olie bijvullen.
 
Laatst bewerkt:
tot 1 liter op 1000 km olieverbruik geen/niet echt een probleem maar prettig is anders ja.
 
Als ik het tot nu zie, na goed 500 km gereden te hebben, valt het nog wel mee. 1:1000 verbruikt ie zeker niet.
 
Ik heb sinds vanmiddag trouwens een XJ750 met cruise control _O-

Ongelooflijk simpel ding maar het werkt perfect. Erg fijn op de langere stukken. Ik zocht zoiets omdat ik steeds last heb van tintelende rechterhand. Kan ik nu af en toe even die hand ontlasten en op de lange saaie stukken weg is het helemaal ideaal.

full
 
Na montage van de zijkoffers maak ik geen gebruik meer van de topkoffer. Dus als iemand er interesse heeft in een GIVI topkoffer (inclusief 2 sleutels) en montageset voor de XJ900 (weet niet of die ook past op de 750/600) laat het me weten. Voor €50,= mag het weg.
 
Na montage van de zijkoffers maak ik geen gebruik meer van de topkoffer. Dus als iemand er interesse heeft in een GIVI topkoffer (inclusief 2 sleutels) en montageset voor de XJ900 (weet niet of die ook past op de 750/600) laat het me weten. Voor €50,= mag het weg.

Hoi Amfa, een fototje zegt meer. ;)
 
Na montage van de zijkoffers maak ik geen gebruik meer van de topkoffer. Dus als iemand er interesse heeft in een GIVI topkoffer (inclusief 2 sleutels) en montageset voor de XJ900 (weet niet of die ook past op de 750/600) laat het me weten. Voor €50,= mag het weg.

Bij deze wat mij betreft verkocht aan mij voor de vraagprijs.
Zou wel fijn zijn als je het op wil sturen, maar misschien even per PB afspreken ?
 
Ik heb er hier een voor de xj 750 seca: koffer + monokeyrek.

die heb ik dus ook maar dan is er geen ruimte meer voor de duo passagier om de voeten kwijt te kunnen.
ook passen dan de zijdeksels waar xj750 of xj900 op staat niet meer, die zijn 'hoger'
 
Vanmorgen een uitgelaten mede XJ900F berijdster (?) tegengekomen op de A10 te Amsterdam. Ze haalde me in, ging rechts rijden en wachtte me op. Toen ik op gelijke hoogte was zwaaide ze opgewekt met haar vuist en ging vlot weg richting file.
Iemand van hier?
 
Vanmorgen een uitgelaten mede XJ900F berijdster (?) tegengekomen op de A10 te Amsterdam. Ze haalde me in, ging rechts rijden en wachtte me op. Toen ik op gelijke hoogte was zwaaide ze opgewekt met haar vuist en ging vlot weg richting file.
Iemand van hier?
Was ze niet boos op je ergens om i.p.v. vriendelijk? :P :+
 
die heb ik dus ook maar dan is er geen ruimte meer voor de duo passagier om de voeten kwijt te kunnen.
ook passen dan de zijdeksels waar xj750 of xj900 op staat niet meer, die zijn 'hoger'

Die van mij is echt voor de seca en de duo kan gewoon achterop.
 
Heren,
Mijn XJ750 (41Y) begint toch wel wat olie te gebruiken. Tot nu toe vul ik het gewoon af en toe bij. Loopt als een zonnetje, geen enkel probleem verder.

Ik heb nu een liter apart gezet, km stand genoteerd om zo te bepalen hoeveel het verbruik nu eigenlijk is.

Wat zou dit kunnen veroorzaken?
Zuiger veren, klep seals? En wanneer komt het moment dat je daar ook werkelijk iets aan moet gaan doen?
Het (vermeende) olie gebruik van mijn XJ valt dus heel erg mee. Was waarschijnlijk meer een gevoel van mij, van "shit, moet toch wel vaak bijvullen".
Heb nu even bijgevuld na 850km, en er ging maar 250cc in.
Daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken ;)
 
Beide kan, hebben allebei voor en nadelen.

Voordelen van gesinterde : je hoeft minder hard te knijpen voor dezelfde remwerking, nadeel : ze zijn hard je schijven slijten meer.

Bij organische moet je wat harder knijpen maar je schijven slijten minder.

Als je nog geventileerde schijven in je voorwiel hebt zitten zou ik daar niet 1 2 3 gesinterde blokken op zetten, je blokken en schijven worden dan ook warmer en die schijven trekken vrij gemakkelijk krom.

Bij niet geventileerde schijven kun je gerust gesinterde blokken monteren. Er zijn nog genoeg 2e hands schijven te verkrijgen mocht je je schijven helemaal verslijten.

Ik heb 1 900 waar gesinterde blokken op zitten icm, stalen remleidingen. Die heeft dus duidelijk meer remvermogen dan de voorband hebben kan.
 
Beide kan, hebben allebei voor en nadelen.

Voordelen van gesinterde : je hoeft minder hard te knijpen voor dezelfde remwerking, nadeel : ze zijn hard je schijven slijten meer.

Bij organische moet je wat harder knijpen maar je schijven slijten minder.

Als je nog geventileerde schijven in je voorwiel hebt zitten zou ik daar niet 1 2 3 gesinterde blokken op zetten, je blokken en schijven worden dan ook warmer en die schijven trekken vrij gemakkelijk krom.

Bij niet geventileerde schijven kun je gerust gesinterde blokken monteren. Er zijn nog genoeg 2e hands schijven te verkrijgen mocht je je schijven helemaal verslijten.

Ik heb 1 900 waar gesinterde blokken op zitten icm, stalen remleidingen. Die heeft dus duidelijk meer remvermogen dan de voorband hebben kan.
Precies dat dacht ik ook, ik heb dus nog geventileerde schijven. Wel stalen rem leidingen.
Dus worden het organische blokken.
Thnx voor de info Albert.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de FJ600 voorzien van nieuwe olie, ditmaal techno van de action, en filter.
Dat was nog niet zo gemakkelijk bij 30+ grd en een vastzittende bocht die eraf moest omdat anders het filter niet vervangen kon worden. Er zit een RVS 4-2 uitlaat op.
Maar het is toch weer gelukt *O*
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels in Shrek voorzien van Hagon schokdempers.
extra lang en extra stug vanwege gewicht, bagage en duopassagier.
Zo lang dat hij nog net op de middenbok gaat, maar het achterwiel raakt dan nog de grond.

Olie en oliefilter vervangen, was toch wat zwart en peil stond halverwege.
Het startrelais heb ik voor de zekerheid vervangen en van XJ nr 1 gehaald, die gaat mee als extra.
Onlangs ging deze stuk bij mijn R1 en aanduwen is zeker bij zo een ding zeker geen pretje.
De prijs van een OEM startrelais ook niet.....

De tank is inmiddels gecoat en wit gespoten en klaar.
De benzinekraan was ik kwijt, had ik netjes opgeborgen in een doosje, tja dat doe ik normaliter niet dus dan zoek je ook niet in doosjes :P
De knipperlichten achter heb ik er vast afgehaald, rechtsachter wou niet meer knipperen toen ik het kofferrek er op had gezet.
Het ziet er naar uit dat min en plus verwisseld zijn, met isolatietape tussen frampeje en knipperlicht deed hij het wel, dus even omwisselen na het meten.
Hoop binnen kort het rek met koffer van Amfa binnen te krijgen en alstie klaar is schnitzel proeven voordat ik koers zet richting Iberico ham :P

Heb alleen van het hele verhaal precies welgeteld 0,0 1 foto's :$ Komt binnenkort ! Zie hier :

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Uitlaat is aan vervanging toe, bochten en collector is al binnen en ben nu op zoek naar twee dempers. Heeft iemand nog een setje ergens liggen of waar ik eea kan vinden?
Bij Bor-motoren wel een linker gevonden maar koop liever in 1x een set.
 
iemand een idee welk vervangen benzinekraantje ik kan gebruiken voor een xj750f 41y ?

heb er al 2 'gesloopt' door de revisieset van een xj900f voor te gebruiken fck-2 , maar die dicht dus net niet af zodat hij in elke stand benzine doorlaat B|

heb al 2 aan/uit modellen besteld in china, maar heb er deze week nog 1 nodig.

1 oude set kon in nog uit de prullebak vissen ( het membraan) en daarmee lekt hij niet.
zou een dunner rubber ring wel afdichten ?

de kleine rubberen ringetje rechtsbovenin de afbeelding :

7243827.jpg


Kan er met het oog geen verschil in zien, maar met de nieuwe set lijkt hij dus niet ver genoeg er in te vallen om af te dichten.

Tips en/of Kranen welkom *D

waarschijnlijk moet ik fck-3 hebben zie ik net.... :$ :$ :$ :$ :$ :t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan