Volgens mij mag men tot 5 jaar oud banden voor de normale prijs verkopen, nou ja 'mag'
leveranciers bieden wel eens banden aan met een 'oudere' dot code , dit ligt dan meestal rond de 5 jaar oud.
een 10 jaar oude band moet je niet meer monteren, tja wat is dan wijsheid ?
ouder dan 5 jaar moet je niet de oorspronkelijke prijs betalen, maar wat is na 5 jaar nog 'oorspronkelijk'als de opvolger voor hetzelfde bedrag verkrijgbaar is.
Ik zelf reken 20 euro voor het omleggen en indien mogelijk balanceren van een band op een losse velg.
daarbij ben ik bewust niet de goedkoopste.
als men in de avond wil komen, dan spreek ik af in de avond.
dan rij ik apart naar de werkplaats ervoor en dan kost mij 1 euro aan brandstof
ook het verwijderen van de oude band heeft te maken met waar de band gekocht word aangezien NL importeurs afspraken hebben met verwijderings bedrijven.
krijg je een klant met een band uit het buitenland dan moet je er maar af zien te komen, kan je als bedrijf zijnde 2 euro extra rekenen als de band elders gekocht is, alleen al voor de verwerking van de oude band ?
Nou dit verhaaltje was meer ter info en vermaak
tot slot nog een verhaaltje waar ik zelf wel van schrok :
Miljoenen Spaanse autobanden in brand
maar de rook ging niet richting NL want wij denken om de CO2 uitstoot, daar houd de wind rekening mee