XJ/FJ 600/900 topic

@sammie

Even nog een vraagje.
Waar heb je die o-ringetjes gekocht?
Weet je zeker dat deze dezelfde maatvoering hebben als de oude origineel hadden?
Zijn ze wel benzinebestendig?
 
Hoe vaak moet ik dat doen?? ca 7 maal alles weer open gehad en nagezien en weer geprobeerd op de werkbank maar ze piesen de benzine gewoon weer uit. ik kan er net zo goed geen vlotters in doen. En waarom bleef het met defecte rubbers wel dicht en met nwe niet terwijl ze wel afsluiten? Ze sluiten wel af maar sluiten niet af. enige wat ik kan bedenken is dat de andere 3 vlotters nu ook lek zijn.

Moet ik hier een grotere geldput van maken? heb en wil er gerust wat aan uitgeven maar als nwe onderdelen dingen erger maken helpt het niet. dezelfde vlotters met dezelfde naalden die niet zijn vervangen doen het ineens niet meer na vervangen o ringen. moet ik den oude weer terug stoppen? wordt de vering slapper als ik er stijvere veren onder zet? zelfde idee.
zijn er betere kwaliteit vlotters in de handel dan deze prut?
 
Volgens mij heb je massieve vlotters,kunnen dus niet lek,en anders kan je ze zelf ook controleren door ze in een bak met water of benzine te doen
dan moeten ze blijven drijven en niet naar de bodem zinken,ook kan je het horen als ze lek zijn door ze te schudden,eventuele benzine in de vlotter
hoor je dan klotsen.
Wat voor benzine heb je eigenlijk in de tank zitten gewone 95 of 98?
 
Verdere info; ik kan met de kraan op de 'on' stand lucht vanaf de benzineslang in de tank blazen..
Richt je hier eens op. Dit is in ieder geval niet goed. Betekent dat het membraam niet afsluit. Deze moet door een veer dichtgedrukt worden.

Wijken de vorm of de plaatsing van de kraan revisiedelen af ten opzichte van voorheen ?
Als je de kraan op ON zet ken je aan de stand van de kraanbediening en de benzine kanalen in de kraan de stromings loop van de benzine volgen. Deze mag alleen door de geopende membraamklep komen.
Het membraan opent als aan de vacuüm gezogen wordt een soort klepje. Dit wil bij lange stilstand wel eens blijven plakken maar dan krijg je juist geen benzine. Beschadiging en verharding van die "klepzitting" kan wel lekkage veroorzaken.
Er zijn overigens revisie setjes inclusief of zonder het membraam te koop.
 
Volgens mij heb je massieve vlotters,kunnen dus niet lek,en anders kan je ze zelf ook controleren door ze in een bak met water of benzine te doen
dan moeten ze blijven drijven en niet naar de bodem zinken,ook kan je het horen als ze lek zijn door ze te schudden,eventuele benzine in de vlotter
hoor je dan klotsen.
Wat voor benzine heb je eigenlijk in de tank zitten gewone 95 of 98?
De 1ne carb die dus lekte heb ik gecontroleert op lekke vlotter, deze was echt lek!(bubbels) Ze voelen ook niet massief aan. na montage lekte hij nog en ik kon idd voorbij de rubber ring blazen als ik vinger op de opening van de vlotterzitting hield. Deze ring heb ik dus bij alle 4 vervangen en dat heb ik dus niet moeten doen.
Ik meen dat er 95 in zit, weet niet zeker, is al een tijdje geleden dat ik getankt heb.
Misschien ook de laatste keer wantw eet eccht niet hoe ik dit nog kan oplossen
 
Richt je hier eens op. Dit is in ieder geval niet goed. Betekent dat het membraam niet afsluit. Deze moet door een veer dichtgedrukt worden.

Wijken de vorm of de plaatsing van de kraan revisiedelen af ten opzichte van voorheen ?
Als je de kraan op ON zet ken je aan de stand van de kraanbediening en de benzine kanalen in de kraan de stromings loop van de benzine volgen. Deze mag alleen door de geopende membraamklep komen.
Het membraan opent als aan de vacuüm gezogen wordt een soort klepje. Dit wil bij lange stilstand wel eens blijven plakken maar dan krijg je juist geen benzine. Beschadiging en verharding van die "klepzitting" kan wel lekkage veroorzaken.
Er zijn overigens revisie setjes inclusief of zonder het membraam te koop.
Zit mentaal wat vast,wat heeft dit zin om revsisietjes te blijven vervangen als 3 carbs met nwe onderdelen blijven lekken?
ik weet ook niet hoe ik dit kan oplossen. ik weet e snap hoe het hoort te werken maar als het niet werkt,waty kan ik er dan aan doen?
De delen uit de set zien er hetzelfde uit als wat er in zat.

Dus op 'on'mag hij niet lekken, voordat ik de lekkerij ontdekte lekte de motor niet. De veer doet dus niet goed z'n werk maar zat geen vervanging in de kit.
ik ga nogmaals kijken of er iets van aanslag/vuil zit wat de tuut met rubber ring kan tegenhouden. Kan het zijn dat de veer'ineens'te slap is geworden?
 
Laatst bewerkt:
Als er 95 in zit kan het zijn dat de Ethanol in de benzine de rubbers aantast,dus ook die van de kraan
en vlotternaald zittingen.
Een motor uit 87 mag niet op E10 benzine rijden,dus alleen maar 98 of hoger tanken.
Zorg nu eerst eens dat de benzine kraan in orde komt,losse delen kan je bij Kawasaki of CMSNL bestellen,ook het veertje,
die link heb ik je eerder al gegeven.Nu heb je constante benzinedruk op de carbs staan met een goed werkende vacuüm kraan
is dat nooit zo.Ik heb zelf al eerder geschreven dat ik het zelf ook met een motor heb meegemaakt die maar bleef lekken ondanks nieuwe
vlotternaald setjes en dat daarvan ook de benzine kraan lekte en dat het probleem met een nieuwe kraan weg was.
Fabrikanten geven niet voor niets aan dat je een vacuüm kraan niet op pri mag laten staan,het is niet de bedoeling dat er een
constante benzinedruk op de carbs blijft staan bij zo,n systeem.En ook al geloof je mij niet er hoort gewoon een goed
werkende vacuüm kraan op te zitten,dus doe dat dan ook eerst.
 
Laatst bewerkt:
Als er 95 in zit kan het zijn dat de Ethanol in de benzine de rubbers aantast,dus ook die van de kraan
en vlotternaald zittingen.
Een motor uit 87 mag niet op E10 benzine rijden,dus alleen maar 98 of hoger tanken.


Als het al een probleem oplevert is dat een proces van jaren.
Ik tank ik mijn XJ900F al 2 jaar gewoon 95 E10 zonder problemen.


Het zal me benieuwen of ik er ooit last van ga krijgen.
 
De rubbers van de kraan zijn nieuw, ik heb ze er net ingezet. ik heb dus de oude rubbers uit de kraan gehaald en er neiuwe ingezet, zodat er nieuwe rubbers in de kraan zitten. Hierdoor zou het lekken over moeten gaan maar de kraan lekt nog steeds, er komt nog steeds benzine uit op de on-stand. zullen ze binden seconden door de benzine kapot gaan?
Ik denk dat ik dat kawasak ik of cmsl niet snap..
Deze kraan gaat gewoon niet meer werken. ik weet niet wat ik anders kan doen dan een andere kraan wel/niet vacfcum er op moet zetten maar ik vind geen info over een vervanging die past en niet lekt, en hoe ik er aan kan komen.

verder snap ik niet waarom de andere carbs dan ineens door de benzine gaan lekken, alle 3 na vervanging rubbers die wel afsluiten, is dat geen enorm toeval?
De naalde sluiten goed af als je er op blaast, er komt ook geen lucht meer langs het ventiel, dat was met d eoude rubber wel zo.
na montage van de vlotterbakken lekken de carbs weer, dus plots zijn kekkenlijk 3 vlotters lek gegaan. ik weet het anders ook niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Kost een paar centen maar koop een originele nieuwe kraan,probleem opgelost wat de kraan betreft.
Verder kreeg je problemen na de rubbertjes vervangen,lijkt mij dan logisch dat je het daar in moet zoeken.
En als alles faalt breng de motor weg naar een motorzaak dan word jou probleem hun probleem.
Verder bied ik 125,- :+
 
Dus ik moet de kapotte oude rubbers weer terug monteren? ik heb geleerd nu da niwuwee onderdelen meer problemen geven, dus ik moet wat anders zoeken; andere kraan en andere carburateurs ik weet he verder ook niet.
 
Er staan op csml veel soorten jj900, versie frankrijk en europe maar geen '88 58 l ding. op geen die ik heb geprobeert staat het veertje van de kraan op de tekening.
Welke moet ik hebben maar zou ik weer een nwieu onderdeel er op zetten wat weer meteen stuk is? Past een xs650 kraan ook?
 
Er staan op csml veel soorten jj900, versie frankrijk en europe maar geen '88 58 l ding. op geen die ik heb geprobeert staat het veertje van de kraan op de tekening.
Welke moet ik hebben maar zou ik weer een nwieu onderdeel er op zetten wat weer meteen stuk is? Past een xs650 kraan ook?
Je kan gewoon dat veertje van de Kawasaki link de ik geplaatst heb kopen dat is het zelfde als die van Yamaha die het veertje niet los verkoopt,
maar je kan ook proberen je oude veertje iets uit te rekken ,dan staat er meer druk op het membraam.
Origineel membraam,
Los o ringetje voor membraam,
 
Laatst bewerkt:
Dank voior je repliek, zou het mogelijk zijn dat de kraan al 'wa lekte maardit door de vlotters die toen nog wel goed deden werden tegengehouden?
Verder snap ik niet wat een kawasaki veer doet op een yamaha kraan, en waarom deze veer net als voor yamaha te vinden is.
strax past dit ook niet? net de kraan volgemikt met zepp45, na naspeolen eens kijken of het wat uitmaakt.
Goed, op dit moment heb ik heel erg spijt van de aankoop en gedane investeringen in deze fiets, de ansgt die ik had mbt 4 aparte carbs klopt dus gewoon.
als ik dat deel naar binnen druk wat de veer zou moeten doen, kan ik nog steeds door de kraan blazen..
 
Laatst bewerkt:
Dank voior je repliek, zou het mogelijk zijn dat de kraan al 'wa lekte maardit door de vlotetrs die toen nog wel goed deden werden tegengehouden?
Verder snap ik niet wat een kawasaki veer doet op een yamaha kraan, en waarom deze veer net als voor yamaha te vinden is.
strax past dit ook niet?
goed, op dit moment heb ik heel erg spijt van de aankoop en gedane investeringen in deze fiets, de ansgt die ik had mbt 4 aparte carbs klopt dus gewoon.
als ik dat deel naar binnen druk wat de veer zou moeten doen, kan ik nog steeds door de kraan blazen..
De kraan van zowel Kawasaki als de Yamaha zijn van de zelfde Japanse fabrikant,de imitatie revisie setjes zijn dan ook voor zowel de
Kawa als de Yamaha gelijk,dat betekent dat ook de originele delen gelijk en uitwisselbaar zijn.
Die losse deeltjes kosten nou ook weer niet de hoofdprijs ,dus altijd het proberen waard lijkt mij.
 
Dank, dat zijn dan van die dingen die ik niet weet en stuk op kan staren...
Zou dit beter werken dan het setje van Roukema?
 
Dank, dat zijn dan van die dingen die ik niet weet en stuk op kan staren...
Zou dit beter werken dan het setje van Roukema?
Setje van Roukema werkt blijkbaar niet,je heb de kraan wel op de on stand geprobeerd neem ik aan,want op de pri stand blaas je wel altijd door.
 
Nogmaals waar heb je de nieuwe o-ringetjes die om de vlotterzittingen zitten gekocht/besteld?
Zijn deze wel de juiste maat en benzinebestendig?
 
Net nog eens even het originele membraan vergeleken met die van Roukema,het lijkt alsof het o ringetje van de originele dikker is.
FCK-13.jpg

diaphragm-assytap_medium430281015-01_fca7.jpg
 
Nogmaals waar heb je de nieuwe o-ringetjes die om de vlotterzittingen zitten gekocht/besteld?
Zijn deze wel de juiste maat en benzinebestendig?
Komen uit carb setjes ,dus mag je wel verwachten dat ze benzine bestendig zijn.
Benzine komt zowel uit de overloop als langs de gasnaalden naar buiten,dan dicht er toch ergens iets niet goed af,bij 1 carb kan ik me
nog voorstellen dat er een vuiltje tussen zit,maar als het bij meerdere zo is dan zit er ergens toch iets goed fout.
Of het vlotterniveau is veel te hoog afgesteld.
Maar van een afstand blijft het moeilijk om een oplossing te verzinnen zonder het zelf in handen gehad te hebben.
Hij woont ook nog eens aan de andere kant van het land voor mij,dus ff langskomen zit er niet in.
 
Laatst bewerkt:
dat is gewoon klote als het niet wil lukken!
De benzinebestendigheid van die E10 is wel een dingetje.. de carbs van mn magna zijn dan ook gereviseerd met niet-originele dichtingen want die kunnen daar niet tegen. Laten reviseren met origineel voor 300 euro en dan weer lekken.. nee bedankt. Mijn mijn yam tank ik e5 ( in het buitenland sws) en als het niet anders kan e10 met scheutje lampenolie. Tot dusver geen problemen gehad. Motor loopt trouwens beter en zuiniger op e5 dus die meerprijs is het wel waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan