daddyphilipsen
Resurrected, by the mercies of Nuts
- 31 mei 2008
- 17.443
- 36.255
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Richt je hier eens op. Dit is in ieder geval niet goed. Betekent dat het membraam niet afsluit. Deze moet door een veer dichtgedrukt worden.Verdere info; ik kan met de kraan op de 'on' stand lucht vanaf de benzineslang in de tank blazen..
De 1ne carb die dus lekte heb ik gecontroleert op lekke vlotter, deze was echt lek!(bubbels) Ze voelen ook niet massief aan. na montage lekte hij nog en ik kon idd voorbij de rubber ring blazen als ik vinger op de opening van de vlotterzitting hield. Deze ring heb ik dus bij alle 4 vervangen en dat heb ik dus niet moeten doen.Volgens mij heb je massieve vlotters,kunnen dus niet lek,en anders kan je ze zelf ook controleren door ze in een bak met water of benzine te doen
dan moeten ze blijven drijven en niet naar de bodem zinken,ook kan je het horen als ze lek zijn door ze te schudden,eventuele benzine in de vlotter
hoor je dan klotsen.
Wat voor benzine heb je eigenlijk in de tank zitten gewone 95 of 98?
Zit mentaal wat vast,wat heeft dit zin om revsisietjes te blijven vervangen als 3 carbs met nwe onderdelen blijven lekken?Richt je hier eens op. Dit is in ieder geval niet goed. Betekent dat het membraam niet afsluit. Deze moet door een veer dichtgedrukt worden.
Wijken de vorm of de plaatsing van de kraan revisiedelen af ten opzichte van voorheen ?
Als je de kraan op ON zet ken je aan de stand van de kraanbediening en de benzine kanalen in de kraan de stromings loop van de benzine volgen. Deze mag alleen door de geopende membraamklep komen.
Het membraan opent als aan de vacuüm gezogen wordt een soort klepje. Dit wil bij lange stilstand wel eens blijven plakken maar dan krijg je juist geen benzine. Beschadiging en verharding van die "klepzitting" kan wel lekkage veroorzaken.
Er zijn overigens revisie setjes inclusief of zonder het membraam te koop.
Als er 95 in zit kan het zijn dat de Ethanol in de benzine de rubbers aantast,dus ook die van de kraan
en vlotternaald zittingen.
Een motor uit 87 mag niet op E10 benzine rijden,dus alleen maar 98 of hoger tanken.
Je kan gewoon dat veertje van de Kawasaki link de ik geplaatst heb kopen dat is het zelfde als die van Yamaha die het veertje niet los verkoopt,Er staan op csml veel soorten jj900, versie frankrijk en europe maar geen '88 58 l ding. op geen die ik heb geprobeert staat het veertje van de kraan op de tekening.
Welke moet ik hebben maar zou ik weer een nwieu onderdeel er op zetten wat weer meteen stuk is? Past een xs650 kraan ook?
De kraan van zowel Kawasaki als de Yamaha zijn van de zelfde Japanse fabrikant,de imitatie revisie setjes zijn dan ook voor zowel deDank voior je repliek, zou het mogelijk zijn dat de kraan al 'wa lekte maardit door de vlotetrs die toen nog wel goed deden werden tegengehouden?
Verder snap ik niet wat een kawasaki veer doet op een yamaha kraan, en waarom deze veer net als voor yamaha te vinden is.
strax past dit ook niet?
goed, op dit moment heb ik heel erg spijt van de aankoop en gedane investeringen in deze fiets, de ansgt die ik had mbt 4 aparte carbs klopt dus gewoon.
als ik dat deel naar binnen druk wat de veer zou moeten doen, kan ik nog steeds door de kraan blazen..
Setje van Roukema werkt blijkbaar niet,je heb de kraan wel op de on stand geprobeerd neem ik aan,want op de pri stand blaas je wel altijd door.Dank, dat zijn dan van die dingen die ik niet weet en stuk op kan staren...
Zou dit beter werken dan het setje van Roukema?
Heb je de kraan ook al met benzine in de tank geprobeerd?Ja op on-stand.. leek wel een ballon-achtige weerstand te zijn maar blies gewoon door.
Komen uit carb setjes ,dus mag je wel verwachten dat ze benzine bestendig zijn.Nogmaals waar heb je de nieuwe o-ringetjes die om de vlotterzittingen zitten gekocht/besteld?
Zijn deze wel de juiste maat en benzinebestendig?