XJ/XS topic deel IV

Omdat de claxonknop een massa verbinding maakt moet 86 niet aan massa, maar aan de plus van de claxonknop.
85 moet dan aan de voeding van het remlicht enz. (dag verbruikers).
 
..dat bedoelde ik, maar heb niet aan de verbruikers gekoppeld maar direct naar de accu met een zekering ertussen..

Goed, vlgde stap is deus de verbruikers- omdat ik 'voorbij' het oude contactslot een hele volt mis, via een relais te schakelen, dus, naast de ori-draadboom NOG een draad van de accu naar een relais (plus nog een massadraad) Wat voor/welke dikte draad is hiervoor 'normaal' dikker van 1,5mm?) en hoe bescherm ik de buitenmantel tegen doorslijten/sluiting? Ik wil het - bij deze motor- graag goed en degelijk doen!
 
Je zou door vocht oid een sluiting kunnen veroorzaken waardoor je accu leegtrekt of andere storingen induceert?
 
Het signaal gaat idd via contact, de verbinding die de claxons voedt gaat direct vanaf de accu, sorry voor de verwarring mensen..

Andere oordopjes binnen gekregen, 'loops' en Alpine's-sleepsoft (ook ivm buren), om te proberen als alternatief voor de 'vertrouwde M3 schuimdopjes.
Beide versies krijg ik niet 'werkend' in mijn oren.. Ze doen niets en blijven niet zitten? Wat doe IK nu weer fout?

Dus weer schuimdopjes in en WW-rit op de yammie gedaan.. moet me nog steeds buigen over klepspeling.. waarom heb ik de moed/puf niet er aan te beginnen?
 
Intussen- veel sneller dan verwacht- ebay-navi van 'Fodsports' binnen gekregen.. bij aankoop moet je aangeven welke kaart je er in wil. Net even aan gedaan en hij lijkt plug & play.
Binnenkort testen.. hmm hoe kan ik zien welke landen er wel/niet op staan?
De houder is hetzelfde als de oude Chinanavi dus kan 'm op alle motoren gebruiken.
Was 113 euro voor een nieuw ding..
 

Bijlagen

  • DSCF0040.JPG
    DSCF0040.JPG
    539,8 KB · Weergaven: 0
Goed, op moment niet kalme evenwichtige zelf- voor zover die er nog is- maar geen idee waarom ik er zo tegenop zie alleen de klepspeling te controleren? Misschien is er helegaar nix mis?
Doch indien wel wil ik 't ook z.s.m. gefixed hebben...
 
Goed, op moment niet kalme evenwichtige zelf- voor zover die er nog is- maar geen idee waarom ik er zo tegenop zie alleen de klepspeling te controleren? Misschien is er helegaar nix mis?
Doch indien wel wil ik 't ook z.s.m. gefixed hebben...
Te ruime klepspeling is niet zo erg, maar te weinig kan verbrande kleppen veroorzaken.
Dan kan de XJ in de kliko, want dat is een dure grap.
 
Daarom, moet meh eigeh er gewoon eens toe zetten. Er komt meer zonlicht aan.. dat geeft meer energie en ondernemingsdrang..
PVA is; Als ik remspul van Vulka B.V. terugkrijg voor de BB, kan die de brug af en de yammie er op..
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,
Het contactslot van m'n 1988 xj900f 'pakt' ruim een Volt.
Nu kan ik de verbruikers via een relais schakelen, maar doen moet ik extra draden trekken, deze moeten 'netjes'en beschermd zijn en.. dat is niet mijn sterkste punt.
Is het contactslot uit elkaar te peuteren en op te lappen?
Heeft iemand misschien een ander idee?
 
..Dan moet het passen, en zit je met 2 sleutels en.. heeft die geen/minder weerstand? Is er een nieuwe vervanging voor?
 
Ik ben eens wezen zoeken.. Ali heeft ze voor 14, nogwat en op ebay voor iets meer NON-OEM.. betekend dat ook China? Voor dit ding geef ik dan liever wat meer uit voor de zekerheid..

Edoch.. schoonmaken, indien mogelijk en effectief is...


 
Mensen, het WPH zegt er nix over en voor ik uit ongeduld de purk sloop;
Hoe gaat dit kapje los, waar ik de Voltmeter in heb gebouwd?
DSCF0081 - kopie.JPG
 
Onder het yamaha plaatje zitten 2 kruiskopschroeven.
Dat plaatje even met een schroeverdraaiert opwippen en voila
 
..en volgens mij had ik dit al eerder gedaan? Hmm zorgwekkend at ik dat 'kwijt' ben.. Eens kijken of ik er achter kan komen hoe het contactslot vast zit. Alle stekkers die ik tegenkom en bij kan zal ik uit elkaar halen en indien nodig schoonmaken/in contactspray zetten.
 
Loshalen van het kontaktslot is een aardig werkje waarbij je eea verder los zult moeten halen om bij de schroeven aan de onderkant te kunnen komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan