Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

XJ/XS topic deel IV

Dank u! Ik vind het wel wat meevallen. Maar het is geen motor waar je heel veel kilometers achter elkaar op wilt zitten. Na ongeveer 100 kilometer strek ik altijd even de benen.
De kleur die er nu op zit is een soort zilverlook. Ik vind het wel mooi staan. Maar als ik het beu ben dan kan er altijd weer iets anders op.
 

Heeeeel mooi gedaan
 
Als je de vering, evt. banden, vervangt door betere exemplaren hoef je qua sturen niemand meer te 'vrezen'.

 
Ik vind het nu al bijzonder lekker rijden. Echt boven verwachting. Niet al te vlot, maar het bochten werk maakt een hoop goed. Wat voor banden raden jullie aan? Ik moet deze zowiezo banden wisselen ivm het land stilstaan.

Heeft iemand toevallig nog de inlaatrubbers over? (Tussen blok en carb) deze wil ik ook gaan vervangen.
 
Die BT's zijn idd erg goed bij zowat elk weer en wegtype en nog behoorlijk slijtvast ook.
 
Toch de aliexpress bobine uitgeprobeerd, ziet er keurig uit en werkt zoals het hoort. Niks mis mee!

Maar heb nog wel even een ander vraagje:
Heeft er iemand nog een zadel liggen voor een xs1100 uit '78?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag na 2500 km maar eens een half litertje olie in de Seca gedaan. Die 2500 km waren vooral op snelweg bij hoge temps (in duitsland uiteraard want daar kan je tenminste nog doorrijden..) en gang (140-160).
Valt me niet tegen voor een brommert uit '82...
Achterbandje nu ook 6k oud en nog zát profiel. De 10k gaat die wel halen (140/70).
 
afgelopen week floorboards gemonteerd en dat zit/rijdt toch ff prettiger.
 
Dag allemaal, heeft er iemand nog een stuur voor een xj650 (4k0) liggen? Die van mij is krom, en dat irriteerd
 
Wirthvoorvering gemonteerd op mn seca ratter en dát merk je goed! Scheelt ook meteen 2-3 cm sagging.

Meteen op de 600 verse remleidingen gezet, uit china voor 8 euri/st én in het geel. Zien er goed uit, mss een beetje stug maar no problem. Rem is nu goed hard zoals het hoort. Heb meteen nog 1 besteld.
 
Hebben die remleidingen banjo's die kunnen draaien t.o.v. de slang, of gewoon vast?
 
Sinds kort mag ik hier ook meedoen gezien ik een Xj600 uit '86 heb gekocht. Ze is half gedemonteerd dus voorlopig nog genoeg te doen voordat we weer kunnen rijden. Hier even de kappen er los op gehangen



Heeft iemand een wiring diagram voor me van dit model? Ik heb een gescande haynes maar die is niet leesbaar. Anders ga ik opzoek naar een werkplaatshandboek, welke is beter de Haynes of de Clymer?
 
Zijn leuke motoren, sturen goed en willen best vooruit met wat toeren.
Bottompower daarentegen is er niet of nauwelijks.. wél de betrouwbaarheid.
Mocht je nog wat nodig hebben.. heb hier nog het eea voor liggen.
We rijden zelf trouwens ook nog op een FJ uit 91 met ong. 60k op de klok: still going strong.
Let op de connectors, ook die of juist die, onder de tank.. die zijn behoorlijk corrosiegevoelig, net als de verbinding naar de gelijkrichter..
 
Ik heb haar om een beetje te toeren in de omgeving dus vermogen zal het euvel niet zijn.
Ik heb de kabelboom er los bijgekregen, een mooi moment om te gelijk de stekkers te inspecteren
 

Dat is heel weinig geld zeg. Compleet op maat/kleur gemaakt? Hoe ziet de kwaliteit eruit? Ik moet ook een nieuw setje op de xj650
 
kleur en lengte kan je uitkiezen en leidingen zijn vrij stug maar goed hanteerbaar verder.
Ik heb geen klachten over de kwaliteit tot dusver maar dat is nog niet zolang zoals je uit de posting kan afleiden.
 
kleur en lengte kan je uitkiezen en leidingen zijn vrij stug maar goed hanteerbaar verder.
Ik heb geen klachten over de kwaliteit tot dusver maar dat is nog niet zolang zoals je uit de posting kan afleiden.

Heb je een linkje van de winkel/verkoper?
 
Dank je, is grotendeels origineel met 8.000 km op de teller. Heb al originele handvaten gemonteerd, ontsteking is nog gewoon puntjes etc. Rijd er nu enkele keren per week voor woon-werk mee door Los Angeles, echt heerlijk zo'n oude brik en niet veel minder dan mijn twee moderne BMWs (een G310R en C650 Sport maxi-scooter). Enige moderniserings-akties tog nu toe zijn progressieve voorvorkveren (vorige week besteld bij Heiden tuning)en een luidere claxon. Safety first.