michelborstrok
Rookie
- 3 apr 2017
- 15
- 0
Dat zou kunnen.kan die kapotte klem de oorzaak van dat lek zijn?
Hallo,
Mijn motor maakt nadat ik ronk een vreemd geluid, het is niet goed hoorbaar maar misschien kunnen sommige het ook horen:
Vooral in het tweede deel van de video is het een paar keer te horen.
Ook hoor ik mijn motor laatste tijd en knal maken als ik flink gas geef, dit komt steeds vaker voor. Ik weet dat dat veroorzaakt kan worden door een slechte verbranding. Vanmiddag ontdekte ik ook het volgende (zie foto). De bovenste ring zit zoals te zien los. Zou dit er mee te maken kunnen hebben? Dat er nu meer lucht in wordt gezogen of zoiets?
Ik heb zelf (nog) niet zo'n heel veel verstand van motoren maar probeer steeds meer te leren
Bedankt!
Tikkend geluidje.
Doe eerst eens uitlaat van voor tot achter controleren. Daarna verder met andere dingen.
Ik heb de uitlaten er af gehaald, ze zijn erger beschadigd dat ik had gehoopt. Ik kon alleen nog geen lek vinden. Mijn idee was om de elektrolyse uit te voeren om zoveel mogelijk roest te verwijderen, dan de uitlaten terug plaatsen maar in plaats van de kapotte ringen een soort elastische rubberen buizen er omheen die tegen de warmte kunnen.
Iemand een idee wat voor materiaal hiervoor gebruikt kan worden?
Of hoe warm het daar ongeveer wordt?
En of het idee überhaupt logisch klinkt?
[afbeelding]
Lekje kan op de plek waar de bochten op het blok vast zit zitten.Ik heb de uitlaten er af gehaald, ze zijn erger beschadigd dat ik had gehoopt. Ik kon alleen nog geen lek vinden. Mijn idee was om de elektrolyse uit te voeren om zoveel mogelijk roest te verwijderen, dan de uitlaten terug plaatsen maar in plaats van de kapotte ringen een soort elastische rubberen buizen er omheen die tegen de warmte kunnen.
Iemand een idee wat voor materiaal hiervoor gebruikt kan worden?
Of hoe warm het daar ongeveer wordt?
En of het idee überhaupt logisch klinkt?
[afbeelding]
Lekje kan op de plek waar de bochten op het blok vast zit zitten.
Er is uitlaatpakking. Zowel vast als kneedbaar, zoals gungun
Je uitlaatdemperhalzen zoals op je foto te zien is, zijn echt op.
Daar valt weinig aan te doen. Nieuwe halzen aanzetten is erg veel werk en kostbaar, wat uurloon betreft.
Werken met rubber, kun je wel vergeten, uitlaten en bochten worden bloedheet, en je krijgt ze niet luchtdicht.
Als je toch andere dempers-bochten gaat plaatsen neem dan ook nieuwe grafietbussen en uitlaatringen.
Hoe zit het met je (voorste) uitlaat bochten, zijn die nog wel goed of ook naar zijn grootje?
Plaats daar ook eens een foto van.