morgen een rondje nederland wat motorblokken op hallen en het project kan beginnen
nee niet echt maar vertrouw op de goden maar weet je misschien hoe het kan dat de choke niet blijft uit getrokken deze gaat van zelf weer terug en neem aan dat het niet de bedoeling is of
Leuk projectje om te lezen.
Vind het alleen een beetje erg vreemde volgorde van werken. Eerst blok helemaal pimpen (spuiten, polijsten, RVS boutjes) voordat je ook maar weet of het überhaupt wel gaat passen.
nee niet echt maar vertrouw op de goden maar weet je misschien hoe het kan dat de choke niet blijft uit getrokken deze gaat van zelf weer terug en neem aan dat het niet de bedoeling is of
Ik vrees dat je de verkeerde carbs bij dat blok hebt, en ten 2e zijn je carbs niet compleet.
Als dat blok origineel zwart was zoals op je foto heb je waarschijnlijk een blok met motorcode 31E. Die komt waarschijnlijk uit een grijs ingevoerde 900seca. Das een blok met 853 cc en daar horen 35mm carburateurs op. Choke bediening loopt dan via een kabel naar je stuur.
Als jij carburateurs hebt met een chokeknop aan de zijkant van je carbs komen die waarschijnlijk van een 4BB, en dat zijn 36mm carburteurs. Dat 31E blok zal er best op lopen maar het is niet zoals het hoort.
De chokestang van deze carbs wordt gelockt door carb 2 en 3, die hebben een gaatje op de voorkant van de carbs waar die chokestang in glijdt. In dat gaat horen een veertje en een kogeltje te zitten. De chokestang heeft wat uitsparingen waar die kogeltjes in gedrukt worden door die veertjes. Als die carbs al eens uit elkaar geweest zijn zijn die veertjes en kogeltjes waarschijnlijk verdwenen, want als je niet weet dat die dingen erin zitten rollen ze al snel van je werkbank af.
Als veertjes of kogeltjes ontbreken wordt je choke dus niet in positie gelockt en trekken de choke veren in iedere carb de choke weer dicht.
edit :
ik kijk nu pas goed naar die foto van je carbs, die grote glimmende schroef hoort daar niet!!
[afbeelding]
Mocht je dit blok er toch niet onder krijgen, denk dan eens aan een XJ700X blok.
Het frame is nagenoeg hetzelfde en het blok zou er (met de XJ700X airbox) zo in moeten passen.
Dan ga je wel van lucht- naar watergekoeld, maar daarvoor heb je dan wel een 1e generatie Genesisblok (20 klepper) met bijna 100 PK.....
Frame gespoten kabel boom hier en daar bij gewerkt door nieuwe isolatie er om heen te draaien en krimpkous.
En morgen is de dag van het oordeel gaat i passen of niet hou jullie op de hoogte.
Heb bewust gekozen voor een xj900f blok heb het niet zo staan op de vloeistof gekoelde motoren.
Hij laat de foto zien omdat hij dit aangepast heeft om het door jouw genoemde probleem (waarschijnlijk) op te lossen.
Dit is wat hij onder de foto zette:
Oja en het probleem met de choke is op gelost door in twee gaat m4 te tappen en boutjes er in en choke blijft mooi open staan zoals het hoort zie foto.
Hieruit begrijp ik dat je een Kever of 2CV als vierwieler hebt?Nou ja slechte ervaring mee kocht me eens een vmax bij een dealer tweede hands wel te verstaan was meteen verliefd op de black max wat een beest.
Proefrit gemaakt liep mooi en een power als je aan het draaide en dan boven een bepaald toerental werd je gelanceerd maar goed.
Max gekocht een week later stond hij dan ook klaar na een afleverings beurt je kunt het wel ik zo trots als een pauw met die muscle bike naar huis.
Een maal thuis aangekomen ging ik alles controleren want je betaald geen katte pis voor zo`n beurt en jaar hoor dat had ik weer OLIE in de KOELVLOEISTOF dus ik door het lint .
Motor terug naar de dealer en die zei alles komt goed maar ik had er geen vertrouwen meer in.
Zelf sleutel ik al jaren en weet wat het voor een gedoe is bij een v motor en zeker bij vmax om de koppen eraf te halen.
Had dan wel garantie en hoop gedoe en na een maand was de Max weer klaar volgens hun.
Dus ik weer naar huis met de Max en ging weer alles checken maar er zat nog steeds olie in de koelvloeistof.
Dealer gebeld maar die zei dat het evt rest olie was dus heb ik zelf maar diverse keren het blok , radiator gespoeld tot dat hij schoon was.
En toen weer een stuk rijden met als resultaat weer olie in de koelvloeistof. Heb de motor ook terug gebracht naar de dealer en de zaak ongedaan gemaakt.
Dat is de reden waarom ik geen vloeistof gekoelde motor meer wil