XL600R street tracker

Fredvans

Die hard MF'er
9 nov 2005
921
176
Rotterdam
Heb mezelf een oude xl600 r cadeau gedaan.

Wil deze gaan ombouwen naar een streettracker.
Heb geen ervaring met off road motoren.
Wordt een langdurig project ivm benodigde muntjes en de vele andere hobby,s
Als eerste wilde ik een kleiner voorwiel.
Past een 17'wiel van een Honda Dominator NC650?
Ook heb ik ergens gelezen dat de voorvork vrij eenvoudig is in te korten.
Uiteraard is alle info welkom, ook ongevraagde adviezen.
full
 
Een NX650 dominator heeft geen 17" wiel.. Het mooiste is dat je vooraan een 19" wiel monteert. Bijvoorbeeld die van de SLR650. Voorvork kun je door de kroonplaten laten zakken, als dat niet genoeg is zul je het binnenwerk wat moeten aanpassen.

Google wat op de dominator nx650, deze worden vaker omgebouwd tot streettracker maar de basis lijkt wel wat op jouw motor.. Heb het zelf ook gedaan en het is zeker wel te doen. Succes
 
Is voor het gebruik van knipperlichten een accu benodigd of kan het zonder.
Ik heb nu geen accu in de motor.
 
Leuk, een streettracker project.
Ik zou ook een 19" voorwiel adviseren, het moet geen supermoto worden toch?
Je zou ook een straatvork kunnen monteren. Ik weet niet wat de diameter van de poten is maar wellicht is er iets korters te vinden in die maat. Dan kan je ze in jouw kroonplaten steken. En anders moet je waarschijnlijk een andere pen laten maken. Vorken zijn over het algemeen erg goedkoop maar reken wel even nieuwe keerkringen en olie mee met de aanschaf) en met 1 schijf is het makkelijk pas te maken.

De achterkant moet denk ik ook nog omlaag. Dat kan wel met andere bogbones.

Ga je voor de klassieke look met polyester ducktail? Of wil je meer richting een scrambler met een buddyseat?

En nog een ongevraagd advies; scoor een oud (dus staal of alu) crosstankje uit de jaren '70. Geeft een motor gelijk een heel ander uiterlijk. Anders blijft het altijd een XL met een andere voorvork.
Op Ebay US kan je voor een appel en een ei wel iets moois vinden. (Verzenden zal in 9 van de 10 keer meer kosten dan het tandje zelf!)

P.s. Knipperlichten? Gewoon handje uitsteken toch?
 
Laatst bewerkt:
Zijn allemaal zaken die ik wil gaan aanpakken.
Achterwiel om spaken met voor naaf
kleinere tank enz.
Echter moet het blok eerst goed lopen voordat ik grote kosten ga maken vandaar de vragen.
Heb ik een accu nodig voor de knippers?
 
nee, je hebt geen accu nodig, zeker niet als je led knippers neemt, wel een led knipperrelais kopen dan.
 
Ik had begrepen dat er zonder accu geen knipperlichten werken.
Het blijkt dat het met led en een led relais wel gaat werken.
Treedt het led relais dan gelijk op als knipperlicht relais waardoor de oude vervalt? als deze al aanwezig is aangezien de bedrading naar de knipperlichtpunten ook niet is te vinden.
 
Jammer dat zo'n mooi originele XL verbouwd gaat worden tot...wat is in godsnaam een streettracker....
 
Ik had begrepen dat er zonder accu geen knipperlichten werken.
Het blijkt dat het met led en een led relais wel gaat werken.
Treedt het led relais dan gelijk op als knipperlicht relais waardoor de oude vervalt? als deze al aanwezig is aangezien de bedrading naar de knipperlichtpunten ook niet is te vinden.

Nee, relais voor de leds is alleen om de snelheids interval normaal te houden, is geen knipper relais.. Hoeft ook niet perse led te zijn, 12v is 12v.. Moet alleen naar je wattage kijken (zo laag mogelijk houden het liefst) als je een oldskool trackerlook zoekt, zijn led knippers zowiezo een dikke no no :Y
Zolang er een dynamo opzit, kan je licht/knippers/12v aansluitingen maken *O*
 
Bedankt voor de reatie, kan ik wat mee.
Als eerste wil ik het blok goed lopend hebben en de veiligheid in orde.
Arm uitsteken om van rijbaan te wisselen klinkt leuk maar rechtsaf met een 1 cilinder is minder.
Over de looks ben ik nog aan het denken.
Gaat geen snelle verbouwing worden ivm weinig vrije tijd en verbouwing.
 
Aan de zijde van de rotor ( linker kant blok) lijkt olie te lekken langs een montage boutje aan de voorzijde van de deksel.
Nu is er een stukje van het aluminium verkruimeld waardoor de ring van de bevestingsbout niet geheel afsteund op de zitting van het aluminium.
Het lijkt in eerste instantie daar te lekken, zijn het blindgaten?
Pakking is geheel in orde, iemand ervaring.
Is het mogelijk dat het blok vanuit het midden lekt, ben alleen en kan het alleen zien als motor op de standaard staat (schuin dus)

Km teller loopt niet in lijn met de gereden snelheid, komt als het ware langzaam op gang.
iemand ervaring met dit fenomeen, kabel misschien toch ergens gebroken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan