Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Idd... In dat geval gewoon een 300cc blok eronder gooienDaar valt denk ik geen winst te behalen.
Bekijk bijlage 1764734
Je kan een andere uitlaat etc gaan kopen maar let wel dat je geboden bent aan 11Kw.
veren in een vario ?Ja, Polini vario, neem er een met aanpasbare veerspanning.
Andere motor kopen.Hallo mensen,
Ik heb onlangs m’n a1 rijbewijs gehaald en ga binnenkort een Xmax 125cc kopen (bj 2021).
Ik wil de optrek veel sneller hebben, wat moet ik eraan (laten) doen?
Ik bedoelde in de koppeling, sorry.veren in een vario ?
Dit is waar je naar zoekt. Dat is standaard opvoer techniek voor scooters. Lichtere rolletjes waardoor hij langer een hoger toerental aanhoud en je dus sneller optrekt. Je kan eigenlijk het best op (brom)scooter fora kijken welke techniek het best werkt.Gewoon een andere vario, Malossi of Polini bijvoorbeeld. Trekt hij sneller op maar het vermogen blijft gelijk. Kan wel een beetje invloed op je topsnelheid hebben. Ander gewicht rollers is ook een optie. Stuk goedkoper. Welk gewicht weet ik niet. Dat zul je aan andere X-Max 125 rijders moeten vragen. Andere uitlaat zal niet veel doen. Het is een viertakt.
Onthoud dat ik geen zwaardere kan kopen héAndere motor kopen.
Als je iets wilt wat sneller optrekt en een hogere top heeft moet je geen bijna nieuwe zwaar gereduceerde 4takt kopen die op alle mogelijke manieren is geknepen voor het milieu iddOnthoud dat ik geen zwaardere kan kopen hé
Lichtere Rolletjes (no.2) en zwaardere veertjes (no.21). Setjes kun je mogelijk Gglen.Daar valt denk ik geen winst te behalen.
Bekijk bijlage 1764734
Je kan een andere uitlaat etc gaan kopen maar let wel dat je gebonden bent aan 11Kw.
Volgens je rijbewijs mag opvoeren ook niet.Onthoud dat ik geen zwaardere kan kopen hé
Volgens je rijbewijs mag opvoeren ook niet.
Zodra ze hem op de bank zetten en er komt meer dan 11kw (15pk) dan hang je sowieso, ookal loopt hij op papier minder dan 11kw. Een beetje agent zal het ook wel kunnen zien aan hoe vlot dat ding rijdt denk ikEr is mij wel eens verteld door de ktm dealer dat die 125cc 2takt allemaal op papier met minder dan 11kw geleverd zijn maar in werkelijkheid allemaal tegen de 30pk hebben.
En zo verkochten ze die ook allemaal. En dat zou geen probleem met de verzekering geven. Een max snelheid zoals met brommers heb je immers geen last van.
Het wordt wel een verzekeringstechnisch probleem als je op papier 125cc mag hebben maar in werkelijkheid 300cc eronder hebt liggen.
In theorie heb je wellicht gelijk... In praktijk... Ooit een motorfiets op een rollenbank zien staan, dus niet zijnde bromfiets.Zodra ze hem op de bank zetten en er komt meer dan 11kw (15pk) dan hang je sowieso, ookal loopt hij op papier minder dan 11kw. Een beetje agent zal het ook wel kunnen zien aan hoe vlot dat ding rijdt denk ik
Tja misschien bij een ongeluk en het onderzoek dat de verzekering gaat doen, kans is klein/nihil zoals je zegt maar kan toch.In theorie heb je wellicht gelijk... In praktijk... Ooit een motorfiets op een rollenbank zien staan, dus niet zijnde bromfiets.
Je zegt bovendien hoe vlot een motor rijdt... Een geknepen 11kw rijdt op de top dicht tegen de 100km/u. Een onbegrensde 125cc zo rond de 120km/u. Knappe vent als je dat verschil met het blote oog ziet
Er zullen in de loop van de tijd wel wat pktjes verloren zijn idd. En wellicht het verschil 2t/4t. Maargoed topsnelheid vind ik persoonlijk dan ook wat minder relevant dan trekkracht. Zo ook de TS.Tja misschien bij een ongeluk en het onderzoek dat de verzekering gaat doen, kans is klein/nihil zoals je zegt maar kan toch.
En die 11 kw van tegenwoordig gaan wel ietsjes rapper hoor die van mij haalde 150 (op de teller) dus zal ergens tussen de 130 en 140 echt zijn. Zonder iets op te voeren.