XR600r uitlaat stiller maken

SpaceMonkey

Die hard MF'er
24 okt 2012
325
1
Eindhoven
Hallo

Ik heb mijn XR aan de praat! (niet lopend gekocht) Super blij natuurlijk, moet nog wel eea aan gebeuren.

Maar ik vind het uitlaatgeluid te luid. Ik wil er graag ook een beetje onverharde paden mee pakken, en ik vind niet dat ik dat met dit uitlaatgeluid kan maken.

Ik ken deze uitlaat eigenlijk niet, en tot nu toe had mijn vorige motor OF een helemaal open uitlaat, OF hij was origineel. Maar heeft deze uitlaat een mogelijkheid tot het plaatsen van DB killers? Heeft elke uitlaat dat? Heeft deze uitlaat een e-keur? heeft elke uitlaat dat? Moet ik gewoon demperwol erin doen?

Of gewoon een goeie kopen, en deze weer proberen te verkopen? (is duurder, dus heeft niet de voorkeur, maar als dit het beste is dan doe ik dat gewoon) Wat is dan een goede uitlaat om die XR lekker stil te krijgen?

Filmpje
 
Hallo! Gefeliciteerd.
Nee, niet elke uitlaat heeft de mogelijkheid tot het plaatsen van killers.
Het is op basis van het filmpje lastig te zeggen of dit in jouw geval wel of niet kan.
Nee, niet elke uitlaat heeft e-keur.

Ik zou sowieso eerst eens de demperwol vervangen. Helpt dit niet, een originele uitlaat is over het algemeen het meest stil.
 
Okee thanks, ga ik dat iig doen.

Originele demper zat ik ook al aan te denken.. Maar die vind ik dan esthetisch weer niet zo heerlijk.

Lijkt op het filmpje mee te vallen qua geluid, maar in het echt vind ik het toch wel een beetje een graftakkenteringherrie. Misschien subjectief, maar ik ga er niet met een prettig gevoel mee een onverharde weg op waar ik bv voetgangers, paarden, mountainbikes, gieters en andere lawaaischrikachtigen tegen kom.

Plus je valt een beetje in de categorie voertuigen die wat sneller door de politie gecontroleerd wordt en ik val wat dat betreft ook niet zo graag op.
 
de onderkant van een tafelpoot past er in.
dat klinkt (terecht) heel wazig maar in het xr topic staat het ergens beschreven en schijnt goed te passen en te werken.
 
In een originele XR demper past een volkswagen kever uitlaat demper (eindstuk). Hiermee vervalt de originele demper (trek je eruit en je last een ring of twee plaatjes op de kever demper om deze mee vast te zetten

In bovenstaande Remus moet je zelf iets maken. Ik heb een WR400 met een zelfgemaakte killer behoorlijk stiller gekregen.
voorbeeld:
td-54-db-killer-bogersperformancecenter-1.jpg
.
Achterzijde is gesloten zodat de uitlaat gassen alleen via de gaatjes eruit kunnen.
 
de onderkant van een tafelpoot past er in.
dat klinkt (terecht) heel wazig maar in het xr topic staat het ergens beschreven en schijnt goed te passen en te werken.

Haha ik ben nog niet helemaal door dat topic heen (nog mee bezig) klinkt echt te vaag! Maar ik heb zelf zoals te zien nu geen originele demper.

Ben wel heel benieuwd hoe het werkt..

(Edit, in mijn hoofd was het een houten tafelpoot, een metalen poot klinkt al wat logischer :-)
 
Laatst bewerkt:
In een originele XR demper past een volkswagen kever uitlaat demper (eindstuk). Hiermee vervalt de originele demper (trek je eruit en je last een ring of twee plaatjes op de kever demper om deze mee vast te zetten

In bovenstaande Remus moet je zelf iets maken. Ik heb een WR400 met een zelfgemaakte killer behoorlijk stiller gekregen.
voorbeeld: [afbeelding].
Achterzijde is gesloten zodat de uitlaat gassen alleen via de gaatjes eruit kunnen.

Ga eerst ff demperwol checken, als ik de demper open hen kan ik meteen ff kijken wat er in kan/past. Misschien anders zo'n standaard killer verbouwen of zelf iets klussen. Mijn las-skills zijn echter van een 'Croma' niveau.. Ff kijken wat mijn mogelijkheden zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan