Komt helemaal goed met deze brommert !
Het wasrek bovenop de achterbrug eraf geslepen. De bevestiging voor de torsiestang aan de voorkant moet ik nog oplassen, maar dat komt als het blok eronder uit is. Dat is meteen het moment dat de achterbrug er uit gaat om de lagers/bussen te checken.
Hi Yellowrider, ik heb een bekleder vlak bij zitten, even kijken of hij tijd heeft. Stuur me aub even een pb met contactgegevens. Je website is prachtig (mooie projecten) !!
Is dit mooi of niet? Met super veel dank aan Yellowrider. Het spuitwerk aan de tank en het zitje moet nog gebeuren, maar ik zal het vast showen als dit zitje hier gearriveerd is.
Het ei is gelegd.... ik ga de accu toch onder het zitje bouwen, en alle toeters en bellen daaromheen. Gelijkrichter, regelaar, start relais etc. Dat betekent wel dat ik een gel accu moet hebben (lithium was nog handiger geweest, maar erg prijzig).
Twee mock up’s gemaakt van karton, met de afmeting van gangbare betaalbare gel accus. En passen maar. De accu is besteld, wordt vervolgd.
En zo wordt het middenstuk lekker leeg, goede beslissing denk ik. Al moet er nog behoorlijk wat geknutseld worden in dat achterstuk, accubak maken, langere kabels nodig voor de verbinding van het startrelais naar de startmotor, aluminium plaat eronder etc.
Maar dat open doorkijkje houden we er nu zeker in. Ik heb een FZR voorspatbord liggen, dat gaat over de helft en wordt als vast spatscherm gemonteerd op de achterbrug. Dus niet zo’n volle plastic bak er meer in.
Weer een update:
Na veel passen en meten de juiste plek voor de accu gevonden. Dit is een momentopname, veilige bevestiging met rubber straps over en dwars zit er al overheen, ook stootrubbers aan de binnenkant van de stalen rand. Het startrelais en gelijkrichter komen net voor de accu. Dan heb ik net genoeg ruimte om het zitje van de onderkant los/vast te schroeven.
Mijn nieuwe tellertje heeft alle controle led’s ingebouwd, behalve oliedruk
Dit alu plaatje zit voor op mijn kroonplaat, rood ledje met 1K weerstand, dit wordt het oliedruk lampje. En yes> anode aan de bruine draad = + en de kathode gaat naar de oliedruksensor die naar aarde schakelt.....
Geweldig: deze motor is uitgerust met de meest prehistorische spannings regelaar ooit, mechanisch. Ik zal nog wel een foto maken van dat binnenwerk, voor de liefhebbers.
Maar tegelijk heeft hij ook een “auto cancelling unit”, een functie die het knipperlicht automatisch uitschakelt als hij te lang aanstaat. Voor diegenen die wel eens toertochten rijden, je kent vast wel iemand die je ook zo’n functie cadeau wilt geven
En het wordt nog mooier. Die autocancelling functie werkt alleen als je rijdt, dus 10 minuten voor een stoplicht met knippers aan kan gewoon. In de originele km teller zit een reed relais, die bij “rijden” de autocancelling unit een schakelsignaal geeft. Nice ! Ware het niet dat mijn nieuwe tellertje uit China geen reed relais heeft, en zonder dat die hele functie overbodig wordt. Die wordt er dus uitgesloopt. Even in het schema duiken, want ik moet nu een van de clignateur verbindingen permanent naar aarde brengen, dan kan de hele boel eruit gelaten worden.
Hi YR,
Hele klus inderdaad, er blijft geen stekkertje op de vaste plek, de hele kerstboom die normaal in de koplamp zit moet ook naar achteren. Alle bekabeling boven de tanklijn zeg maar. Alle verbindingen solderen, plugstekkers met waterdichte hoesjes etc. Komt goed, ik soldeer me vooralsnog suf.
De reguliere werkplaatsbezoekers zijn erg te spreken over het zitje ! Als de bekabeling klaar is kan het blok eronder uit, achterbrug eruit, en tank en zitje naar de spuiter. Dan begint het er op te lijken.