xt350 stopt ermee boven 6.500 toeren

Daniel240

MF'er
14 dec 2015
43
1
Amsterdam
Beste Forumleden,

Mijn yamaha xt350 uit 1991 start en rijdt perfect tot en met 6.500 toeren. vanaf dat moment is het net alsof hij in de toerenbegrenzer gaat, terwijl de redline op 8.500 toeren ligt. Carburateur is er al af geweest en het vacuüm gedeelte loopt wat stroef en het vacuümrubber is geluimd. (wel luchtdicht) Dit is natuurlijk niet optimaal maar aangezien hij altijd precies op 6500 toeren stopt lijkt het me onwaarschijnlijk dat daar het probleem ligt.

opgesomd:
carburateur is verder schoon en goed afgesteld
loopt erg netjes tot 6500 toeren
vacuüm rubber gerepareerd

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
 
Hoi daniel,

je hebt een technische vraag gezet in het subforum Ofroad en allroad, handiger is in Techniek vraag en antwoord.
er is ook een groot xt topic deel huppeldepup, even zoeken, deze zal wel in O en A staan.

succes
 
Bougiedop, bobine, bougiekabel of de contacten van verschillende kabels gecorrodeerd
 
Heeft een XT350 nog contact puntjes? If yes; kijk eens hoe de staat van die puntjes is? Als ze ver zijn afgesleten dan willen ze op hoge toeren moeilijk gaan doen (weet ik nog uit mijn Honda brommertjes tijdperk).

Wat trouwens ook kan is een te kleine hoofdsproeier. Heb je toevallig iets aan de lucht aanvoer veranderd? (Open luchtfilter ofzo?)
 
Laatst bewerkt:
Heeft een XT350 nog contact puntjes? If yes; kijk eens hoe de staat van die puntjes is? Als ze ver zijn afgesleten dan willen ze op hoge toeren moeilijk gaan doen (weet ik nog uit mijn Honda brommertjes tijdperk).

Wat trouwens ook kan is een te kleine hoofdsproeier. Heb je toevallig iets aan de lucht aanvoer veranderd? (Open luchtfilter ofzo?)

volgens mij cdi,
had mijn XT uit 91 ook..
 
redline is 8.5k dus zal de toerenbegrenzer niet zijn! heb een cdi gevonden op marktplaats. Die maar monteren en dan maar duimen! bedankt voor alle reacites.
 
CDI is of kapot of werkt. Lijkt me sterk dat dat ding tot 6500 gaat en dan stopt.
Als de motor het electrisch niet kan bijbenen (dynamo of ontstekingsspoel) krijg je ook van die rare "begrenzingsverschijnselen".
 
Terug
Bovenaan Onderaan