Na een dagje over de motorbeurs gelopen te hebben, en op zeer veel motoren gezeten te hebben, ben ik er wel ongeveer uit welke motor ik aan ga schaffen.
Het liefst een KTM 990 Supermoto, maar die is iets boven budget en iets te hardcore om mee te beginnen
Dus blijft hetvolgende over:
Yamaha XT660X 2008 (in het wit zonder stickers, Leovince uitlaatjes en taartschep eraf)
[afbeelding]
BMW G650 Xmoto ABS 2007 (demo)
[afbeelding]
Over de Yamaha is (zeker hier) veel te vinden, maar over de BMW een stuk minder.
Persoonlijk vind ik de BMW mooier en beter afgewerkt, maar is dus ook duurder. Wel weer ABS, wat ik als beginner toch wel verstandig vind.
Ik ga de motor voornamelijk voor stadsverkeer gebruiken.
Ben benieuwd naar jullie reacties, hoop dat ik wat wijzer van word
Alvast bedankt
De BMW.
Onderhoud zal wel vergelijkbaar zijn, dat zijn fabels dat het duurder is.
Je vind er trouwens bijna niks over omdat ie slecht verkocht is.
De afwerking en het rotax blok vind ik wel héél grote pluspunten t.o.v. de yamaha.
Alleen al om die abs zou ik de bmw laten, wat doet abs op een sm?
Het ABS is uitschakelbaar, dus stoppies e.d. kun je er zeker mee maken
Maar voor het rijden in het verkeer is het wel een prettig idee dat er ABS op zit, je weet maar nooit
Grtz Wes
De BMW is ook wel mooi maar dat voorspatbordabsoluut geen SM style!!
verder wel een gave BMW
het zijn allebei geen "echte" sm's, net zoiets als de KTM-Duke, dus afwijkingen in het plastic lijkt me het minste probleem....De BMW is ook wel mooi maar dat voorspatbordabsoluut geen SM style!!
beetje een modeverschijnsel van de laatste tijd... alles wat hoog op de poten staat en geen 200 kg is is meteen een supermotoincl de xtx, ktm 950, lelijke bmws
mis je nu elke ironie of doe je nu alsof?Lekker belangrijk zeg ,of het nu wel of niet een "echte" is .
(zeker als je jezelf " sm- wannabee" noemt,jij bent zeker dan ook geen "echte "sm er)
mis je nu elke ironie of doe je nu alsof?
ik reageer op de echtheid van een spatbord....
beetje een modeverschijnsel van de laatste tijd... alles wat hoog op de poten staat en geen 200 kg is is meteen een supermotoincl de xtx, ktm 950, lelijke bmws
Och, elke 1000 km nieuwe olie in je ktm is in mijn ogen ook niet echt "super" moto
Maar zolang ik op de Landsard aardig kan meekomen met m'n xtx is ie supermoto genoeg voor mij